SylabUZ

Generate PDF for this page

Pdw: Fabuły gier planszowych - course description

General information
Course name Pdw: Fabuły gier planszowych
Course ID 08.9--FiPlP-Pdw:Fygp-S21
Faculty Faculty of Humanities
Field of study Popular literature and world creation in games
Education profile academic
Level of studies First-cycle studies leading to Bachelor's degree
Beginning semester winter term 2022/2023
Course information
Semester 2
ECTS credits to win 2
Course type optional
Teaching language polish
Author of syllabus
  • mgr Waldemar Gruszczyński
Classes forms
The class form Hours per semester (full-time) Hours per week (full-time) Hours per semester (part-time) Hours per week (part-time) Form of assignment
Class 30 2 - - Credit with grade

Aim of the course

Zapoznanie się z najbardziej charakterystycznymi kategoriami fabuł w grach planszowych, poznanie zależności między fabułą a mechanikami gier oraz nabycie umiejętności wykorzystania pozyskanej wiedzy w kreowania fabuł planszówek.

Prerequisites

brak

Scope

  1. Genologia gier planszowych.
  2. Teoria fabuły.
  3. Koło przygody jako schemat wyjściowy.
  4. Fabuła a mechanika w grach planszowych.
  5. Gry planszowe a kultura konwergencji.
  6. Rodzaje i źródła fabuł.
  7. Adaptacje, storytelling, symulatory.
  8. Gry bez fabuły.

Teaching methods

Praca w grupach lub indywidualnie, praca z tekstem źródłowym, analiza, burza mózgów.

Learning outcomes and methods of theirs verification

Outcome description Outcome symbols Methods of verification The class form

Assignment conditions

Zdanie kolokwium, praca w grupach.

Recommended reading

Mochocka A., Polskie gry planszowe oparte na utworach literackich - rekonesans, "Biblioteka Postscriptum Polonistycznego" 2015, nr 5, s. 35-48.
Brenskott K., Jak czytać planszówki? Gry planszowe zorientowane na narrację a powieści hipertekstowe, WIELOGŁOS - Pismo Wydziału Polonistyki UJ, nr 3
(45) 2020, s. 161-180.
Jenkins H., Kultura konwergencji. Zderzenie starych i nowych mediów, Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne, Warszawa 2007.
Ann M., Madejski J., proj., Gamedec: gra neoplanszowa, CDP.pl 2013
Kwapiński A., Głowa pełna gier, Warszawa 2021.
Dudziński R., Gra z niewyrażalnym strachem. Strategia adaptowania twórczości Howarda Phillipsa Lovecrafta na potrzeby gier [w:] Gry fabularne. Kultura – praktyki
– konteksty
, red. R. Dudziński, A. Wróblewska, Wrocław 2016 s. 58–69.
Chmielewska-Łuczak D., Matkowski C., 2007, Archetypiczna podróż bohatera w grach fabularnych, [w:] Surdyk A., Szeja J. (red.), Kulturotwórcza funkcja gier. Gra jako medium, tekst i rytuał, t. 2, Wydawnictwo Naukowe UAM, Poznań, s. 247-254.
Campbell J., Bohater o tysiącu twarzy, Kraków 2013.
Selinker M., Poradnik projektowania gier planszowych, Warszawa 2018.

Further reading

brak

Notes

Jest to przedmiot opcjonalny, wybierany z oferty przedmiotów do wyboru Instytutu Filologii Polskiej; przedmiot zostanie uruchomiony w zależności od potrzeb i zainteresowania w danym semestrze studiów (na podstawie deklaracji studentów/elektronicznego wyboru przedmiotów).


Modified by dr Krystian Saja (last modification: 11-05-2022 17:55)