SylabUZ
Course name | Muzykoterapia w edukacji i terapii osób z przewlekłą chorobą oraz z niepełnosprawnością ruchową |
Course ID | 05.6-WP-PSSM-MwETPCNR |
Faculty | Faculty of Social Sciences |
Field of study | Special education |
Education profile | academic |
Level of studies | Long-cycle studies leading to MS degree |
Beginning semester | winter term 2022/2023 |
Semester | 9 |
ECTS credits to win | 2 |
Course type | obligatory |
Teaching language | polish |
Author of syllabus |
|
The class form | Hours per semester (full-time) | Hours per week (full-time) | Hours per semester (part-time) | Hours per week (part-time) | Form of assignment |
Tutorial | 30 | 2 | 18 | 1,2 | Credit with grade |
Celem przedmiotu jest;
opanowanie wiedzy z zakresu muzykoterapii osób z przewlekłą chorobą i i niepełnosprawnością ruchową
poznanie cech procesu muzykoterapeutycznego
kształtowanie umiejętności refleksyjnego studiowania i pogłębiania wiedzy na temat muzykoterapii
Student posiada ogólną wiedzę z zakresu psychologii rozwojowej i pedagogiki specjalnej
Problematyka konwersatorium
Wstęp do muzykoterapii
Klasyfikacja kierunków teoretycznych w muzykoterapii
Wybrane metody i podejścia w muzykoterapii oraz ich zastosowanie w pracy z osobami z przewlekłą chorobą i niepełnosprawnością ruchową
O diagnozie muzykoterapeutycznej
Podstawowe warunki organizacji zajęć z muzykoterapii
Literatura muzyczna do realizacji ćwiczeń ruchowych, tanecznych i relaksacyjnych
Walory muzykoterapii kreatywnej (wokalnej, instrumentalnej, ruchowej, tanecznej)
Tworzenie scenariuszy zajęć z wykorzystaniem wybranych metod, m.in. Mobilnej Rekreacji muzycznej Macieja Kieryła, Terapii dźwiękiem według Petera Hessa, Rytmiki Emila J. Dalcroze`a, Gimnastyki tworczej Carla Orffa, Metody Alfreda i Marii Kniessów, Relaksacji i in.
Praca z grupą, metody aktywne, dialogi instrumentalne, .
Outcome description | Outcome symbols | Methods of verification | The class form |
Aktywność muzyczna podczas zajęć. Przygotowanie scenariusza i przeprowadzenie zajęć muzykoterapeutycznych.
Ocena bdb aktywność podczas zajęć, analizowanie literatury specjalistycznej i dyskusja w zespole, przygotowanie scenariusza i przeprowadzenie zajęć muzykoterapeutycznych
ocena db aktywność podczas zajęć, przygotowanie i przeprowadzenie zajęć muzykoterapeutycznych
ocena dst przygotowanie i przeprowadzenie zajęć muzykoterapeutycznych
ocena ndst nieobecność na zajęciach, brak zainteresowania
Metera A. (2006). Muzykoterapia. Muzyka w medycynie i edukacji. Leszno.
Stadnicka J. (1998). Terapia dzieci muzyką, ruchem i mową. Warszawa.
Kataryńczuk-Mania ;., red., (2017), Z zagadnień terapii artystycznej, logopedycznej i pedagogicznej,.Zielona Góra-Skarbona
Levanen S. et al., Feeling vibrations: enhanced tactile sensitivity in congenitally deaf adults, "Neuroscience Letters", 2001, 301, p.75-77.
Dopuszcza się 1 nieobecność na zajęciach
Modified by dr hab. Lidia Kataryńczuk-Mania, prof. UZ (last modification: 21-04-2022 19:40)