SylabUZ
Course name | Narzędzia i procesy diagnostyki logopedycznej |
Course ID | 05.9-WO-PEDD-NPDL |
Faculty | Faculty of Social Sciences |
Field of study | Pedagogy |
Education profile | academic |
Level of studies | Second-cycle studies leading to MS degree |
Beginning semester | winter term 2022/2023 |
Semester | 1 |
ECTS credits to win | 1 |
Available in specialities | Speech therapy |
Course type | obligatory |
Teaching language | polish |
Author of syllabus |
|
The class form | Hours per semester (full-time) | Hours per week (full-time) | Hours per semester (part-time) | Hours per week (part-time) | Form of assignment |
Tutorial | 15 | 1 | 9 | 0,6 | Credit with grade |
Celem przedmiotu jest zapoznanie studentów z założeniami diagnozy logopedycznej
Podstawowa wiedza z zakresu podstaw logopedii
1. Specyfika diagnozy logopedycznej dzieci i dorosłych.
2. Procedury i strategie postępowania logopedycznego.
3. Rodzaje testów (przesiewowe, zasadnicze, sterowane).
4. Testy rozwoju mowy u dzieci.
5. Testy sprawności językowych osób dorosłych.
6. Testy przedmiotu oceny i charakteru bodźców.
7. Rodzaje stosowanych badań.
8. Wspomagające środki i metody diagnostyczne.
9. Sposoby przekazywania diagnozy specjalistom i opiekunom dzieci/ dorosłych
pogadanka, pokaz, prezentacja multimedialna
Outcome description | Outcome symbols | Methods of verification | The class form |
Warunkiem zaliczenia jest uzyskanie pozytywnej oceny z pracy pisemnej (50%) oraz sprawdzianu (50%).
Studenci otrzymujący IOS (indywidualna organizacja studiów) zgodnie z regulaminem zobowiązani są uczestniczyć we wszystkich zajęciach.
1. Gałkowski T. (red.), (1993), Diagnoza i terapia zaburzeń mowy, Lublin.
2. Jastrzębowska G. (1998), Podstawy diagnozy i teorii logopedycznej, Opole.
3. Wolańska E., Kurowska M. (2015), Metody i narzędzia diagnostyczne w logopedii.
4. Grabias S., Panasiuk J., Woźniak T. (2015), Logopedia standardy postępowania logopedycznego. Lublin
1. Cieszyńska J., (2011), Wczesna diagnoza i terapia zaburzeń autystycznych. Metoda Krakowska, Kraków.
2. Lewandowski A., Tarkowski Z. (1989), Dyzartria – wybrane problemy etiologii, diagnozy i terapii, Warszawa.
3. Szumska J. (1980), Metody badania afazji, Warszawa. 4. Emiluta-Rozya D. , (2014), Całościowe badanie logopedyczne z materiałem obrazkowym, Warszawa.
Modified by dr Anita Famuła-Jurczak, prof. UZ (last modification: 30-04-2022 07:35)