SylabUZ
Course name | Andragogy |
Course ID | 05.9-WP-PSP-Andr |
Faculty | Faculty of Social Sciences |
Field of study | Social work |
Education profile | practical |
Level of studies | First-cycle studies leading to Bachelor's degree |
Beginning semester | winter term 2022/2023 |
Semester | 6 |
ECTS credits to win | 3 |
Course type | obligatory |
Teaching language | polish |
Author of syllabus |
|
The class form | Hours per semester (full-time) | Hours per week (full-time) | Hours per semester (part-time) | Hours per week (part-time) | Form of assignment |
Lecture | 15 | 1 | 9 | 0,6 | Exam |
Class | 15 | 1 | 9 | 0,6 | Credit with grade |
Zapoznanie studentów z wiedzą dotyczącą rozwoju refleksji andragogicznej i praktyki edukacyjnej dorosłych, andragogicznych teorii uczenia się, koncepcji pracy edukacyjnej z dorosłymi, badań nad edukacją dorosłych i całożyciowym uczeniem się. Rozwijanie u studentów umiejętności refleksyjnego, krytycznego i twórczego myślenia o współczesnych problemach edukacji dorosłych.
Student posiada ogólną wiedzę na temat dorosłości jako etapu rozwojowego człowieka oraz procesów uczenia się i nauczania. Posiada wiedzę dotyczącą ludzi dorosłych z zakresu pedagogiki społecznej, psychologii społecznej, psychologii rozwojowej i wprowadzenia do socjologii
Wykłady:
Ćwiczenia:
Wykład - konwencjonalny, wykład interaktywny.
Ćwiczenia - metoda warsztatowa, autorskie prezentacje studentów, praca w grupach, burza mózgów, dyskusja, badania terenowe/desk research.
Outcome description | Outcome symbols | Methods of verification | The class form |
Wykłady – warunkiem i podstawą zaliczenia jest pozytywna ocena z egzaminu tj. pracy pisemnej o charakterze problemowym ocenianej według podanych kryteriów lub z testu z progami punktowymi (91-100% = 5,0; 85-90% = 4,5; 75-86% = 4,0; 68-74% = 3,5; 55-67% = 3,0; 0-54% = 2). Warunkiem przystąpienia do egzaminu jest pozytywna ocena z ćwiczeń.
Ćwiczenia – warunkiem i podstawą zaliczenia jest pozytywna ocena z prezentacji wybranego tematu z zakresu edukacji dorosłych (przygotowanej w oparciu o badania terenowe lub desk research) lub z pracy pisemnej o charakterze problemowym ocenianej według podanych kryteriów oraz za aktywność na zajęciach. Na ocenę z ćwiczeń składa się ocena z prezentacji lub pracy pisemnej ( 80%) oraz aktywność na zajęciach (20%). Dozwolona jest jedna nieobecność na ćwiczeniach, każdą następną student zobowiązany jest odrobić na konsultacjach dla studentów.
Ocena końcowa jest średnią arytmetyczną oceny z egzaminu i z ćwiczeń.
1. Illeris K., Trzy wymiary uczenia się: poznawcze, emocjonalne i społeczne ramy współczesnej teorii uczenia się, Wrocław 2006.
2. Jurgiel-Aleksander A., Doświadczenie edukacyjne w perspektywie andragogicznej, Gdańsk 2013.
3. Malewski M., Od nauczania do uczenia się: o paradygmatycznej zmianie w andragogice, Wrocław 2010.
4. Older Men Learning in the Community: European Snapshots, M. Radowan, S. Jelenc Krašovec (red.), University Press, Ljubljana.
5. Schugurensky D., 2000, The forms of informal learning: towards a conceptualization of the field,
https://tspace.library.utoronto.ca/bitstream/1807/2733/2/19formsofinformal.pdf.
1. Bron A., Rozumienie uczenia się w teoriach andragogicznych, „Teraźniejszość – Człowiek – Edukacja” 2006, 4.
2. „Dyskursy Młodych Andragogów”, tomy 2-20 (2001-2019); "Dyskursy Młodych Andragogów/Adult Education Discourses" - tomy: 21-23 (2020-2022).
3. Edukacja dorosłych wobec zjawiska marginalizacji, red. A. Fabiś, Mysłowice 2007.
4. Kurantowicz E., O uczących się społecznościach: wybrane praktyki edukacyjne ludzi dorosłych, Wrocław, 2007.
Modified by dr Małgorzata Olejarz, prof. UZ (last modification: 19-04-2022 10:11)