SylabUZ

Generate PDF for this page

Copywriting - course description

General information
Course name Copywriting
Course ID 15.1--DiksP-CW-S22
Faculty Faculty of Humanities
Field of study Journalism and social communication
Education profile academic
Level of studies First-cycle studies leading to Bachelor's degree
Beginning semester winter term 2022/2023
Course information
Semester 5
ECTS credits to win 2
Course type obligatory
Teaching language polish
Author of syllabus
  • dr hab. Piotr Kładoczny
Classes forms
The class form Hours per semester (full-time) Hours per week (full-time) Hours per semester (part-time) Hours per week (part-time) Form of assignment
Laboratory 30 2 - - Credit with grade

Aim of the course

Wiedza

  1. Zapoznanie się z wybranymi terminami związanymi z copywritingiem internetowym,
  2. Zapoznanie się celami i funkcjami przekazów internetowych oraz środkami służącymi do jej wyrażania.

Umiejętności

  1. Interpretowanie komunikatów internetowych i analizowanie ich pod kątem copywritingu,
  2. Umiejętność tworzenia wartościowych i kreatywnych tekstów internetowych.

Kompetencja

  1. Odnalezienie się na współczesnym rynku pracy.

Prerequisites

Zaliczenie z przedmiotów: media społecznościowe, język w internecie, komunikacja w Internecie.

Scope

1. PODSTAWY PRACY COPYWRITERA

  • Estetyka treści.
  • Poprawność językowa.
  • Relacja słowo – obraz w  przekazach internetowych.
  • Ćwiczenia na kreatywność.

2. WEB COPYWRITING

  • Specyfika tworzenia treści na strony WWW.
  • Specyfika tworzenia treści w social media.
  • Omówienie typów narracji na stronie internetowej.
  • Ćwiczenia na kreatywność - praca indywidualna.

3. SEO i CONTENT COPYWRITING

  • Optymalizacja treści pod kątem SEO.
  • Tworzenie artykułów na zamówienie.
  • Projektowanie treści UI i UX - praca w grupach.

Teaching methods

Opis wyjaśniający, dyskusja, prezentacja, analiza przypadku, ćwiczenia kreatywne, analiz tekstów, burza mózgów.

Learning outcomes and methods of theirs verification

Outcome description Outcome symbols Methods of verification The class form

Assignment conditions

  • Praca zaliczeniowa indywidualna – przekształcenie wybranej narracji ze strony internetowej (z podanego zakresu) w formę kreatywną (storytelling) – z prezentacją na zajęciach.
  • Praca zaliczeniowa w grupach – audyt użyteczności wybranego sklepu internetowego (z podanego zakresu) i opracowanie propozycji nowej strategii  (zgodnej z zasadami UX) – z prezentacją na zajęciach.

Recommended reading

Antos G., Spitzmüller J., Jakie ,znaczenie’ ma design tekstu? Rozważania o teorii wiedzy typograficznej, [w:] Lingwistyka mediów. Antologia tłumaczeń, red. R. Opiłowski, J. Jarosz, P. Staniewski, Wrocław-Dresden 2015, s. 183–198.

Badura C., UXUI. Design zoptymalizowany. Workshop Book, Helion 2022.

Badura C., UXUI. Design zoptymalizowany. Manual Book. Helion 2022.

Bergström B., Komunikacja wizualna, tłum. J. Tarnawska, Warszawa, 2009.

Lisowska-Magdziarz M., Badanie wielomodalnych przekazów w mediach masowych, [w:]

Metody badań medioznawczych i ich zastosowanie, red. A. Szymańska, M. Lisowska-Magdziarz, A. Hess, Kraków 2018.

Manovich L., Język nowych mediów, tłum. P. Cypryański, Warszawa 2006.

Olszewska A., Gancarczyk J. Wyszukiwanie wizualne w obiegu kultury: deskryptory i tagowanie, [w:] Badanie i projektowanie komunikacji, seria: projektowanie komunikacji, t. 6, Wrocław 2017, s. 177–191.

Tkaczyk P., Grywalizacja. Jak zastosować mechanizmy gier w działaniach marketingowych, Gliwice 2016.

Tkaczyk P., Narratologia, Warszawa 2017.

Piekot T., Słowo w kulturze multimediów, [w:] Język w mediach. Antologia, red. M. Kita, Loewe, Katowice 2014, s. 257–268.

Further reading

Górska-Olesińska M., Słowo w sieci, Opole 2009.

Jarosz M., Kontent kontentowi (nie)równy? Wpływ optymalizacji tekstów (techniki SEO) na treści dostępne w polskich portalach ogólnoinformacyjnych, [w:] Gatunki i formaty we współczesnych mediach, red. W. Godzic, A. Kozieł, J. Szylko-Kwas, Warszawa 2015, s. 395–409.

Lisowska-Magdziarz M., Obrazy ciała, obrazy produktu. Analiza metafor wizualnych i multimodalnych w mediach masowych, [w:] Komunikacja wizualna, red. P. Francuz, Warszawa 2012.

Piekot T., Dyskurs polskich wiadomości prasowych, Kraków 2006.

Smaga A., Formy pismo/obraz na stronach WWW. Przegląd, [w:] Przekaz digitalny. Z zagadnień semiotyki, semantyki i komunikacji cyfrowej, red. E. Szczęsna, Kraków 2015, s. 87–89.

Wrycza-Bekier J., Webwriting. Profesjonalne tworzenie tekstów dla Internetu, Gliwice 2013.

Notes

Sylabus przygotowany przez dr. Elwirę Topolnicką.

Jest to przedmiot obowiązkowy w ramach specjalności dziennikarstwo internetowe.


Modified by dr Krystian Saja (last modification: 14-05-2022 09:44)