SylabUZ
Course name | WM1: Zachowania przestępcze jako przedmiot badań biograficznych wśród osadzonych kobiet i mężczyzn |
Course ID | 16.9-WP-PEDD- MZPBB |
Faculty | Faculty of Social Sciences |
Field of study | Pedagogy |
Education profile | academic |
Level of studies | Second-cycle studies leading to MS degree |
Beginning semester | winter term 2022/2023 |
Semester | 3 |
ECTS credits to win | 2 |
Available in specialities | Events and cultural management - theatre profile, Pre-school and primary education, Speech therapy, Protective and educational pedagogy and prevention, Social assistance and sociotherapy, Resocialization with targeted therapy |
Course type | optional |
Teaching language | polish |
Author of syllabus |
|
The class form | Hours per semester (full-time) | Hours per week (full-time) | Hours per semester (part-time) | Hours per week (part-time) | Form of assignment |
Lecture | 15 | 1 | 9 | 0,6 | Credit |
Celem zajęć jest zapoznanie studentów z metodologią badań wśród osadzonych kobiet i mężczyzn; zapoznanie z teoriami przestępczymi oraz z teorią przestępczości jako stylu życia Glenna D. Waltersa.
Podstawowa wiedza z zakresu pedagogiki i psychologii
Kryminologiczne teorie przestępczości – teorie biologiczne (antropologiczne), teorie psychologiczne, teorie socjologiczne, teorie ekonomiczne, pojęcie stylu życia a teoria przestępczości jako stylu życia Glenna D. Waltera.
Wpływ rodziny na kształtowanie się zachowań przestępczych.
Wpływ szkoły, grupy rówieśniczej i grupy kryminogennej na kształtowanie się zachowań przestępczych.
Wpływ instytucji opiekuńczo-wychowawczych i poprawczych na kształtowanie się zachowań przestępczych.
Wpływ więzienia na formowanie się zachowań przestępczych.
Rozpoznanie przyczyn wkroczenia na drogę przestępczą.
Adaptacja do warunków więziennych.
Biografia jako metoda badań humanistycznych.
Wykład konwencjonalny; wykład problemowy; dyskusja
Outcome description | Outcome symbols | Methods of verification | The class form |
Wykłady i zaliczenie końcowe, warunkiem i podstawą zaliczenia jest aktywne uczestnictwo w dyskusji.
Uzyskanie co najmniej 60% punktów jest równoznaczne ze zdaniem testu zaliczeniowego. Ocenę końcową z przedmiotu wylicza się na podstawie punktów uzyskanych z testu zaliczeniowego, które są przeliczane na stopnie wg. skali: 94-100% = 5,0; 85-93% = 4,5; 76-84% = 4,0; 68- 75% = 3,5; 60-67% = 3,0; 0-59% = 2.
Osoby z przyznanym IOS zobowiązane są do kontaktu z wykładowcą oraz zaliczenia poruszanego tematu.
Modified by dr hab. Barbara Toroń-Fórmanek, prof. UZ (last modification: 29-04-2022 10:56)