SylabUZ

Generate PDF for this page

Narzędzia i procesy diagnostyki logopedycznej - course description

General information
Course name Narzędzia i procesy diagnostyki logopedycznej
Course ID 05.9-WO-PEDD-NPDL
Faculty Faculty of Social Sciences
Field of study Pedagogy
Education profile academic
Level of studies Second-cycle studies leading to MS degree
Beginning semester winter term 2022/2023
Course information
Semester 1
ECTS credits to win 1
Available in specialities Speech therapy
Course type obligatory
Teaching language polish
Author of syllabus
  • dr Grzegorz Hryniewicz
Classes forms
The class form Hours per semester (full-time) Hours per week (full-time) Hours per semester (part-time) Hours per week (part-time) Form of assignment
Tutorial 15 1 9 0,6 Credit with grade

Aim of the course

Celem przedmiotu jest zapoznanie studentów z założeniami diagnozy logopedycznej 

Prerequisites

Podstawowa wiedza z zakresu podstaw logopedii  

Scope

1. Specyfika diagnozy logopedycznej dzieci i dorosłych.

2. Procedury i strategie postępowania logopedycznego.

3. Rodzaje testów (przesiewowe, zasadnicze, sterowane).

4. Testy rozwoju mowy u dzieci.

5. Testy sprawności językowych osób dorosłych.

6. Testy przedmiotu oceny i charakteru bodźców.

7. Rodzaje stosowanych badań.

8. Wspomagające środki i metody diagnostyczne.

9. Sposoby przekazywania diagnozy specjalistom i opiekunom dzieci/ dorosłych

Teaching methods

pogadanka, pokaz, prezentacja multimedialna

Learning outcomes and methods of theirs verification

Outcome description Outcome symbols Methods of verification The class form

Assignment conditions

Warunkiem zaliczenia jest uzyskanie pozytywnej oceny z pracy pisemnej (50%) oraz sprawdzianu (50%).

Studenci otrzymujący IOS (indywidualna organizacja studiów) zgodnie z regulaminem zobowiązani są uczestniczyć we wszystkich zajęciach. 

Recommended reading

1. Gałkowski T. (red.), (1993), Diagnoza i terapia zaburzeń mowy, Lublin.

2. Jastrzębowska G. (1998), Podstawy diagnozy i teorii logopedycznej, Opole.

3. Wolańska E., Kurowska M. (2015), Metody i narzędzia diagnostyczne w logopedii.

4. Grabias S., Panasiuk J., Woźniak T. (2015), Logopedia standardy postępowania logopedycznego. Lublin

 

Further reading

1. Cieszyńska J., (2011), Wczesna diagnoza i terapia zaburzeń autystycznych. Metoda Krakowska, Kraków.

2. Lewandowski A., Tarkowski Z. (1989), Dyzartria – wybrane problemy etiologii, diagnozy i terapii, Warszawa.

3. Szumska J. (1980), Metody badania afazji, Warszawa. 4. Emiluta-Rozya D. , (2014), Całościowe badanie logopedyczne z materiałem obrazkowym, Warszawa.

Notes


Modified by dr Anita Famuła-Jurczak, prof. UZ (last modification: 30-04-2022 07:35)