SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Techniki pisania scenariusza gry |
Kod przedmiotu | 08.9--LPKSGP-TPSG-S22 |
Wydział | Wydział Humanistyczny |
Kierunek | Literatura popularna i kreacje światów gier |
Profil | ogólnoakademicki |
Rodzaj studiów | pierwszego stopnia z tyt. licencjata |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2022/2023 |
Semestr | 5 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 2 |
Typ przedmiotu | obowiązkowy |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Laboratorium | 30 | 2 | - | - | Zaliczenie na ocenę |
Głównym celem zajęć będzie zaznajomienie studentów z technikami tworzenia scenariuszy do gier.
Podstawowa wiedza z zakresu literaturoznawstwa.
Zagadnienia:
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Aktywna obecność na zajęciach.
Wykonanie ćwiczeń zaliczeniowych.
Seger Linda, Doskonalenie dobrego scenariusza, tłum. K.Długosz, Warszawa 2012.
Raymond G. Fresham, Jak napisać scenariusz, tłum. P. Wawrzyszko, Kraków 1998.
Goźlińksa E., Jak skonstruować grę dydaktyczną, Warszawa 2004.
Filiciak M., (red.), Światy z pikseli. Antologia studiów nad grami komputerowymi, Warszawa 2010.
Andreson L., Scenariusz na miarę XXI wieku, Warszawa 2019.
Kubacki B., Fantastyczne światy na kartach i na planszy, „Nowa Fantastyka” 2013, nr 5, s. 14-1.
Simon M., Storyboard ruch w sztuce filmowej, Warszawa 2010.
Schreier J., Krew, pot i piksele. Chwalebne i niepokojące opowieści o tym, jak robi się gry, Kraków 2018.
Szeja Z. J., Gry fabularne--nowe zjawisko kultury współczesnej, Kraków 2004.
Tkaczyk P., Grywalizacja. Jak zastosować mechanizmy gier w działaniach marketingowych,
Tkaczyk P., Narratologia, Warszawa 2017.
Urbańska-Galanciak D., Homo players. Strategie odbioru gier komputerowych, Warszawa 2009.
Programy (domena publiczna – pakiety podstawowe)
Filiciak M., Wirtualny plac zabaw, Warszawa 2007.
Manovich L., Język nowych mediów, Warszawa 2006.
Mańkowski P., Cyfrowe marzenia. Historie gier komputerowych i wideo, Warszawa 2010.
Możdżeń J., Miejska gra fabularna ‒ sposób na interaktywną edukację regionalną, „Wiadomości Historyczne” 2010, nr 5 , s. 42-45.
Storey J., Studia kulturowe i badania kultury popularnej. Teorie i metody, tłum. Janusz Barański, Kraków 2003.
Zmodyfikowane przez dr Katarzyna Grabias - Banaszewska (ostatnia modyfikacja: 30-04-2022 19:09)