SylabUZ
Course name | Techniki pisania scenariusza gry |
Course ID | 08.9--LPKSGP-TPSG-S22 |
Faculty | Faculty of Humanities |
Field of study | Popular literature and world creation in games |
Education profile | academic |
Level of studies | First-cycle studies leading to Bachelor's degree |
Beginning semester | winter term 2022/2023 |
Semester | 5 |
ECTS credits to win | 2 |
Course type | obligatory |
Teaching language | polish |
Author of syllabus |
|
The class form | Hours per semester (full-time) | Hours per week (full-time) | Hours per semester (part-time) | Hours per week (part-time) | Form of assignment |
Laboratory | 30 | 2 | - | - | Credit with grade |
Głównym celem zajęć będzie zaznajomienie studentów z technikami tworzenia scenariuszy do gier.
Podstawowa wiedza z zakresu literaturoznawstwa.
Zagadnienia:
Outcome description | Outcome symbols | Methods of verification | The class form |
Aktywna obecność na zajęciach.
Wykonanie ćwiczeń zaliczeniowych.
Seger Linda, Doskonalenie dobrego scenariusza, tłum. K.Długosz, Warszawa 2012.
Raymond G. Fresham, Jak napisać scenariusz, tłum. P. Wawrzyszko, Kraków 1998.
Goźlińksa E., Jak skonstruować grę dydaktyczną, Warszawa 2004.
Filiciak M., (red.), Światy z pikseli. Antologia studiów nad grami komputerowymi, Warszawa 2010.
Andreson L., Scenariusz na miarę XXI wieku, Warszawa 2019.
Kubacki B., Fantastyczne światy na kartach i na planszy, „Nowa Fantastyka” 2013, nr 5, s. 14-1.
Simon M., Storyboard ruch w sztuce filmowej, Warszawa 2010.
Schreier J., Krew, pot i piksele. Chwalebne i niepokojące opowieści o tym, jak robi się gry, Kraków 2018.
Szeja Z. J., Gry fabularne--nowe zjawisko kultury współczesnej, Kraków 2004.
Tkaczyk P., Grywalizacja. Jak zastosować mechanizmy gier w działaniach marketingowych,
Tkaczyk P., Narratologia, Warszawa 2017.
Urbańska-Galanciak D., Homo players. Strategie odbioru gier komputerowych, Warszawa 2009.
Programy (domena publiczna – pakiety podstawowe)
Filiciak M., Wirtualny plac zabaw, Warszawa 2007.
Manovich L., Język nowych mediów, Warszawa 2006.
Mańkowski P., Cyfrowe marzenia. Historie gier komputerowych i wideo, Warszawa 2010.
Możdżeń J., Miejska gra fabularna ‒ sposób na interaktywną edukację regionalną, „Wiadomości Historyczne” 2010, nr 5 , s. 42-45.
Storey J., Studia kulturowe i badania kultury popularnej. Teorie i metody, tłum. Janusz Barański, Kraków 2003.
Modified by dr Katarzyna Grabias - Banaszewska (last modification: 30-04-2022 19:09)