SylabUZ

Generate PDF for this page

Przedmiot społeczny: Podstawy Public Relations - course description

General information
Course name Przedmiot społeczny: Podstawy Public Relations
Course ID 14.0-WH-FiPlP-14.0-WH-PW-PS-S19
Faculty Faculty of Humanities
Field of study Popular literature and world creation in games
Education profile academic
Level of studies First-cycle studies leading to Bachelor's degree
Beginning semester winter term 2022/2023
Course information
Semester 1
ECTS credits to win 5
Course type obligatory
Teaching language polish
Author of syllabus
  • dr hab. Piotr Kładoczny
Classes forms
The class form Hours per semester (full-time) Hours per week (full-time) Hours per semester (part-time) Hours per week (part-time) Form of assignment
Tutorial 30 2 - - Credit with grade

Aim of the course

Zapoznanie się z najważniejszymi zagadnieniami public relations. Poznanie środków i technik kontaktu z mediami. Umiejętność analizy formy i treści przekazów PR. Umiejętność przygotowania studenta do efektywnego wykorzystania wiedzy w zakresie organizowania działań PR. Próba tworzenia własnego planu PR firmy, a także przygotowania własnej wypowiedzi PR tekstowej (np. do celów prasowych lub internetowych) oraz wideo przeznaczonej dla mediów. Przygotowanie studenta do czynnego i twórczego reprezentowania instytucji w mediach.

Prerequisites

Ogólna wiedza w zakresie funkcjonowania instytucji, organizacji i przedsiębiorstw różnego typu.

Scope

1. Definicje public relations oraz cele i relacje z otoczeniem.
2. Psychologiczne aspekty wywierania wpływu na otoczenie.
3. Uwarunkowania prawno-zwyczajowe PR.
4. Uwarunkowania etyczne PR.
5. Modele komunikowania i strategie działań w PR.
6. Techniki i środki tworzenia wizerunku firmy.
7-8. Program PR dla wybranego przedsiębiorstwa.
9-10. Współpraca z mediami.
11-12. PR w Internecie. Newsletter.
13. PR w sytuacji kryzysowej.
14. PR w szkole, sporcie i turystyce.

Teaching methods

Miniwykład, dyskusja, analiza tekstu źródłowego, analiza materiałów wideo, analiza przypadku, omawianie prac studenckich.

Learning outcomes and methods of theirs verification

Outcome description Outcome symbols Methods of verification The class form

Assignment conditions

Aktywność na zajęciach.
Przygotowanie programu kampanii PR.
Przygotowanie newslettera.
Przygotowanie nagrania wideo jako wypowiedzi rzecznika prasowego.

Recommended reading

Budzyński W., PR public relations: wizerunek, reputacja, tożsamość, Warszawa 2018.

Budzyński W., Public relations. Strategia i nowe techniki kreowania wizerunku, Warszawa 2008.

Laermer R., Prichinello M., Public relations, tł. Ewa Jusewicz-Kalter, Gdańsk 2004.

Pietraszak M., Promocja: reklama i public relations w małej firmie, Gliwice 2014.

Public relations instytucji użyteczności publicznej, red. E. Hope, Gdańsk 2005.

Public relations, red. J. Olędzki, D. Tworzydło, Warszawa 2006.  

Further reading

Bronowicz M., Komunikacja wizualna. Public relations. Reklama. Branding, Wrocław 2006.

Dudek K., Rola rzeczników prasowych w komunikacji masowej, Sosnowiec 2015.

Guzowski R., Budowanie wizerunku urzędnika w mediach, Wrocław 2017.

Kaczmarek-Śliwińska M., Public relations w przestrzeni mediów społecznościowych: działania organizacji i jej pracowników, Koszalin 2013.

Miotk A., Nowy PR: jak internet zmienił pubic relations, Lublin 2016

Public relations miast i regionów, red. A. Duda, Warszawa 2010.

Public relations w przestrzeni publicznej, red. A. Adamus-Matuszyńska, Katowice 2018.

Smektała T., Public relations w Internecie, Wrocław 2006.

Stasiak A., Droga do gwiazd: jak budować wizerunek i markę osobistą, Lublin 2017.

Stasiuk-Krajewska Karina, Etyka public relations: konteksty, koncepcje, kontrowersje, Wrocław 2011.

Uścińska Bożena, Ciamciara Jolanta, Komunikacja wizerunkowa w mediach: prasa, radio, telewizja, Wrocław 2015.

Wójcik Krystyna, Public Relations. Wiarygodny dialog z otoczeniem, wyd. III, Warszawa 2005.

Notes

Brak.


Modified by dr hab. Piotr Kładoczny (last modification: 06-05-2022 20:17)