SylabUZ

Generate PDF for this page

Media społecznościowe - course description

General information
Course name Media społecznościowe
Course ID 15.0--DiksP-MS-S22
Faculty Faculty of Humanities
Field of study Journalism and social communication
Education profile academic
Level of studies First-cycle studies leading to Bachelor's degree
Beginning semester winter term 2022/2023
Course information
Semester 2
ECTS credits to win 7
Course type obligatory
Teaching language polish
Author of syllabus
  • dr Janusz Łastowiecki
Classes forms
The class form Hours per semester (full-time) Hours per week (full-time) Hours per semester (part-time) Hours per week (part-time) Form of assignment
Lecture 30 2 - - Exam
Laboratory 30 2 - - Credit

Aim of the course

WIEDZA:

1. Przekazanie wiedzy na temat roli mediów społecznościowych w komunikacji marketingowej.

2. Pokazanie, jak działa Facebook, Instagram, Tik Tok i Tweeter pod kątem funkcjonalności i odmiennych form prezentacji treści i multimediów.

 

UMIEJĘTNOŚCI:

1. Analizowanie przez studenta ruchów reklamowych i wizerunkowych, które umożliwiają media społecznościowe (tutaj: do wyboru: TIK TOK lub INSTAGRAM).

2. Wykorzystywanie narzędzi do użytkowania mediów społecznościowych oraz związanych z tym zadań.

3. Rozróżnianie funkcjonowania promocji wizerunkowych w obrębie każdego z omawianych serwisów społecznościowych.

 

KOMPETENCJA:

1. Umożliwienie spotkania z ludźmi promującymi swój wizerunek w mediach społecznościowych.

2. Kształtowanie zdolności do pracy zespołowej oraz potrzeby samokształcenia i aktualizowania swojej wiedzy.

3. Krytyczna weryfikacja posiadanej wiedzy z zakresu funkcjonowania i rozwoju mediów społecznościowych.

Prerequisites

Posiadanie konta na wybranym portalu społecznościowym wraz z podstawową znajomością funkcjonowania danego serwisu.

Scope

WYKŁAD:

1. Charakterystyka i podział mediów społecznościowych.

2. Media społecznościowe - perspektywa psychologiczna.

3. Marketing mediów społecznościowych.

4. Społeczności wirtualne w internecie.

5. Rola klienta w mediach społecznościowych i jego wpływ na kształtowanie wartości.

6. Reklama w mediach społecznościowych i monetyzacja treści blogowych.

7. Influencer marketing - analiza jego roli i znaczenia w mediach społecznościowych.

8. Facebook - specyfika medium i elementy pomyślnej kampanii.

9. Instagram - specyfika medium i elementy pomyślnej kampanii.

10. Tweeter - specyfika medium i elementy pomyślnej kampanii.

11.You Tube - specyfika medium i elementy pomyślnej kampanii.

12. TIK TOK - specyfika medium i elementy pomyślnej kampanii.

13. Społeczności marek i lojalność konsumencka.

 

LABORATORIUM:

1. Zajęcia organizacyjne.

2. Idea MS.

3. Idea dóbr i usług w MS.

4. Zdjęcie i jego rola w budowaniu marki (praca nad jakością zdjęcia, wymogi dotyczące fotografii na różnych MS).

5. Praca nad tworzeniem contentu w MS (cz.1).

6. Praca nad tworzeniem contentu w MS (cz.2).

7. Film i żart, czyli przekraczanie granic celem osiągnięcia sukcesu - tworzenie kampanii wizerunkowej na TIK TOKU.

8. Tworzenie kampanii reklamowej na Facebooku.

9. Tworzenie kampanii reklamowej na Twitterze.

10. Tinder - tajniki funkcjonowania społeczności randkowej.

11. Budowanie marki osobistej w MS.

12. Spotkanie studentów z influencerem.

13. Spotkanie studentów z blogerem.

14. ASMR - analiza zjawiska na bazie vlogów SZEPCZĄCEJ W SIECI i ANIKI.

15. Negatywna i pozytywna kampania wyborcza w MS na przykładzie wyborów prezydenckich w Polsce 2020.

 

 

Teaching methods

1. Wykłady z wykorzystaniem prezentacji multimedialnych

2. Zespołowe rozwiązywanie problemów

3. Indywidualne rozwiązywanie problemów

4. Wywiady z gośćmi ze świata social mediów

5. Ćwiczenia praktyczne (przy tablicy)

6. Praca nad projektem

7. Konsultacje

8. Dyskusja

9. Prezentacja materiałów autorskich

Learning outcomes and methods of theirs verification

Outcome description Outcome symbols Methods of verification The class form

Assignment conditions

1. Aktywny udział w ramach zajęć laboratoryjnych.

2. Aktywność podczas rozmowy z influencerem.

3. Inicjowanie dyskusji w obrębie wybranego zagadnienia z zajęć laboratoryjnych.

4, Prezentacja multimedialna.

5. Przygotowanie i przeprowadzenie debaty w ramach wybranego problemu.

6. Egzamin ustny.

Recommended reading

Co nowego w nowych mediach?: transformacje, perspektywy, oczekiwania, red. B. Orzeł, Katowice 2019.

Fenomen Facebooka: społeczne konteksty edukacji, red. G. Penkowska, Gdańsk 2014.

Iwanowska M., Zrozumieć media społecznościowe. Perspektywa psychologiczna, [w:] Media. Biznes. Kultura. Rzeczywistość medialna. Formy, problemy, aspiracje, red. M. Łosiewicz, A. Ryłko-Kurpiewska, Gdynia 2016, s. 169-185 / ONLINE: https://depot.ceon.pl/bitstream/handle/123456789/15604/Magdalena_Iwanowska_Zrozumiec_media_spolecznosciowe.pdf?sequence=1&isAllowed=y [dostęp: 03.05.2022].

Lupa-Wójcik I., Efektywność działań marketingowych w mediach społecznościowych, czyli jak osiągnąć większe zyski z social mediów, Katowice 2017.

Stawarz B., Content marketing po polsku: jak przyciągnąć klientów, Warszawa 2015.

Szydłowska A., Charakterystyka mediów społecznościowych jako narzędzia komunikacji firmy z klientem, „Firma i rynek” 2013, nr 2, s. 37-45.

Walewski Ł, Władza w sieci: jak rządzą nami social media, Kraków 2020.

 

 

Further reading

Bachnik K., Potencjał biznesowy mediów społecznościowych: diagnoza, metody, komunikacja, Warszawa 2015.

Bartlett J., Ludzie przeciw technologii : jak Internet zabija demokrację (i jak ją możemy ocalić), Katowice 2019.

Bartosik-Purgat M., Media społecznościowe na rynku międzynarodowym : perspektywa indywidualnych użytkowników, Warszawa 2016.

Bielak T., Notoryczne "zawieszanie" : foto-obrazy usieciowione, "Zeszyty Artystyczne" 2017, nr 30, s. 98-109.

Lusińska A., Social media a kampanie społeczne. „Facebook to nie życie” jako przykład kampanii społecznej o i na facebooku, „Zarządzanie Mediami” 2016, t.4, s. 241-253.

Piątek M., TikTok jako narzędzie wpływu i agitacji politycznej młodych obywateli, https://ine.org.pl/tiktok-jako-narzedzie-wplywu-i-agitacji-politycznej-mlodych-obywateli/, [dostęp: 03.05.2022].

 

 

Notes

Jest to przedmiot obowiązkowy w ramach specjalności dziennikarstwo internetowe.


Modified by dr Krystian Saja (last modification: 14-05-2022 09:26)