SylabUZ
Course name | Pdw: Fabuły gier planszowych |
Course ID | 08.9--FiPlP-Pdw:Fygp-S21 |
Faculty | Faculty of Humanities |
Field of study | Popular literature and world creation in games |
Education profile | academic |
Level of studies | First-cycle studies leading to Bachelor's degree |
Beginning semester | winter term 2022/2023 |
Semester | 2 |
ECTS credits to win | 2 |
Course type | optional |
Teaching language | polish |
Author of syllabus |
|
The class form | Hours per semester (full-time) | Hours per week (full-time) | Hours per semester (part-time) | Hours per week (part-time) | Form of assignment |
Class | 30 | 2 | - | - | Credit with grade |
Zapoznanie się z najbardziej charakterystycznymi kategoriami fabuł w grach planszowych, poznanie zależności między fabułą a mechanikami gier oraz nabycie umiejętności wykorzystania pozyskanej wiedzy w kreowania fabuł planszówek.
brak
Praca w grupach lub indywidualnie, praca z tekstem źródłowym, analiza, burza mózgów.
Outcome description | Outcome symbols | Methods of verification | The class form |
Zdanie kolokwium, praca w grupach.
Mochocka A., Polskie gry planszowe oparte na utworach literackich - rekonesans, "Biblioteka Postscriptum Polonistycznego" 2015, nr 5, s. 35-48.
Brenskott K., Jak czytać planszówki? Gry planszowe zorientowane na narrację a powieści hipertekstowe, WIELOGŁOS - Pismo Wydziału Polonistyki UJ, nr 3
(45) 2020, s. 161-180.
Jenkins H., Kultura konwergencji. Zderzenie starych i nowych mediów, Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne, Warszawa 2007.
Ann M., Madejski J., proj., Gamedec: gra neoplanszowa, CDP.pl 2013
Kwapiński A., Głowa pełna gier, Warszawa 2021.
Dudziński R., Gra z niewyrażalnym strachem. Strategia adaptowania twórczości Howarda Phillipsa Lovecrafta na potrzeby gier [w:] Gry fabularne. Kultura – praktyki
– konteksty, red. R. Dudziński, A. Wróblewska, Wrocław 2016 s. 58–69.
Chmielewska-Łuczak D., Matkowski C., 2007, Archetypiczna podróż bohatera w grach fabularnych, [w:] Surdyk A., Szeja J. (red.), Kulturotwórcza funkcja gier. Gra jako medium, tekst i rytuał, t. 2, Wydawnictwo Naukowe UAM, Poznań, s. 247-254.
Campbell J., Bohater o tysiącu twarzy, Kraków 2013.
Selinker M., Poradnik projektowania gier planszowych, Warszawa 2018.
brak
Jest to przedmiot opcjonalny, wybierany z oferty przedmiotów do wyboru Instytutu Filologii Polskiej; przedmiot zostanie uruchomiony w zależności od potrzeb i zainteresowania w danym semestrze studiów (na podstawie deklaracji studentów/elektronicznego wyboru przedmiotów).
Modified by dr Krystian Saja (last modification: 11-05-2022 17:55)