SylabUZ
Course name | Analiza struktur gier |
Course ID | 08.9-WH-LPKSGP-ASG-S19 |
Faculty | Faculty of Humanities |
Field of study | Popular literature and world creation in games |
Education profile | academic |
Level of studies | First-cycle studies leading to Bachelor's degree |
Beginning semester | winter term 2022/2023 |
Semester | 3 |
ECTS credits to win | 4 |
Course type | obligatory |
Teaching language | polish |
Author of syllabus |
|
The class form | Hours per semester (full-time) | Hours per week (full-time) | Hours per semester (part-time) | Hours per week (part-time) | Form of assignment |
Class | 30 | 2 | - | - | Credit with grade |
Celem przedmiotu jest trening w rozpoznawaniu, interpretowaniu i projektowaniu struktur ukrytych pod powierzchnią gier. Studenci nauczą się rozpoznawać główne struktury gatunkowe, typowe mechaniki gier, struktury fabularne oraz modele interakcji zaszyte w grach. Wiedzę będą mieli okazję zastosować w praktyce, przy wspólnej analizie wybranych gier.
Bierna znajomość języka angielskiego pozwalająca na pracę z tekstem w tym języku. Ogólna wiedza dotycząca gier. Znajomość podstaw groznawstwa w zakresie głównych problemów oraz ważniejszych koncepcji.
Analiza tekstów z dyskusją, analiza przypadków.
Outcome description | Outcome symbols | Methods of verification | The class form |
Uczestnictwo w dyskusji, realizacja zadań domowych, wykonanie pracy zaliczeniowej - przygotowanie prezentacji. Limit nieobecności możliwych do odrobienia podczas konsultacji wynosi: 3.
Adams E., Projektowanie gier. Podstawy, Gliwice 2011.
Salen K., Zimmerman E., Rules of play. Design Fundamentals, Cambridge (MA) 2003.
Petrowicz M., Ludo-narratywizm, czyli proceduralizm Bogosta na tle sporu ludologii z narratologią, ,,Replay. The Polish Journal of Game Studies” 2014, nr 1.
Sterczewski P., Czytanie gry. O proceduralnej retoryce jako metodzie analizy ideologicznej gier komputerowych, ,,Teksty drugie” 2012, nr 6.
Espen A., Badanie zabawy: metodologia analizy gier [w:] M. Filiciak (red.), Światy z pikseli. Antologia studiów nad grami komputerowymi, Warszawa 2010.
Egenfeldt-Nielsen S., Smith J.H., Tosca S.P., Understanding Video Games: The essential introduction, New York, London 2008.
Nguyen C.T., The Forms and Fluidity of Game Play [w:] T. Hurka (red.), Games, Sports, and Play: Philosophical Essays, Oxford 2019.
brak
Modified by dr Kamil Kleszczyński (last modification: 11-05-2022 23:53)