SylabUZ
Course name | Human resource management |
Course ID | 14.0-WP-PSChM-ZZL |
Faculty | Faculty of Social Sciences |
Field of study | Psychology |
Education profile | academic |
Level of studies | Long-cycle studies leading to MS degree |
Beginning semester | winter term 2022/2023 |
Semester | 8 |
ECTS credits to win | 3 |
Available in specialities | Psychologia pracy, organizacji i zarządzania |
Course type | obligatory |
Teaching language | polish |
Author of syllabus |
|
The class form | Hours per semester (full-time) | Hours per week (full-time) | Hours per semester (part-time) | Hours per week (part-time) | Form of assignment |
Lecture | 15 | 1 | - | - | Exam |
Class | 15 | 1 | - | - | Credit with grade |
Rozwijanie kompetencji studentów w zakresie zarządzania zasobami ludzkimi w różnego typu podmiotach gospodarczych oraz kształtowanie umiejętności praktycznych przygotowujących do wykorzystania wiedzy w pracy zawodowej.
Student posiada wiedzę ogólną na temat zjawisk zachodzących w otaczającej go rzeczywistości społecznej
Problematyka wykładu: Istota, cele i znaczenie zarządzania zasobami ludzkimi. Model zarządzania zasobami ludzkimi. Zewnętrzne i wewnętrzne uwarunkowania zarządzania personelem. Strategia personalna – założenia. Budowa strategii i integrowanie jej ze strategią ogólną organizacji. Modele polityki personalnej. Proces kadrowy i jego elementy składowe. Podstawy planowania zasobów ludzkich. Proces doboru personelu. Rekrutacja i jej źródła. Selekcja, metody selekcji. Metoda Assesment Center. Planowanie i realizowanie rozwoju pracowników. Stosowane metody. System oceniania pracowników.
Problematyka ćwiczeń- aspekt praktyczny: Istota, cele i znaczenie zarządzania zasobami ludzkimi. Model zarządzania zasobami ludzkimi. Zewnętrzne i wewnętrzne uwarunkowania zarządzania personelem. Strategia personalna – założenia. Budowa strategii i integrowanie jej ze strategią ogólną organizacji. Modele polityki personalnej. Proces kadrowy i jego elementy składowe. Proces doboru personelu. Rekrutacja i jej źródła. Selekcja, metody selekcji.
Wykład – konwencjonalny, prezentacja multimedialna, dyskusja
Ćwiczenia - praca w grupach, dyskusja grupowa, warsztaty, studium przypadku, inscenizacja
Outcome description | Outcome symbols | Methods of verification | The class form |
Wykład: Egzamin pisemny - test na ocenę zawierający pytania zamknięte jednokrotnego wyboru z treści omawianych na wykładach. (Warunkiem przystąpienia do egzaminu jest pozytywna ocena z ćwiczeń.) Student może uzyskać łącznie 10 pkt, w tym: ocenę dostateczną 6,0 - 6,5 pkt; ocenę dostateczną plus 7,0 - 7,5 pkt; ocenę dobrą od 8,0 - 8,5 pkt; ocenę dobrą plus 9.0 pkt i bardzo dobrą 9,5 - 10,0 pkt.
Ćwiczenia: Zaliczenie z oceną – ocena końcowa na podstawie punktów cząstkowych uzyskanych na podstawie aktywnego uczestnictwa studenta w pracy zespołowej, w wyniku indywidualnej aktywności studenta a także z prezentacji ustnej na wybrany temat (w zależności od stopnia atrakcyjności wystąpienia mierzonego oceną opartą na wcześniej podanych kryteriach poprawnego wystąpienia publicznego).
Forma zaliczenia ćwiczeń: zaliczenie z oceną. Warunki zaliczenia ćwiczeń: Student może uzyskać łącznie 10 pkt, w tym: ocenę dostateczną od 5,0 pkt do 6,0 pkt; ocenę dostateczną plus od 6,5 pkt do 7,5 pkt; ocenę dobrą od 8,0 pkt do 8,5 pkt; ocenę dobrą plus od 9.0 pkt i bardzo dobrą od 9,5 pkt.
Na ocenę z przedmiotu składa się ocena z ćwiczeń (50%) i egzaminu (50%). Warunkiem zaliczenia przedmiotu są oceny pozytywne z ćwiczeń i egzaminu.
Modified by dr hab. Iwona Grzegorzewska, prof. UZ (last modification: 12-04-2023 14:08)