SylabUZ

Generate PDF for this page

Analiza struktur gier - course description

General information
Course name Analiza struktur gier
Course ID 08.9-WH-LPKSGP-ASG-S19
Faculty Faculty of Humanities
Field of study Popular literature and world creation in games
Education profile academic
Level of studies First-cycle studies leading to Bachelor's degree
Beginning semester winter term 2022/2023
Course information
Semester 3
ECTS credits to win 4
Course type obligatory
Teaching language polish
Author of syllabus
  • dr Bartłomiej Mycyk
  • dr Kamil Kleszczyński
Classes forms
The class form Hours per semester (full-time) Hours per week (full-time) Hours per semester (part-time) Hours per week (part-time) Form of assignment
Class 30 2 - - Credit with grade

Aim of the course

Celem przedmiotu jest trening w rozpoznawaniu, interpretowaniu i projektowaniu struktur ukrytych pod powierzchnią gier. Studenci nauczą się rozpoznawać główne struktury gatunkowe, typowe mechaniki gier, struktury fabularne oraz modele interakcji zaszyte w grach. Wiedzę będą mieli okazję zastosować w praktyce, przy wspólnej analizie wybranych gier.

Prerequisites

Bierna znajomość języka angielskiego pozwalająca na pracę z tekstem w tym języku. Ogólna wiedza dotycząca gier. Znajomość podstaw groznawstwa w zakresie głównych problemów oraz ważniejszych koncepcji.

 

Scope

  1. Metody analizy struktur gier.
  2. Rozgrywka (tryby rozgrywki).
  3. Świat gry.
  4. Ryzyko, nagrody, kary.
  5. Punkty.
  6. Interfejs.
  7. Gatunkowe wzorce struktur.
  8. Postać w strukturze gry.
  9. Poziomy.
  10. Fabuła gry/narracja.
  11. Warstwa estetyczna.
  12. Dysonans ludonarracyjny.
  13. Modyfikacje struktury gry.

Teaching methods

Analiza tekstów z dyskusją, analiza przypadków.

Learning outcomes and methods of theirs verification

Outcome description Outcome symbols Methods of verification The class form

Assignment conditions

Uczestnictwo w dyskusji, realizacja zadań domowych, wykonanie pracy zaliczeniowej - przygotowanie prezentacji. Limit nieobecności możliwych do odrobienia podczas konsultacji wynosi: 3.

 

Recommended reading

Adams E., Projektowanie gier. Podstawy, Gliwice 2011.

Salen K., Zimmerman E., Rules of play. Design Fundamentals, Cambridge (MA) 2003.

Petrowicz M., Ludo-narratywizm, czyli proceduralizm Bogosta na tle sporu ludologii z narratologią, ,,Replay. The Polish Journal of Game Studies” 2014, nr 1.

Sterczewski P., Czytanie gry. O proceduralnej retoryce jako metodzie analizy ideologicznej gier komputerowych, ,,Teksty drugie” 2012, nr 6.

Espen A., Badanie zabawy: metodologia analizy gier [w:] M. Filiciak (red.), Światy z pikseli. Antologia studiów nad grami komputerowymi, Warszawa 2010.

 

 

Further reading

Egenfeldt-Nielsen S., Smith J.H., Tosca S.P., Understanding Video Games: The essential introduction, New York, London 2008.

Nguyen C.T., The Forms and Fluidity of Game Play [w:] T. Hurka (red.), Games, Sports, and Play: Philosophical Essays, Oxford 2019.

Notes

brak


Modified by dr Kamil Kleszczyński (last modification: 11-05-2022 23:53)