SylabUZ
Course name | Pozyskiwanie i opracowywanie informacji |
Course ID | 15.9-WH-DiksP-PiOI |
Faculty | Faculty of Humanities |
Field of study | Journalism and social communication |
Education profile | academic |
Level of studies | First-cycle studies leading to Bachelor's degree |
Beginning semester | winter term 2022/2023 |
Semester | 3 |
ECTS credits to win | 3 |
Course type | obligatory |
Teaching language | polish |
Author of syllabus |
|
The class form | Hours per semester (full-time) | Hours per week (full-time) | Hours per semester (part-time) | Hours per week (part-time) | Form of assignment |
Lecture | 30 | 2 | - | - | Credit |
Class | 30 | 2 | - | - | Credit with grade |
Student zdobywa wiedzę w zakresie najnowszych możliwości pozyskiwania i przetwarzania informacji w sieci Internet. Zdobywa wiedzę w zakresie sposobów poszukiwania informacji w sieci z użyciem różnych wyszukiwarek oraz aplikacji. Poznaje zasady funkcjonowania oraz potrafi dokonać krytycznej oceny wartości informacyjnej serwisów społecznościowych, serwisów przeznaczonych do dzielenia się treściami oraz baz deep webowych.
Podstawowa znajomość źródeł informacji dziennikarskiej.
Wykład:
Ćwiczenia:
metoda wykładowa (w tym wykład konwersatoryjny), metoda obserwacji, metoda działalności praktycznej (indywidualnej i grupowej); heureza (pokonywanie barier i różnego rodzaju ograniczeń w toku debat i wspólnego namysłu)
Outcome description | Outcome symbols | Methods of verification | The class form |
Wykład – zaliczenie testu końcowego; laboratorium – aktywny udział w zajęciach, ocena przygotowanego raportu infobrokerskiego.
S. Cisek, A. Januszko-Szakiel, Zawód infobroker. Polski rynek informacji, Warszawa 2015.
D. Jemielniak, A. K. Koźmiński (red.), Zarządzanie wiedzą, Warszawa 2012.
M. Kowalska, Małgorzata, T. Wojewódzki, Tadeusz (red.), Infobrokerstwo. Idee, koncepcje, rozwiązania praktyczne, Gdańsk 2015.
K. Fiałkowski, Broker informacji – definicja misji, [w:] Informacja w sieci: problemy, metody, technologie, red. B. Sosińska-Kalata, E. Chuchro, W. Daszewski, Warszawa 2006, s. 29-34.
D. Gillmor, We the media, Sebastopol 2004.
P. Wróblewski, Odnaleźć e-igłę w stogu e-siana, „Przegląd” 2010, nr 26, s. 58-59.
Jest to przedmiot obowiązkowy w ramach specjalności broker informacji.
Modified by dr Krystian Saja (last modification: 10-05-2022 18:02)