SylabUZ

Generate PDF for this page

Zarządzanie mediami: praca, kariera, rynek - course description

General information
Course name Zarządzanie mediami: praca, kariera, rynek
Course ID 15.1--DiksP-ZMPKR-S22
Faculty Faculty of Humanities
Field of study Journalism and social communication
Education profile academic
Level of studies First-cycle studies leading to Bachelor's degree
Beginning semester winter term 2022/2023
Course information
Semester 3
ECTS credits to win 4
Course type obligatory
Teaching language polish
Author of syllabus
  • dr hab. inż. Sebastian Saniuk, prof. UZ
Classes forms
The class form Hours per semester (full-time) Hours per week (full-time) Hours per semester (part-time) Hours per week (part-time) Form of assignment
Laboratory 30 2 - - Credit with grade

Aim of the course

Zapoznanie się ze strategiąorganizacji rynku medialnego w Polsce i problemamizarządzania organizacjami medialnymi, a także wzywaniami związanymi z przeobrażeniami technologicznymi na rynku medialnym w kontekście problemów rynku pracy. Analiza krytyczna funkcjonowania wybranych organizacji medialnych.

 

Prerequisites

Wiedza z zakresu poszczególnych rodzajów mediów funkcjonujących w Polsce.

Scope

1.     Wprowadzenie do problematyki zarządzania strategicznego w mediach - dualna natura przedsiębiorstw medialnych.

2.     Polski rynek medialny – struktura, uwarunkowania społeczno-polityczne, konkurencja.

3.     Media publiczne a media komercyjne – najważniejsze problemy funkcjonowania.

4.     Praca w organizacjach medialnych.

5.     Zarządzanie zasobami ludzkimi w mediach.

6.     Zarządzanie marką przedsiębiorstwa medialnego.

7.     Badanie efektywności funkcjonowania organizacji medialnych.

8.     Trendy rozwojowe organizacji medialnych.

9.     Zarządzanie mediami społecznościowymi.

10.   Funkcjonowanie organizacji medialnych - studia przypadków.

Teaching methods

Analiza przypadku, analiza danych, prezentacja, dyskusja.

 

Learning outcomes and methods of theirs verification

Outcome description Outcome symbols Methods of verification The class form

Assignment conditions

Aktywy udział w zajęciach.

Przygotowanie prezentacji analizującej funkcjonowanie wybranej organizacji medialnej.

Recommended reading

B. Nierenberg, Zarządzanie mediami. Ujęcie systemowe, Kraków 2011.

T. Kowalski, Między twórczością a biznesem. Wprowadzanie do zarządzania w mediach i rozrywce, Warszawa 2008.

Further reading

L. Kung, Strategie zarządzania na rynku mediów, Warszawa 2010.

T. Kowalski, B. Jung, Media na rynku. Wprowadzenie do ekonomiki mediów, Warszawa 2006.

J. Kreft, Za fasadą społeczności. Elementy zarządzania nowymi mediami, Kraków 2015.

T. Goban-Klas, Media i komunikowanie masowe. Teorie i analizy prasy, radia, telewizji i internetu, Warszawa 2005.

Notes


Modified by dr Krystian Saja (last modification: 18-06-2022 10:56)