SylabUZ

Generate PDF for this page

Human Resources Management - course description

General information
Course name Human Resources Management
Course ID 14.9-WP-PSD-KZL
Faculty Faculty of Social Sciences
Field of study Pedagogy
Education profile academic
Level of studies Second-cycle studies leading to MS degree
Beginning semester winter term 2022/2023
Course information
Semester 3
ECTS credits to win 2
Available in specialities Social assistance and sociotherapy
Course type obligatory
Teaching language polish
Author of syllabus
  • dr Daria Zielińska-Pękał
Classes forms
The class form Hours per semester (full-time) Hours per week (full-time) Hours per semester (part-time) Hours per week (part-time) Form of assignment
Lecture 15 1 9 0,6 Credit with grade
Class 15 1 9 0,6 Credit with grade

Aim of the course

Poznanie organizacji pracy w klasie szkolnej i grupach dydaktycznych i wychowawczych

Poznanie i utrwalenie wiadomości na temat roli nauczyciela i wychowawcy w procesie dydaktyczno-wychowawczym uczniów 

Ćwiczenie podstawowych umiejętności kierowania grupą w tym - podejmowanie decyzji, motywowani i monitorowania uczniów, rozwiązywanie konfliktów, ustalania ról grupowych itd. 

Prerequisites

Znajomość zasad pracy grupy, umiejętności interpersonalne.

Scope

Wykłady

  • Kierowanie i przewodzenie grupą (style kierowania).
  • Proces podejmowania decyzji (modele podejmowania decyzji, rodzaje decyzji, techniki i narzędzia podejmowania decyzji.
  • Rozwiązywanie konfliktów (istota konfliktu; kierowanie konfliktem).
  • Motywowanie ludzi do działania (modele motywacji, teorie motywacji, narzędzia motywacji), Identyfikacja ról zespołowych;
  • Teorie kierowania dyscypliną w klasie i komunikowania się z uczniami  (Modyfikacja zachowania Skinnera; Dyscyplina asertywna Lee Cantera; Model Jonesa).

Ćwiczenia

  • Istota kierowania (sposoby definiowania);
  • cechy dobrego nauczyciela / wychowawcy; umiejętność podejmowania decyzji;
  • umiejętności komunikacyjne i interpersonalne;
  • role grupowe;
  • rozwiązywanie konfliktów grupowych,
  • ćwiczenie umiejętności motywowania uczniów do pracy.

Teaching methods

Wykłady – wykład konwencjonalny, wykład konwersatoryjny.

Ćwiczenia – metoda projektu, gry dydaktyczne (symulacyjne, decyzyjne), praca w grupach, dyskusja, burza mózgów, metody ekspresyjne.

Learning outcomes and methods of theirs verification

Outcome description Outcome symbols Methods of verification The class form

Assignment conditions

Wykłady

Kolokwium / Test (ocena dostateczna 60% prawidłowych odpowiedzi; ocena dobra 70-80%; ocena bardzo dobra 90-100%).

Ćwiczenia

Projekt do opracowania przez studentów (ocena dostateczna – słabe powiązanie z treściami wykładowymi, częściowa orientacja w problematyce, odtwórcze pomysły rozwiązania problemu; odtwórcza prezentacja treści, ocena dobra – umiejętność połączenia opracowania z treściami wykładowymi, mało elementów twórczy w proponowanych propozycjach rozwiązania problemu;; ocena bardzo dobra – umiejętność płynnego łączenia prezentowanych treści z problematyka wykładów, konstruktywne i autorskie pomysły rozwiązania problemów).

Ocena końcowa

Oceną końcową będzie średnia arytmetyczna obu form.

Recommended reading

  1. Wyrzykowska B., Karbowiak K., Kierowanie zasobami ludzkimi w organizacji.
  2. Piotrkowski K., Światkowski M., Kierowanie zespołami ludzi.
  3. Fullan M., Odpowiedzialne i skuteczne kierowanie szkołą.
  4. Clifford E., Dyscyplina i kierowanie klasą.   
  5. Gordon T, Wychowanie bez porażek w szkole.           

Każdorazowo ustalana przez prowadzącego.

Further reading

  1. Brudnik, Moszyńska A., Owczarska B., Ja i mój uczeń pracujemy aktywnie.

Każdorazowo ustalana przez prowadzącego.

Notes


Modified by dr Daria Zielińska-Pękał (last modification: 09-04-2022 23:37)