SylabUZ

Generate PDF for this page

Internet Journalism Workshop - course description

General information
Course name Internet Journalism Workshop
Course ID 15.1-WH-DID-WDI-L-S16_pNadGenPLBH3
Faculty Faculty of Humanities
Field of study Journalism and social communication
Education profile academic
Level of studies First-cycle studies leading to Bachelor's degree
Beginning semester winter term 2022/2023
Course information
Semester 4
ECTS credits to win 2
Course type obligatory
Teaching language polish
Author of syllabus
  • dr Janusz Łastowiecki
Classes forms
The class form Hours per semester (full-time) Hours per week (full-time) Hours per semester (part-time) Hours per week (part-time) Form of assignment
Laboratory 30 2 - - Credit with grade

Aim of the course

WIEDZA:

1. Zapoznanie studenta ze specyfiką dziennikarstwa internetowego i profilem dziennikarza internetowego.

2. Zapoznanie studenta z wybranymi gatunkami dziennikarstwa sieciowego.

2. Zapoznanie studenta ze zjawiskiem radia internetowego, memów, fake newsów i 

3. Zapoznanie studenta z tajnikami produkcyjnymi i dystrybucyjnymi podcastów.

 

UMIEJĘTNOŚCI:

1. Analiza jakościowa wybranych audycji radia Nowy Świat / 357 i newonce.radio.

2. Realizacja pilotażowego odcinka podcastu od nagrania poprzez montaż po dystrybucję.

3. Stworzenie przez każdego studenta trzech autorskich memów.

 

KOMPETENCJE:

1. Uwrażliwienie studenta na problematykę patologii forów internetowych, fake newsów, memów, problemu granic wolności słowa i własności intelektualnej w Internecie.

2. Kształtowanie zdolności do pracy zespołowej oraz potrzeby samokształcenia i aktualizowania swojej wiedzy.

3. Krytyczna weryfikacja posiadanej wiedzy z zakresu funkcjonowania i rozwoju mediów społecznościowych.

Prerequisites

Student ma wiedzę z zakresu dziennikarstwa prasowego, radiowego i telewizyjnego.

Scope

1. Dziennikarz internetowy – sylwetka.

2. Genologia gatunków internetowych.

3. Zjawisko fake news.

4. Problematyka patologii na forach internetowych.

5. Memy i ich tworzenie - praktyka dobrych i złych memów.

6. Radio internetowe a radio koncesjonowane.

7. Analiza radia internetowego i modelowy przykład słuchacza na podstawie analizy Radia 357, Radia Nowy Świat i newonce.radio.

8. Analiza wybranego podcastu kryminalnego / plotkarskiego / ekologicznego.

9. Spotkanie z twórcą wideo-bloga.

10. Nagrywanie podcastu na podstawie spotkania z twórcą wideo-bloga.

11. Montaż i mastering podcastu.

12. Instruktaż dystrybucji podcastu za pomocą Anchor.fm.

Teaching methods

1. Zespołowe rozwiązywanie problemów

2. Indywidualne rozwiązywanie problemów

3. Ćwiczenia z pracy przy realizacji i dystrybucji podcastu

4. Konsultacje

5. Dyskusja

6. Prezentacja zrealizowanych nagrań podcastowych

Learning outcomes and methods of theirs verification

Outcome description Outcome symbols Methods of verification The class form

Assignment conditions

1. Przeprowadzenie rozmowy z vlogerem.

2. Nagranie i realizacja podcastu na podstawie rozmowy z wybranym vlogerem.

3. Sporządzenie trzech autorskich memów i ustna prezentacja połączona z eksplikacją.

4. Aktywność na zajęciach w zakresie przeprowadzanych analiz i dyskusji.

Recommended reading

Doliwa U., Radio internetowe: realna alternatywa dla rozgłośni koncesjonowanych?, „Media-Kultura-Komunikacja Społeczna” 2010, nr 6, s. 112-122.

Gatunki i formaty we współczesnych mediach, red. W. Godzic, A. Kozieł i in., Warszawa 2015.

Olszański L., Dziennikarstwo internetowe, Warszawa 2006.

Podlecki M., Fake news jako zjawisko (nie tylko) medialne, „Biuletyn Edukacji Medialnej” 2017, nr 2, s. 125-135 ; [PDF dostępny w sieci, dostęp: 5.05.2022].

Szwed R., Kryzys informacji w zmediatyzowanej sferze publicznej: od mediów tradycyjnych do hybrydowych platform komunikacyjnych, „Roczniki Nauk Społecznych” 2021, nr 1, s. 151-166 ; https://ojs.tnkul.pl/index.php/rns/article/view/16331/15658, [dostęp: 5.05.2022].

Strupiechowska M., Media jako katalizator społecznych lęków: przypadek paniki moralnej, „Media i Społeczeństwo” 2018, nr 8, s. 139-150 ; https://polona.pl/item/media-jako-katalizator-spolecznych-lekow-przypadek-paniki-moralnej,MTA1ODM2MjM1/, [dostęp: 5.05.2022].

 

Further reading

Godzic W., Internet nie jest śmietnikiem ani Disneylandem, „Znak”, nr 497/1996.Jaskiernia A., Publiczne media elektroniczne w Europie, Warszawa 2006.

Manovich L., Język nowych mediów, Warszawa 2006.

Radio internetowe i podcasty: wydarzenia roku 2021 i prognozy na 2022 rok, https://www.wirtualnemedia.pl/artykul/radio-internetowe-podcasty-podsumowanie-2021-prognozy-trendy-2022, [dostęp: 5.05.2022].

Stuart A., Newsy w sieci: internet i dziennikarstwo, Kraków 2008.


 

 

 

Notes

Jest to przedmiot obowiązkowy w ramach specjalności dziennikarstwo internetowe.


Modified by dr Krystian Saja (last modification: 12-05-2022 16:34)