zapoznanie studentów z podstawami pracy opiekuńczo-wychowawczej z dziećmi i młodzieżą ze spektrum autyzmu;
zapoznanie studentów z tematykę związaną z podstawami prawnymi pracy opiekuńczo-wychowawczej dla dzieci i młodzieży ze spektrum autyzmu;
poznanie charakterystyki sposobów organizacji zajęć dla dzieci i młodzieży ze spektrum autyzmu;
poznawanie sposobów (form, metod, zasad) pracy opiekuńczo-wychowawczej z dziećmi i młodzieżą ze spektrum autyzmu.
Prerequisites
Student posiada podstawową wiedzę z zakresu pracy z osobami ze spektrum autyzmu.
Scope
Problematyka konwersatorium:
Indywidualizacja w pracy wychowawczo-opiekuńczej.
Model pracy opiekuńczo-wychowawczej z uczniem ze spektrum autyzmu.
Praca opiekuńczo-wychowawcza w oparciu o profilaktykę pozytywną.
Metody pracy opiekuńczo-wychowawczej.
Trudności wychowawcze w pracy.
Organizacja zajęć opiekuńczo-wychowawczych dla dzieci i młodzieży ze spektrum autyzmu.
Teaching methods
konwersatorium: praca w grupach, dyskusja problemowa, burza mózgów, zajęcia warsztatowe
Learning outcomes and methods of theirs verification
Outcome description
Outcome symbols
Methods of verification
The class form
Assignment conditions
Konwersatorium: Średnia arytmetyczna ocen z:
aktywnego udziału w zajęciach,
pracy zaliczeniowej - przygotowanie konspektu i przeprowadzenie przykładowych zajęć;
kolokwium z problematyki ćwiczeń (90% poprawnych odpowiedzi – ocena bdb, 75% - db, 60% - dst).
Frekwencja: Dozwolona jest jedna nieobecność na zajęciach bez konieczności jej zaliczania. Każdą kolejną nieobecność student zobowiązany jest zaliczyć na konsultacjach.
Recommended reading
Baczała D., Niepełnosprawność intelektualna a kompetencje społeczne, Toruń 2012.
Kartaszyńska R., Bejger H., Praca opiekuńczo-wychowawcza z dziećmi i młodzieżą, Chełm 2017
Albański L., Gola S., Wybrane zagadnienia z pedagogiki opiekuńczej, Jelenia Góra 2013
Łobocki M. (red.), Praca wychowawcza z dziećmi i młodzieżą, Lublin 1998
Further reading
Olechnowicz H., Wiktorowicz R., Dziecko z autyzmem. Wspieranie potencjału rozwojowego, Warszawa 2012
Śliwa S., Profilaktyka pedagogiczna, Opole 2015
Pisula E., Dorosłość osób z niepełnosprawnością intelektualną - szanse i zagrożenia, Warszawa 2008.
Zawiślak A., Jakość żytcia osób z niepełnosprawnością intelektualną, Warszawa 2011.
Modified Checklist for Autism in Toddlers, Revised with Follow-Up (M-CHAT-R/F)TM, red. D. L. Robins, D. Fein. M. Barton.
Notes
Modified by dr Natalia Gumińska (last modification: 28-04-2022 19:45)