SylabUZ
Course name | Nowoczesne technologie w nauczaniu/uczeniu się |
Course ID | 11.3--FiPlD-NTN-S22 |
Faculty | Faculty of Humanities |
Field of study | Polish Philology |
Education profile | academic |
Level of studies | Second-cycle studies leading to MS degree |
Beginning semester | winter term 2022/2023 |
Semester | 4 |
ECTS credits to win | 2 |
Course type | obligatory |
Teaching language | polish |
Author of syllabus |
|
The class form | Hours per semester (full-time) | Hours per week (full-time) | Hours per semester (part-time) | Hours per week (part-time) | Form of assignment |
Laboratory | 15 | 1 | - | - | Credit with grade |
Zasadniczym celem przedmiotu jest przygotowanie studenta do nauczania języka polskiego jako obcego i drugiego z użyciem nowoczesnych technologii. Student poznaje aktualnie dostępne programy i uczy się obsługi oraz wykorzystania innych narzędzi informatycznych pomocnych w przeprowadzeniu lekcji. Ocenia swoje umiejętności w tym zakresie, planuje sposób ich powiększania oraz pod koniec kursu dokonuje samooceny.
podstawowe umiejętności obsługi komputera (Word, Excel)
Zadania laboratoryjne, metoda projektu (ocena stanu wyjściowego, określenie możliwości i kierunków rozwijania umiejętności, samoocena końcowa), dyskusja, prezentacja multimedialna.
Outcome description | Outcome symbols | Methods of verification | The class form |
warunkiem zaliczenia jest aktywny udział w zajęciach, zaliczenie zadań wykonywanych podczas laboratorium i realizacja projektu (wstępna ocena umiejętności, zaplanowanie ścieżki rozwoju, końcowa samoocena na podstawie wykonanych zadań)
Bednarek, J., Multimedia w kształceniu, Warszawa 2006.
Laskowska J., Technologie cyfrowe w nauczaniu języka polskiego jako obcego, „Acta Universitatis Lodziensis. Kształcenie Polonistyczne Cudzoziemców” 26, 2019, s. 161-170.
Miodunka W.T., Glottodydaktyka polonistyczna w dobie globalizacji i informatyzacji, [w:] T. Kunz, W. Miodunka, R. Nycz (red.), Polonistyka bez granic, tom 2: Glottodydaktyka polonistyczna – współczesny język polski – językowy obraz świata, Kraków 2010, s. 41-54.
Gruza D., Pabiańczyk A., Język polski 2.0 – zastosowanie nowoczesnych technologii w nauczaniu języka polskiego, Warszawa 2016.
Pfeiffer W., Nauka języków obcych. Od praktyki do praktyki, Poznań 2001 (rozdz. Preparacja a ewaluacja materiałów glottodydaktycznych, s. 175-187).
Wybrane artykuły z czasopism „Neofilolog”, „Języki Obce w Szkole”, „Acta Universitatis Lodziensis. Kształcenie Polonistyczne Cudzoziemców”.
Jest to przedmiot obowiązkowy w ramach specjalności glottodydaktyka.
Modified by dr Krystian Saja (last modification: 14-05-2022 13:38)