SylabUZ
Course name | Pedagogy |
Course ID | 05.0-WP-PEDD-PEDO |
Faculty | Faculty of Social Sciences |
Field of study | Pedagogy |
Education profile | academic |
Level of studies | Second-cycle studies leading to MS degree |
Beginning semester | winter term 2022/2023 |
Semester | 1 |
ECTS credits to win | 4 |
Available in specialities | Events and cultural management - theatre profile, Pre-school and primary education, Speech therapy, Protective and educational pedagogy and prevention, Social assistance and sociotherapy, Resocialization with targeted therapy |
Course type | obligatory |
Teaching language | polish |
Author of syllabus |
|
The class form | Hours per semester (full-time) | Hours per week (full-time) | Hours per semester (part-time) | Hours per week (part-time) | Form of assignment |
Lecture | 15 | 1 | 9 | 0,6 | Exam |
Class | 15 | 1 | 9 | 0,6 | Credit with grade |
Rozbudzenie refleksji nad złożonością problematyki pedagogicznej na płaszczyźnie teoretycznej, świadomość wielości możliwości kształtowania teoretycznych podstaw koncepcji pedagogicznych; profesjonalna alfabetyzacja edukacyjna; zapoznanie z najistotniejszymi informacjami na temat pedagogiki ogólnej; zapoznanie z dylematami współczesnej pedagogiki ogólnej; uwrażliwienie na probabilistyczne podstawy teorii wychowania; kształtowanie umiejętności rozwiązywania problemów pedagogicznych.
brak
Wykłady
Powstanie i ewolucja tożsamości pedagogiki. Główne paradygmaty pedagogiki: źródła i główne założenia pedagogiki pozytywistycznej, humanistycznej i krytycznej. Pedagogika ogólna a praktyka edukacyjna. Studia nad językiem pedagogiki.
Ćwiczenia
Pedagogika jako dyscyplina naukowa. Cechy pedagogiki jako nauki. Podstawowe pojęcia pedagogiczne. Źródła, typy i rozwój wiedzy pedagogicznej. Relacje między teorią a praktyką pedagogiczną.
Wykłady – wykład konwencjonalny
Ćwiczenia – praca z tekstem, dyskusja
Outcome description | Outcome symbols | Methods of verification | The class form |
Wykłady
Forma zaliczenia: egzamin. Warunkiem zaliczenia jest uzyskanie pozytywnej oceny ze sprawdzianu pisemnego weryfikującego efekty kształcenia w zakresie wiedzy z wynikiem, co najmniej 51% poprawnych odpowiedzi.
Ćwiczenia
Forma zaliczenia: kolokwium. Warunkiem zaliczenia jest uzyskanie pozytywnej oceny ze sprawdzianu pisemnego weryfikującego efekty kształcenia w zakresie wiedzy z wynikiem, co najmniej 51% poprawnych odpowiedzi.
Ocena końcowa
Ocena końcowa stanowi średnią arytmetyczną pozytywnych ocen uzyskanych na ćwiczeniach i wykładzie.
Sargent L.T., Ideology and Utopia, [w:] The Oxford Handbook of Political Ideologies, Freeden M., Sargent L.T., Stears M., Oxford 2013.
Halpin D., Hope and Education, London-New York 2003.
Kowalski M., Falcman D., Ideologie nauk społecznych - warianty interpretacyjne, Kraków 2012.
Kowalski M., Falcman D., Świadomość aksjologiczna i podmiotowość etyczna - analizy i impresje, Kraków 2010.
Modified by dr Anita Famuła-Jurczak, prof. UZ (last modification: 25-04-2022 11:42)