SylabUZ
Course name | Vocational Guidance |
Course ID | 05.9-WP-PSP-PZ |
Faculty | Faculty of Social Sciences |
Field of study | Social work |
Education profile | practical |
Level of studies | First-cycle studies leading to Bachelor's degree |
Beginning semester | winter term 2022/2023 |
Semester | 5 |
ECTS credits to win | 2 |
Course type | obligatory |
Teaching language | polish |
Author of syllabus |
|
The class form | Hours per semester (full-time) | Hours per week (full-time) | Hours per semester (part-time) | Hours per week (part-time) | Form of assignment |
Lecture | 15 | 1 | 9 | 0,6 | Exam |
Class | 15 | 1 | 9 | 0,6 | Credit with grade |
Celem zajęć jest poznanie przez studentów systemu orientacji, poradnictwa i doradztwa zawodowego w różnych okresach rozwoju zawodowego człowieka, a w szczególności zagadnienia startu zawodowego i jego uwarunkowań; poszerzenie wiedzy z zakresu instytucji działających w systemie poradnictwa zawodowego. Opanowanie przez studentów rozległych i różnorodnych treści, metod, form i środków oddziaływań informacyjno-wychowawczych, a także przygotowanie studentów do egzaminu poprzez omówienie wybranych zagadnień.
Znajomość podstaw poradnictwa
Program ćwiczeń:
Instytucje działające w systemie poradnictwa zawodowego,
Człowiek w środowisku pracy.
Program wykładów:
Klasyczna metoda pracy z książką, metoda warsztatowa, prezentacja, dyskusja grupowa, wykład konwencjonalny
Outcome description | Outcome symbols | Methods of verification | The class form |
Zaliczenie wykładów: Efekty kształcenia zostaną zweryfikowane poprzez sprawdzenie wiedzy w formie egzaminu pisemnego. Warunkiem zaliczenia jest uzyskanie pozytywnej oceny z pracy – min 60% poprawnych odpowiedzi. (94-100%=5.0, 85-93%=4.5, 76-84%=4.0, 68-75%=3.5, 60-67%=3.0; 0-59%=2.0;
Zaliczenie ćwiczeń: Zaliczenie z ćwiczeń student uzyska w wyniku obecności na zajęciach i oceny merytorycznej aktywności na ćwiczeniach oraz uzyskania pozytywnej oceny z kolokwium - warunkiem zaliczenia kolokwium jest uzyskanie pozytywnej oceny – min 60% poprawnych odpowiedzi (progi j.w) . Na ocenę merytoryczną aktywności składa się: znajomość zdanych treści merytorycznych, umiejętność analitycznego myślenia przy omawianiu materiału teoretycznego i możliwości zaplanowania działań z zakresu orientacji i poradnictwa zawodowego.
Ocena końcowa będzie średnią arytmetyczną oceny z ćwiczeń i egzaminu.
Esmund K., Pietrulewicz B., Poradnictwo zawodowe dla dorosłych, doradca zawodowy [w:] Pietrulewicz B. (red.), Całożyciowa edukacja zawodowa, Zielona Góra 1997.
Furmanek W., Zarys Humanistycznej Teorii Pracy, IBE, Warszawa 2006.
Guichard J., Huteau M., Psychologia orientacji i poradnictwa zawodowego, Impuls, Kraków 2005.
Paszkowska-Rogacz A. (2003), Psychologiczne podstawy wyboru zawodu. Przegląd koncepcji teoretycznych. Warszawa: Krajowy Ośrodek Wspierania Edukacji Ustawicznej.
Wołk Z., (2006)., Poradnictwo zawodowe w edukacji młodzieży. Zielona Góra: Uniwersytet Zielonogórski:
Holland J. L, Integrating Career Theory and Practice [w:] Handbook of Career Counseling Theory and Practice, Savickas M.L., Malsh W. B. (red.), Davies-Black Publishing, California 1996.
Literatura każdorazowo ustalana przez prowadzącego
Modified by dr Marcin Szumigraj (last modification: 21-04-2022 20:17)