SylabUZ
Course name | Zarządzanie mediami: praca, kariera, rynek |
Course ID | 15.1--DiksP-ZMPKR-S22 |
Faculty | Faculty of Humanities |
Field of study | Journalism and social communication |
Education profile | academic |
Level of studies | First-cycle studies leading to Bachelor's degree |
Beginning semester | winter term 2022/2023 |
Semester | 3 |
ECTS credits to win | 4 |
Course type | obligatory |
Teaching language | polish |
Author of syllabus |
|
The class form | Hours per semester (full-time) | Hours per week (full-time) | Hours per semester (part-time) | Hours per week (part-time) | Form of assignment |
Laboratory | 30 | 2 | - | - | Credit with grade |
Zapoznanie się ze strategiąorganizacji rynku medialnego w Polsce i problemamizarządzania organizacjami medialnymi, a także wzywaniami związanymi z przeobrażeniami technologicznymi na rynku medialnym w kontekście problemów rynku pracy. Analiza krytyczna funkcjonowania wybranych organizacji medialnych.
Wiedza z zakresu poszczególnych rodzajów mediów funkcjonujących w Polsce.
1. Wprowadzenie do problematyki zarządzania strategicznego w mediach - dualna natura przedsiębiorstw medialnych.
2. Polski rynek medialny – struktura, uwarunkowania społeczno-polityczne, konkurencja.
3. Media publiczne a media komercyjne – najważniejsze problemy funkcjonowania.
4. Praca w organizacjach medialnych.
5. Zarządzanie zasobami ludzkimi w mediach.
6. Zarządzanie marką przedsiębiorstwa medialnego.
7. Badanie efektywności funkcjonowania organizacji medialnych.
8. Trendy rozwojowe organizacji medialnych.
9. Zarządzanie mediami społecznościowymi.
10. Funkcjonowanie organizacji medialnych - studia przypadków.
Analiza przypadku, analiza danych, prezentacja, dyskusja.
Outcome description | Outcome symbols | Methods of verification | The class form |
Aktywy udział w zajęciach.
Przygotowanie prezentacji analizującej funkcjonowanie wybranej organizacji medialnej.
B. Nierenberg, Zarządzanie mediami. Ujęcie systemowe, Kraków 2011.
T. Kowalski, Między twórczością a biznesem. Wprowadzanie do zarządzania w mediach i rozrywce, Warszawa 2008.
L. Kung, Strategie zarządzania na rynku mediów, Warszawa 2010.
T. Kowalski, B. Jung, Media na rynku. Wprowadzenie do ekonomiki mediów, Warszawa 2006.
J. Kreft, Za fasadą społeczności. Elementy zarządzania nowymi mediami, Kraków 2015.
T. Goban-Klas, Media i komunikowanie masowe. Teorie i analizy prasy, radia, telewizji i internetu, Warszawa 2005.
Modified by dr Krystian Saja (last modification: 18-06-2022 10:56)