SylabUZ

Generate PDF for this page

Techniki pisania scenariusza gry - course description

General information
Course name Techniki pisania scenariusza gry
Course ID 08.9--LPKSGP-TPSG-S22
Faculty Faculty of Humanities
Field of study Popular literature and world creation in games
Education profile academic
Level of studies First-cycle studies leading to Bachelor's degree
Beginning semester winter term 2022/2023
Course information
Semester 5
ECTS credits to win 2
Course type obligatory
Teaching language polish
Author of syllabus
  • dr Katarzyna Grabias - Banaszewska
Classes forms
The class form Hours per semester (full-time) Hours per week (full-time) Hours per semester (part-time) Hours per week (part-time) Form of assignment
Laboratory 30 2 - - Credit with grade

Aim of the course

Głównym celem zajęć będzie zaznajomienie studentów z technikami tworzenia scenariuszy do gier.

Prerequisites

Podstawowa wiedza z zakresu literaturoznawstwa.

Scope

Zagadnienia:

  • tworzenie dialogów,
  • scenariusz filmowy a formaty dialogów,
  • rodzaje i interaktywność dialogów,
  •  cel sceny,
  •  konflikt jako siła napędowa dialogu,
  • tworzenie i charakteryzacja postaci,
  • opisy misji i pisanie tekstów użytkowych do własnego scenariusza,
  • różne formy narracji w grach,
  • rolę bohatera i zasady jego tworzenia.

Teaching methods

  • metoda podawcza
  • ćwiczenia praktyczne
  • dyskusja
  • praca w  grupach

 

Learning outcomes and methods of theirs verification

Outcome description Outcome symbols Methods of verification The class form

Assignment conditions

Aktywna obecność na zajęciach.

Wykonanie ćwiczeń zaliczeniowych.

Recommended reading

Seger Linda, Doskonalenie dobrego scenariusza, tłum. K.Długosz, Warszawa 2012.

Raymond G. Fresham, Jak napisać scenariusz, tłum. P. Wawrzyszko, Kraków 1998.

Goźlińksa E., Jak skonstruować grę dydaktyczną, Warszawa 2004.

Filiciak M., (red.), Światy z pikseli. Antologia studiów nad grami komputerowymi, Warszawa 2010.

Andreson L., Scenariusz na miarę XXI wieku, Warszawa 2019.

Kubacki B., Fantastyczne światy na kartach i na planszy, „Nowa Fantastyka” 2013, nr 5, s. 14-1.

Simon M., Storyboard ruch w sztuce filmowej, Warszawa 2010.

Schreier J., Krew, pot i piksele. Chwalebne i niepokojące opowieści o tym, jak robi się gry, Kraków 2018.

Szeja Z. J., Gry fabularne--nowe zjawisko kultury współczesnej, Kraków 2004.

Tkaczyk P., Grywalizacja. Jak zastosować mechanizmy gier w działaniach marketingowych,

Tkaczyk P., Narratologia, Warszawa 2017.

Urbańska-Galanciak D., Homo players. Strategie odbioru gier komputerowych, Warszawa 2009.

Programy (domena publiczna – pakiety podstawowe)

www.chatmapper.com

www.canva.com

www.storyboardthat.com

Further reading

Filiciak M., Wirtualny plac zabaw, Warszawa 2007.

Manovich L., Język nowych mediów, Warszawa 2006.

Mańkowski P., Cyfrowe marzenia. Historie gier komputerowych i wideo, Warszawa 2010.

Możdżeń J., Miejska gra fabularna ‒ sposób na interaktywną edukację regionalną, „Wiadomości Historyczne” 2010, nr 5 , s. 42-45.

Storey J., Studia kulturowe i badania kultury popularnej. Teorie i metody, tłum. Janusz Barański, Kraków 2003.

Notes


Modified by dr Katarzyna Grabias - Banaszewska (last modification: 30-04-2022 19:09)