SylabUZ
Course name | Warsztaty pisania poezji |
Course ID | 09.2--LPKSGP-WPPO-S22 |
Faculty | Faculty of Humanities |
Field of study | Popular literature and world creation in games |
Education profile | academic |
Level of studies | First-cycle studies leading to Bachelor's degree |
Beginning semester | winter term 2022/2023 |
Semester | 5 |
ECTS credits to win | 3 |
Course type | obligatory |
Teaching language | polish |
Author of syllabus |
|
The class form | Hours per semester (full-time) | Hours per week (full-time) | Hours per semester (part-time) | Hours per week (part-time) | Form of assignment |
Laboratory | 30 | 2 | - | - | Credit with grade |
Celem zajęć jest rozwijanie technik kreatywnego pisania oraz zapoznanie studenta z wybranymi tendencjami w najnowszej poezji polskiej.
Podczas warsztatów uczestnicy będą zaproszeni do tworzenia tekstów o zróżnicowanej poetyce i stylistyce. Głównym celem spotkań jest sprzyjanie podejmowania samodzielnej twórczości poetyckiej, inspirowanie, dyskutowanie o tekstach własnych oraz dostarczenie wiedzy o technikach pisania. Studenci będą także czytać i analizować krótkie fragmenty książek i podglądać innych pisarzy przy pracy.
Wiedza z zakresu poetyki.
Praca z tekstem literackim i opracowaniem krytycznym, dyskusja, prezentacja.
Outcome description | Outcome symbols | Methods of verification | The class form |
Weryfikacja efektów kształcenia: ocena z aktywności, ocena za przygotowane teksty, ocena podsumowująca.
Warunki zaliczenia: aktywny udział w zajęciach potwierdzający znajomość lektur teoretycznych, przedstawienie projektu końcowego w postaci teczki z tekstami tworzonymi podczas zajęć lub w domu.
Buzan T., Rusz głową, Łódź 1997.
Fajfer Z., Liberatura, czyli literatura totalna. Teksty zebrane z lat 1999-2009, red. K. Bazarnik, Kraków 2010.
Grafomania, red. M. Tramer, J. Zając, Katowice 2015.
Kaczmarski P., Oporne komunikaty. Strategie znaczenia w poezji współczesnej, Kraków 2021.
Kuziak M., Jak pisać?, Wydawnictwo PARK, Warszawa 2007.
Perec G, Urodziłem się Eseje, Kraków 2012.
Sweeney M., Williams J. H., Jak pisać dobra poezję, przeł. B. Formas, posł. B. Maj, Kraków 1999.
Swain D. V., Warsztat pisarza, Warszawa 2010.
Jak pobudzić kreatywność grupy: propozycje ćwiczeń i zabaw, K. V. Vopel, Kielce 2003.
Pedagogika przeżyć, W. Michl, Kraków 2011.
Wykaz lektur może być uzupełniony o najnowsze pozycje książkowe wskazane wcześniej przez prowadzącego.
Jest to przedmiot obowiązkowy w ramach specjalizacji pisanie kreatywne.
Modified by dr Mirosława Szott (last modification: 11-05-2022 21:45)