SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Technologia informacyjna |
Kod przedmiotu | 11.3-WH-LPKSGP-TI-L-S15_genQWXYH |
Wydział | Wydział Humanistyczny |
Kierunek | Literatura popularna i kreacje światów gier |
Profil | ogólnoakademicki |
Rodzaj studiów | pierwszego stopnia z tyt. licencjata |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2022/2023 |
Semestr | 1 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 4 |
Typ przedmiotu | obowiązkowy |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Laboratorium | 30 | 2 | - | - | Zaliczenie na ocenę |
Przedmiot ma na celu zorientowanie studenta w możliwościach dostępnych aplikacji komputerowych, co wydaje się normą w kontekście współczesnych przemian cywilizacyjnych i kulturowych. Zajęcia pomyślano tak, by poprzez wykonanie serii konkretnych i precyzyjnie zdefiniowanych zadań
a) uświadomić potencjał instrumentów elektronicznych,
b) wyrobić umiejętność korzystania z ich rozmaitych funkcji oraz
c) zaprezentować paletę ewentualnych zastosowań cyfrowego przetwarzania danych.
Na zajęciach kładzie się akcent na praktyczność umiejętności, z których może skorzystać właściwie student każdego kierunku. Pozyskana w ten sposób wiedza i kompetencje mogą okazać się przydatne nie tylko w dalszym toku studiów, w trakcie pisania prac dyplomowych, ale również podczas realizacji obowiązków zawodowych – na stanowisku urzędniczym, w redakcji, w szkole itp.
Podstawowa znajomość obsługi komputera i jego aplikacji.
Ćwiczenia audytoryjne, z elementem wykładu, metoda poglądowa, obserwacji, metoda działań praktycznych, tj. konkretnych projektów (w wymiarze indywidualnym poprzez realizację cyklu zadań), heureza (pokonywanie barier i ograniczeń programowych w toku debat i wspólnego namysłu).
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Poziom ocen w ww. obszarach (punkty 2.-4.) musi przekraczać minimum 50% oczekiwanego stanu.
Altman R., Po prostu PowerPoint 2003 PL, oprac. W. Zioło, Gliwice 2004.
Bradbury A., Jak zorganizować prezentację, przeł. T. Rzychoń, Gliwice 2004.
Bylina B., Bylina J., Mycka J., Podstawy Technologii informacyjnej i informatyki w przykładach i zadaniach, Lublin 2007.
Danowski B., Komputer PC. Ćwiczenia praktyczne, Gliwice 2006.
Groszek M., ABC Excel 2003 PL, Gliwice 2006.
Kowalczyk G., Word 2003 PL, Gliwice 2004.
Sokół M., Rajca P., Internet. Ilustrowany przewodnik, Gliwice 2007.
W razie potrzeby, np.
https://www.benchmark.pl/testy_i_recenzje/program-do-tworzenia-prezentacji-za-darmo.html#LibreOffice_Impress
Brak.
Zmodyfikowane przez dr hab. Radosław Sztyber, prof. UZ (ostatnia modyfikacja: 07-05-2022 09:31)