SylabUZ

Generate PDF for this page

Rudiments of coaching - course description

General information
Course name Rudiments of coaching
Course ID 14.4-WP-PSChM-PCoa
Faculty Faculty of Social Sciences
Field of study Psychology
Education profile academic
Level of studies Long-cycle studies leading to MS degree
Beginning semester winter term 2022/2023
Course information
Semester 8
ECTS credits to win 3
Available in specialities Psychologia pracy, organizacji i zarządzania
Course type obligatory
Teaching language polish
Author of syllabus
  • dr Krzysztof Dziadkiewicz
Classes forms
The class form Hours per semester (full-time) Hours per week (full-time) Hours per semester (part-time) Hours per week (part-time) Form of assignment
Class 15 1 - - Credit with grade

Aim of the course

Zapoznanie studentów z podstawowymi zagadnieniami teoretycznymi i praktycznymi dotyczącymi coachingu. Praktyczne nabycie umiejętności posługiwania się technikami coachingowymi.

Prerequisites

Wiedza z psychologii społecznej - w szczególności dotycząca procesów grupowych, komunikacji werbalnej i niewerbalnej.

Wiedza z zakresu metodyki zadawania pytań i aktywnego słuchania.

Scope

Poznanie teoretycznych zagadnień niezbędnych do efektywnego wykonywania pracy coacha.

Wykaz zagadnień teoretycznych:

  • pojęcie coachingu i aktywności pokrewnych;
  • ulokowanie coachingu w obszarze nauk społecznych;
  • struktura przebiegu coachingu grupowego i indywidualnego;
  • techniki coachingowe;
  •  kodeks etyczny coacha;
  • zagadnienia prawne związane z wykonywaniem zawodu coacha.

Nabycie praktycznych umiejętności coachingowych o charakterze podstawowym dla całego cyklu kształcenia coachingowego.

Wykaz zagadnień praktycznych:

  • technika GROWN;
  • technika Koło życia;
  • technika Okno Johari;
  • technika Pustego krzesła;
  • technika Kart coachingowych;

Teaching methods

  • Wykład wprowadzający.
  • Dyskusja problemowa.
  • Praca w parach.
  • Praca w małych grupach.
  • Symulacja rozmowy coachingowej.
  • Symulacji coachingu grupowego.

Learning outcomes and methods of theirs verification

Outcome description Outcome symbols Methods of verification The class form

Assignment conditions

Zaliczenie na ocenę. Ocena wystawiona na podstawie biegłości w posługiwaniu się dwiema wybranymi przez studenta technikami coachingowymi. Uwzględniająca dodatkowo: aktywność studenta w trakcie zajęć. 

Recommended reading

  1. Rogers, J.: Coaching, podstawy umiejętności. Gdańsk: GWP, 2010.
  2. Sidor-Rządkowska M.:Coaching. Teoria, praktyka, studia przypadków. Warszawa: Wolters, 2009.
  3. Thorpe S., Clifford J.: Podręcznik coachingu. Poznań: Dom Wydawniczy REBIS, 2007.
  4. Bennewicz M.:Coaching czyli restauracja osobowości. Warszawa: Wydawnictwo G, 2008.
  5.  Clutterbuck, D.: Coaching zespołowy. Poznań: Dom Wydawniczy REBIS, 2009.

Further reading

Roth G.:Neurowissenschaft für die Coaching-Praxis. Wie Coaches neurowissenschaftliche Erkenntnisse nutzen. Coaching-Magazin 3/2022.

Notes


Modified by dr hab. Iwona Grzegorzewska, prof. UZ (last modification: 12-04-2023 14:03)