SylabUZ
Course name | Culture Studies |
Course ID | Wiedz.Kul.01w_pNadGenF2DS9 |
Faculty | Faculty of Humanities |
Field of study | Popular literature and world creation in games |
Education profile | academic |
Level of studies | First-cycle studies leading to Bachelor's degree |
Beginning semester | winter term 2022/2023 |
Semester | 6 |
ECTS credits to win | 4 |
Course type | obligatory |
Teaching language | polish |
Author of syllabus |
|
The class form | Hours per semester (full-time) | Hours per week (full-time) | Hours per semester (part-time) | Hours per week (part-time) | Form of assignment |
Lecture | 30 | 2 | - | - | Exam |
Przedmiot ma na celu zapoznanie studentów z:
Dysponowanie wiedzą uzyskaną w ramach przedmiotu "mity i religie świata"
Wykład, wykład konwersatoryjny, prezentacja.
Outcome description | Outcome symbols | Methods of verification | The class form |
Poprawne referowanie treści (streszczanie) wcześniejszych wykładów. Zdanie egzaminu końcowego.
Burzyńska A., Kulturowy zwrot teorii, w: Kulturowa teoria literatury, red. M. P. Markowski, R. Nycz, Kraków 2006, s. 41–91.
Bronk A, SVD, Krajobraz postmodernistyczny, "Ethos" 1996, nr 1–2, s. 79–100.
Grad J., Obyczaj w perspektywie kulturoznawczej, [w:] Nauki humanistyczne i społeczne wobec problemów wspólczesnego świata, Poznań 2015, s. 365–384.
Kmita J,, Destrukcja społecznej przestrzeni dzieła sztuki, [w:] Przemiany współczesnej praktyki artystycznej. Próby interpretacyjne, red. A. Zeidler-Janiszewska, Warszawa 1991.
Kmita J., Epistemologia w oczach kulturoznawcy, „Studia Filozoficzne” 1985, nr 4, s.17–36.
Kmita J., Magiczne źródło kultury, "Odra" 1984, nr 2, s. 24–30.
Kmita J., Póżny wnuk filozofii: wprowadzenie do kulturoznawstwa (rozdz. II-IV), Poznań 2007.
Kmita J., Scjentyzm i antyscjentyzm, [w:] Poznanie, umysł, kultura, red. Cackowski Z., Lublin 1992, s. 140–186.
Kmita J., Z metodologicznych problemów interpretacji humanistycznej (rozdz. I), Warszawa 1971.
Kobylińska E., Narodziny sztuki jako efekt „odczarowania” świata, „Studia Metodologiczne” 1991, t. 26, s. 25–45.
Kowalski A.P., Mit a piękno. Z badań nad pochodzeniem sztuki (rozdz. I i II), Bydgoszcz 2013.
Pałubicka A., Gramatyka kultury europejskiej, Bydgoszcz 2013 (rozdz. I).
Chmielecki K., Widzenie przez kulturę : wprowadzenie do teorii kultury wizualnej, Gdańsk 2018.
Kmita J,, Dziedzictwo magii w nauce, [w:] Racjonalność – nauka – społeczeństwo, red. H. Kozakiewicz, E. Mokrzycki, M. J. Siemek, Warszawa 1989, s. 55–66.
Kmita J., Edukacyjne funkcje dyscyplin humanistycznych a spór o ich model metodologiczny [w:] Między sensem a genami, red. B. Tuchańska, Warszawa 1992, s. 26–45.
Sztuka i jej poznawanie, red. T. Kostyrko, J. Grad, Poznań 2008.
Meyer R., What was contemporary art?, Cambridge 2013.
Brak
Modified by dr hab. Leszek Jazownik, prof. UZ (last modification: 07-05-2022 23:11)