SylabUZ

Generate PDF for this page

Nowoczesne technologie w nauczaniu/uczeniu się - course description

General information
Course name Nowoczesne technologie w nauczaniu/uczeniu się
Course ID 11.3--FiPlD-NTN-S22
Faculty Faculty of Humanities
Field of study Polish Philology
Education profile academic
Level of studies Second-cycle studies leading to MS degree
Beginning semester winter term 2022/2023
Course information
Semester 4
ECTS credits to win 2
Course type obligatory
Teaching language polish
Author of syllabus
  • dr Magdalena Jurewicz-Nowak
  • dr hab. Iwona Pałucka-Czerniak, prof. UZ
Classes forms
The class form Hours per semester (full-time) Hours per week (full-time) Hours per semester (part-time) Hours per week (part-time) Form of assignment
Laboratory 15 1 - - Credit with grade

Aim of the course

Zasadniczym celem przedmiotu jest przygotowanie studenta do nauczania języka polskiego jako obcego i drugiego z użyciem nowoczesnych technologii. Student poznaje aktualnie dostępne programy i uczy się obsługi oraz wykorzystania innych narzędzi informatycznych pomocnych w przeprowadzeniu lekcji. Ocenia swoje umiejętności w tym zakresie, planuje sposób ich powiększania oraz pod koniec kursu dokonuje samooceny. 

Prerequisites

podstawowe umiejętności obsługi komputera (Word, Excel)

Scope

  1. Nowoczesne technologie w nauczaniu języka polskiego jako obcego (mediadydaktyka, nauczanie języków obcych wspomagane komputerowo CALL – Computer Assisted Language Learning).
  2. Zastosowanie laboratorium językowego, tablicy interaktywnej, programów komputerowych i platform edukacyjnych (np. Frazpol, Grampol) do nauczania i nauki jpjo.
  3. Wykorzystanie aplikacji pomocnych w nauczaniu i nauce jpjo  (np. LearnigApps, WordArt, Wardwall, Quizlet, Padlet).

Teaching methods

Zadania laboratoryjne, metoda projektu (ocena stanu wyjściowego, określenie możliwości i kierunków rozwijania umiejętności, samoocena końcowa), dyskusja, prezentacja multimedialna.

Learning outcomes and methods of theirs verification

Outcome description Outcome symbols Methods of verification The class form

Assignment conditions

warunkiem zaliczenia jest aktywny udział w zajęciach, zaliczenie zadań wykonywanych podczas laboratorium i realizacja projektu (wstępna ocena umiejętności, zaplanowanie ścieżki rozwoju, końcowa samoocena na podstawie wykonanych zadań)

Recommended reading

Bednarek, J., Multimedia w kształceniu, Warszawa 2006.

Laskowska J., Technologie cyfrowe w nauczaniu języka polskiego jako obcego, „Acta Universitatis Lodziensis. Kształcenie Polonistyczne Cudzoziemców” 26, 2019, s. 161-170.

Miodunka W.T., Glottodydaktyka polonistyczna w dobie globalizacji i informatyzacji, [w:] T. Kunz, W. Miodunka, R. Nycz (red.), Polonistyka bez granic, tom 2: Glottodydaktyka polonistyczna – współczesny język polski – językowy obraz świata, Kraków 2010,  s. 41-54.

Further reading

Gruza D., Pabiańczyk A., Język polski 2.0 – zastosowanie nowoczesnych technologii w nauczaniu języka polskiego, Warszawa 2016.

Pfeiffer W., Nauka języków obcych. Od praktyki do praktyki, Poznań 2001 (rozdz. Preparacja a ewaluacja materiałów glottodydaktycznych, s. 175-187).

Wybrane artykuły z czasopism „Neofilolog”, „Języki Obce w Szkole”, „Acta Universitatis Lodziensis. Kształcenie Polonistyczne Cudzoziemców”.

Notes

Jest to przedmiot obowiązkowy w ramach specjalności glottodydaktyka.


Modified by dr Krystian Saja (last modification: 14-05-2022 13:38)