SylabUZ

Generate PDF for this page

Muzykoterapia w edukacji i rehabilitacji osób z niepełnosprawnością intelektualną - course description

General information
Course name Muzykoterapia w edukacji i rehabilitacji osób z niepełnosprawnością intelektualną
Course ID 05.6-WP-PSSM-MwERNI
Faculty Faculty of Social Sciences
Field of study Special education
Education profile academic
Level of studies Long-cycle studies leading to MS degree
Beginning semester winter term 2022/2023
Course information
Semester 9
ECTS credits to win 2
Course type obligatory
Teaching language polish
Author of syllabus
  • dr hab. Lidia Kataryńczuk-Mania, prof. UZ
Classes forms
The class form Hours per semester (full-time) Hours per week (full-time) Hours per semester (part-time) Hours per week (part-time) Form of assignment
Tutorial 30 2 18 1,2 Credit with grade

Aim of the course

Celem przedmiotu jest:

Zapoznanie studentów z założeniami teoretycznymi terapii muzycznej i sposobami pracy muzykoterapeutycznej.

Rozwijanie  umiejętności kreatywnego  i terapeutycznego działania w zakresie pracy wokalnej, instrumentalnej, tanecznej  z osobami z niepełnosprawnością intelektualną

 

Prerequisites

Student posiada ogólną wiedzę  z zakresu psychologii rozwojowej i pedagogiki

 

.

Scope

Konwersatoria

1) Wprowadzenie do teoretycznych założeń muzykoterapii.

2) Nowe kierunki i badania naukowe w muzykoterapii.

3) Modele, metody i podejście w muzykoterapii.

4) Obszary działań muzykoterapeutycznych.

5) Uwarunkowania warsztatowe muzykoterapeuty.

6) Podstawy literatury muzycznej niezbędnej w pracy terapeutycznej.z osobami z niepełnosprawnością intelektualną

7) Specyfika zajęć muzykoterapeutycznych.

8) Praktyczne przykłady pracy muzykoterapeutycznej z osobami z niepełnosprawnością intelektualną

Teaching methods

Metoda podająca, praktyczna, analiza narzędzi diagnostycznych ćwiczenia produkcyjne – przygotowanie projektu z zakresu muzykoterapii.

Learning outcomes and methods of theirs verification

Outcome description Outcome symbols Methods of verification The class form

Assignment conditions

Konwersatoria

Średnia ocen z kolokwium i projektu zajęć muzykoterapeutycznych.a także aktywnego udziału w zajęciach

Ocena z przedmiotu

Ocena końcową z przedmiotu jest ocena z konwersatoriów.

Oceny: bdb   aktywność podczas zajęć, analizowanie literatury specjalistycznej, przygotowanie i prowadzenie zajęć muzykoterapeutycznych oraz zaliczenie kolokwium

 ocena db aktywność podczas zajęć, przygotowanie i prowadzenie zajęć muzykoterapeutycznych, poprawne zaliczenie kolokwium

ocena dst aktywność na zajęciach, przygotowanie zajęć muzykoterapeutycznych, zaliczenie kolokwium

ocena ndst nieobecność na zajęciach, brak zaangażowania

 

Recommended reading

  1. Jarkowska E., Muzyka jako element wychowania w rozwoju osobowym dziecka z niepełnosprawnością, Tychy 2004.
  2. Lewandowska K., Muzykoterapia dziecięca, Gdańsk 2001.
  3. Modele, metody i podejścia w muzykoterapii, red. K. Stachyra, Lublin 2012.
  4. Nordorff P., Robbims C., Terapia muzyką w pracy z dziećmi niepełnosprawnymi, Kraków 2008.
  5. Podstawy muzykoterapii, red. K. Stachyra, Lublin 2012.
  6. .Kataryńczuk-Mania L., red., Wybrane elementy terapii w procesie edukacji artystycznej, Zielona Góra 2002.
  7. Zalewski M., Muzyczna zabawa, Rzeszów 2008

Further reading

  1.  Kataryńczuk-Mania L., Edukacja muzyczna dzieci z perspektywy pedagogicznej i profilaktyczno-terapeutycznej, Krakow 2022
  2. Dźwięk w pedagogice i terapii, red. L. Matuszak, Włocławek 2014.
  3. Gąsienica-Szostak A., Muzykoterapia w rehabilitacji i profilaktyce, Warszawa 2003.
  4. Grocke D., Wigram T., Receptive methods in music therapy, London-Philadelphia 2007.

 

 

Notes

Dopuszcza się 1 nieobecność na zajęciach


Modified by dr hab. Lidia Kataryńczuk-Mania, prof. UZ (last modification: 21-04-2022 19:26)