SylabUZ
Course name | Introduction to psychology I |
Course ID | 14.4-WP-PSChM-WdP1 |
Faculty | Faculty of Social Sciences |
Field of study | Psychology |
Education profile | academic |
Level of studies | Long-cycle studies leading to MS degree |
Beginning semester | winter term 2022/2023 |
Semester | 1 |
ECTS credits to win | 3 |
Course type | obligatory |
Teaching language | polish |
Author of syllabus |
|
The class form | Hours per semester (full-time) | Hours per week (full-time) | Hours per semester (part-time) | Hours per week (part-time) | Form of assignment |
Lecture | 30 | 2 | - | - | Credit with grade |
Class | 15 | 1 | - | - | Credit with grade |
Wykłady będą poruszać tematykę głównych orientacji teoretycznych w psychologii, doniesienia z badań oraz wprowadzą w tematykę procesów poznawczych. Wzbogacenie wiedzy w zakresie psychologii pozwoli na umiejętne poruszanie się w obszarach psychologii akademickiej wraz z doskonaleniem umiejętności analizy zachowania człowieka w życiu codziennym.
Podstawowa wiedza ogólno-społeczna
WYKŁAD:
BLOK I: PSYCHOLOGICZNE KONCEPCJE CZŁOWIEKA
BLOK II: PROCESY POZNAWCZE
ĆWICZENIA:
Wykład: Wykład tradycyjny, wykład konwersatoryjny;
Ćwiczenia: Dyskusja, praca z tekstem naukowym, studium przypadku, praca w grupach,
Outcome description | Outcome symbols | Methods of verification | The class form |
WARUNKI ZALICZENIA PRZEDMIOTU
Zadania punktowane i inne warunki uczestnictwa w zajęciach:
1. WYKŁAD
Test wiedzy obejmował będzie materiał realizowany w trakcie wykładu. Termin A to termin właściwy testu, termin B to termin poprawkowy. Studentowi przysługuje jedna możliwość poprawy. Test zawierał będzie 25 pytań zamkniętych jednokrotnego wyboru. Każda odpowiedź będzie warta 1 punkt (w sumie 25 punktów możliwych do uzyskania, próg zaliczenia: od 13 punktów).
Liczba punktów do zdobycia podczas zajęć: maksymalnie 25 punktów w semestrze.
Minimalnie należy zdobyć 13 punktów, aby zaliczyć test.
Zasady przeliczenia punktów na ocenę:
2. ĆWICZENIA
1. WARUNKI ZALICZENIA ZAJĘĆ
Liczba punktów do zdobycia podczas zajęć: maksymalnie 60 punktów z ćwiczeń w semestrze.
Minimalnie należy zdobyć 31 punkty, aby zaliczyć ćwiczenia. Na ocenę będą składać się następujące elementy:
Zadania punktowane i inne warunki uczestnictwa w zajęciach:
(1) Zajęcia – 40 punktów (aby zaliczyć semestr należy zdobyć minimalnie 21 pkt.)
a) Kolokwium - 24 pkt. (minimum do zaliczenia kolokwium: 13 pkt). Możliwość pisania kolokwium poprawkowego (przewidziany jest tylko jeden termin poprawkowy).
b) Wejściówki (dwa 5cio minutowe sprawdziany) – 10 pkt (2 x 5 pkt). Obejmą materiał z poprzednich zajęć. Wejściówki nie podlegają poprawie a student, który jest
nieobecny nie ma możliwości napisania sprawdzianu w innym terminie.
c) Aktywność - 6 pkt. Aktywna obecność na zajęciach.
(2) Projekt semestralny – 20 punktów (aby zaliczyć semestr, należy zdobyć minimalnie 11 pkt.)
Zadanie studentów polega na dobraniu się w grupy (3-4 osoby) i w oparciu o konkretną teorię (oraz zaleconą literaturę) analiza rozdanych przez prowadzącą studiów przypadków, a następnie na końcowych zajęciach prezentacja wypracowanych rozwiązań w odpowiedzi na poruszane w danym przypadku zagadnienia.
Ocenie podlegać będzie:
* Aspekt treściowy: Trafność i głębokość analiz (do 10 pkt.) * Aspekty formalne:
- Klarowność przygotowanej prezentacji i jej estetyka (do 5 pkt.)
- Umiejętność zwięzłego i jasnego przedstawiania swoich pomysłów, autoprezentacja (do 5 pkt.)
Punkty zlicza się pod warunkiem spełnienia wymogu obecności na zajęciach i pod warunkiem zaliczenia kolokwium oraz zdobycia minimalnego progu 21 pkt. za zajęcia oraz progu 11 pkt. z projektu semestralnego. W przypadku nie spełnienia któregokolwiek z tych warunków suma punktów wynosi 0.
Nieobecności - Możliwa jest jedna nieobecność w semestrze. Jeżeli student opuści zajęcia dwa razy musi je obowiązkowo odrabiać z inną grupą, lub też odpowiadać ustnie z danego tematu. Jeżeli student opuści zajęcia trzy razy lub więcej automatycznie oznacza to niezaliczenie przedmiotu i konieczność powtarzania całego modułu (wykładu i ćwiczeń) w następnym roku akademickim.
Gerrig, R.J., Zimbardo P.G. (2012). Psychologia i Życie. Warszawa: PWN.
Tavris, C., Wade C. (2008). Psychologia. Podejścia i Koncepcje. Poznań: Zysk i S-ka.
Zimbardo, P.G. i in. (2010). Psychologia. Kluczowe Koncepcje. Podstawy Psychologii. Warszawa: PWN.
Strelau, J., Doliński, D. (2011). Psychologia. Podręcznik akademicki (t. 1). Gdańsk: GWP.
Buss, D. (2001). Psychologia Ewolucyjna. Gdańsk: GWP.
Strelau J. (red. ). (2000). Psychologia: Podręcznik akademicki. Gdańsk: GWP, tom 1 i tom 2.
Strelau J. i Doliński D. (red.). (2008). Psychologia: Podręcznik akademicki. Gdańsk: GWP, tom 1.
Nolen-Hoeksema, S. Fredrickson B., Loftus, G. R., Lutz, Ch. (2014). Atkinson and Hilgard's Introduction to Psychology. Hampshire, UK: Cengage Learning EMEA.
Modified by dr hab. Iwona Grzegorzewska, prof. UZ (last modification: 17-01-2023 12:39)