SylabUZ

Generate PDF for this page

Promotion and advertising in culture - course description

General information
Course name Promotion and advertising in culture
Course ID 15.3-WP-PEDD-PRK
Faculty Faculty of Social Sciences
Field of study Pedagogy
Education profile academic
Level of studies Second-cycle studies leading to MS degree
Beginning semester winter term 2022/2023
Course information
Semester 4
ECTS credits to win 5
Available in specialities Events and cultural management - theatre profile
Course type obligatory
Teaching language polish
Author of syllabus
  • dr Małgorzata Olejarz, prof. UZ
Classes forms
The class form Hours per semester (full-time) Hours per week (full-time) Hours per semester (part-time) Hours per week (part-time) Form of assignment
Class 30 2 18 1,2 Credit with grade

Aim of the course

Celem przedmiotu jest:

  • opanowanie podstawowej wiedzy z zakresu reklamy i promocji,
  • poznanie różnorodnych form reklamy i strategii promocyjnych,
  • kształtowanie umiejętności odpowiedniego wyboru formy reklamy i promocji dostosowanej do treści i rodzaju działania oraz adresatów,
  • kształtowanie umiejętności opracowywania planu promocyjnego jednorazowej akcji społecznej lub długofalowego projektu, imprezy lub wydarzenia kulturalnego. 

Prerequisites

Student posiada podstawową wiedzę o mediach i kulturze popularnej.

Scope

  • Reklama – podstawowe pojęcia, funkcje i cele.
  • Rodzaje reklamy ze względu na treść i medium.
  • Komercyjna i społeczna reklama w kulturze.
  • Adresat komunikatu reklamowego.
  • Skuteczność i wpływ reklamy.
  • Promocja – definicje, zakres pojęciowy.
  • Promocja i edukacja kulturalna.
  • Działalność samorządów regionalnych i innych podmiotów w sferze promocji kultury.

Teaching methods

Metoda projektu, dyskusja, praca w grupach, giełda pomysłów, burza mózgów.

Learning outcomes and methods of theirs verification

Outcome description Outcome symbols Methods of verification The class form

Assignment conditions

Ćwiczenia - podstawą i warunkiem zaliczenia ćwiczeń jest aktywne uczestnictwo w zajęciach (50%) oraz realizacja projektu tj. akcji promocyjno-reklamowej działania kulturalnego w przestrzeni zewnętrznej (50%). Dozwolona jest jedna nieobecność na ćwiczeniach, każdą następną student zobowiązany jest odrobić na konsultacjach dla studentów.

Oceną końcową z przedmiotu jest ocena z ćwiczeń.

Recommended reading

  1. Heath R., Reklama: co tak naprawdę wpływa na jej skuteczność? GWP, Gdańsk 2006.
  2. Przydatek E., Przydatek J., Promocja, WSiP, Warszawa 2007.
  3. Sobocińska M., Zachowania nabywców na rynku dóbr i usług kultury, PWE, Warszawa 2013.
  4. Wróblewski Ł.,  Strategie marketingowe w instytucjach kultury, PWE, Warszawa 2012.

Further reading

  1. Leśniewska A., Reklama internetowa, Helion, Gliwice 2006.
  2. Levinson J.C., Reklama partyzancka: efektywna strategia dla małej  firmy, Helion, Gliwice 2006.
  3. Pawlicz A., Promocja produktu turystycznego: turystyka miejska, Difin, Warszawa 2008.
  4. Marshall D., Morreale J.,Advertisement and promotion in culture, file:///C:/Users/Gosia/Downloads/Advertising_and_Promotional_Culture_Case.pdf

Notes


Modified by dr Małgorzata Olejarz, prof. UZ (last modification: 20-04-2022 19:54)