SylabUZ

Generate PDF for this page

Komputer w szkole podstawowej z metodyką - course description

General information
Course name Komputer w szkole podstawowej z metodyką
Course ID 05.5-WP-PEDD-KEEM
Faculty Faculty of Social Sciences
Field of study Pedagogy
Education profile academic
Level of studies Second-cycle studies leading to MS degree
Beginning semester winter term 2022/2023
Course information
Semester 3
ECTS credits to win 3
Available in specialities Edukacja przedszkolna i wczesnoszkolna / Edukacja medialna
Course type obligatory
Teaching language polish
Author of syllabus
  • dr Ewa Nowicka
Classes forms
The class form Hours per semester (full-time) Hours per week (full-time) Hours per semester (part-time) Hours per week (part-time) Form of assignment
Laboratory 30 2 18 1,2 Credit with grade

Aim of the course

Opanowanie podstawowej wiedzy w zakresie przydatności darmowych aplikacji/programów umożliwiających projektowanie i opracowanie interaktywnych materiałów edukacyjnych pomocnych w edukacji wczesnoszkolnej. Poznanie najistotniejszych wskazówek metodycznych w prowadzeniu edukacji komputerowej na poziomie szkoły podstawowej. Kształtowanie umiejętności organizowania warsztatu pracy nauczyciela oraz prowadzenia zajęć komputerowych. Rozwijanie umiejętności projektowania materiałów edukacyjnych na podstawie darmowych aplikacji, zasobów sieci Internet. Poznanie ścieżki rozwoju w przyszłej pracy zawodowej nauczyciela.

Prerequisites

Podstawowa wiedza w zakresie przedmiotów: dydaktyki ogólnej, mediów w edukacji, technologie informacyjne.

Scope

Problematyka laboratorium

Komputer i Internet w warsztacie pracy nauczyciela.
Darmowe aplikacje internetowe niezbędne w projektowaniu i opracowaniu materiałów edukacyjnych w edukacji wczesnoszkolnej. 
Program Wordwall - projektowanie i tworzenie materiałów dydaktycznych stanowiących multimedialną pomoc w nauczaniu edukacji wczesnoszkolnej.
Opracowanie projektu ćwiczeń i zadań oraz prezentacja i omówienie pracy studenta. 
Program Quizizz - platforma internetowa do tworzenia quizów według koncepcji nauczyciela. Poznanie możliwości aplikacji. Planowanie i projektowanie quizów o wybranej przez studenta tematyce w zakresie edukacji wczesnoszkolnej. Prezentacja i omówienie przygotowanych projektów. 
Program Learningapps- aplikacja przeznaczona do projektowania i tworzenia interaktywnych materiałów edukacyjnych. Poznanie możliwości programu. Projektowanie i przygotowanie ćwiczeń, zadań, kart pracy na poziomie edukacji wczesnoszkolnej. Prezentacja i omówienie opracowanych materiałów. 
Program Canva - aplikacja internetowa umożliwiająca tworzenie projektów graficznych. Poznanie najważniejszych możliwości aplikacji. Projektowanie i opracowanie: ogłoszenia, zaproszenia, kartki okolicznościowej, ulotki, dyplomu - materiałów na poziomie edukacji wczesnoszkolnej. Prezentacja i omówienie przygotowanych przez studenta materiałów.  Omówienie metodyki wykorzystania przygotowanych prac w procesie kształcenia. 

Teaching methods

Metoda zajęć praktycznych, ćwiczenia laboratoryjne, ćwiczenia audytoryjne, praca indywidualna, z partnerem, praca w grupie, praca w formie zdalnej na podstawie opracowanych i udostępnionych przez prowadzącego materiałów na platformie e-learningowej,

Learning outcomes and methods of theirs verification

Outcome description Outcome symbols Methods of verification The class form

Assignment conditions

Warunkiem zaliczenia jest aktywność na zajęciach, projekt, wykonanie i prezentacja materiałów edukacyjnych uwzględniających wykorzystanie poznanych aplikacji. 

Recommended reading

Juszczyk S., Janczyk J., Morańska D., Dydaktyka informatyki i technologii informacyjnej, Toruń 2004.
Juszczyk S., red., Metodyka nauczania Informatyki w szkole, Toruń 2001.
Kron F. Sofos A., Dydaktyka mediów, Gdańsk 2009.

Further reading

Arends R.I., Uczymy się nauczać, Warszawa 2002.
Goźlińska E., Nie lekcje, lecz zajęcia edukacyjne, Warszawa 2005.
Junge T., Digitale Medien in der Grundschullehrerbildung, Kopäd Verlag, München 2019.

Notes


Modified by dr Ewa Nowicka (last modification: 13-04-2022 23:01)