SylabUZ

Generate PDF for this page

Multimedia w edukacji specjalnej - course description

General information
Course name Multimedia w edukacji specjalnej
Course ID 05.6-WP-PSSM-MES
Faculty Faculty of Social Sciences
Field of study Special education
Education profile academic
Level of studies Long-cycle studies leading to MS degree
Beginning semester winter term 2022/2023
Course information
Semester 9
ECTS credits to win 1
Course type obligatory
Teaching language polish
Author of syllabus
  • dr Ewa Nowicka
Classes forms
The class form Hours per semester (full-time) Hours per week (full-time) Hours per semester (part-time) Hours per week (part-time) Form of assignment
Laboratory 15 1 9 0,6 Credit with grade

Aim of the course

Opanowanie podstawowej wiedzy w zakresie możliwości zastosowania mediów i multimediów w edukacji i rehabilitacji osób z różnymi rodzajami niepełnosprawności.  Poznanie zawartości Internetowych zasobów edukacyjno-terapeutycznych. Kształtowanie umiejętności przygotowania i stosowania mediów i multimediów w pracy z uczniem ze specyficznymi potrzebami edukacyjnymi.

Prerequisites

Podstawowe podstawowa wiedza o mediach, multimediach i technologii informacyjno-komunikacyjnej, sprawna obsługa podstawowych aplikacji MS.

Scope

Problematyka laboratorium

Media i multimedia w procesie terapeutycznym. Udział technologii informacyjnych w organizowaniu właściwych warunków edukacyjno-terapeutycznych w działaniach diagnostycznych i terapeutycznych. Edukacyjno-terapeutyczne zasoby sieci Internet. Przegląd oraz szczegółowa analiza stron internetowych pomocnych w zajęciach z  uczniem ze specyficznymi potrzebami edukacyjnymi (przeznaczenie, zawartość, wady, zalety strony internetowej). Koncepcja zastosowania mediów prostych lub złożonych w pracy pedagoga specjalnego. Omówienie i ocena przedstawionych mediów w grupie. 

Teaching methods

Pokaz, demonstracja, dyskusja, praca z książką, praca w formie zdalnej na podstawie udostępnionych materiałów na platformie e-learningowej, metoda zajęć praktycznych, ćwiczenia audytoryjne.

Learning outcomes and methods of theirs verification

Outcome description Outcome symbols Methods of verification The class form

Assignment conditions

Laboratorium - warunkiem zaliczenia jest aktywność na zajęciach, ocena i analiza stron internetowych oraz projekt własny wybranego medium edukacyjnego.

Oceną końcową jest ocena z laboratoriów.

Recommended reading

Komputer w pedagogice specjalnej, red. B. Siemieniecki, Toruń 2005.
Nowicka E., Media - dysleksja - terapie pedagogiczna, Toruń, 2010.

Further reading

Barczak S., Florek J., Jakubowski S., Sydoruk T., Zdalna edukacja: potrzeby, szanse i zagrożenia, Warszawa 2006.
Bednarek J., Społeczeństwo informacyjne i media w opinii osób niepełnosprawnych, Warszawa 2005.
Czerwińska M.,  Od Braille'a do DAISY – o czytaniu i czytelnictwie osób z niepełnosprawnością wzroku, [w:] Czytanie, czytelnictwo, czytelnik, red. A. Żbikowska-Migoń, Wrocław 2011, s. 175-188
Porsch T., Pieschl S., Neue Medien und deren Schatten: Mediennutzung, Medienwirkung und Medienkompetenz, Hogrefe Verlag, Göttingen 2014.

Notes


Modified by dr Ewa Nowicka (last modification: 22-04-2022 00:44)