SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Kultura w mediach |
Kod przedmiotu | 15.1--DiksD-KM-S4 |
Wydział | Wydział Humanistyczny |
Kierunek | Dziennikarstwo i komunikacja społeczna |
Profil | ogólnoakademicki |
Rodzaj studiów | drugiego stopnia z tyt. magistra |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2022/2023 |
Semestr | 4 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 2 |
Typ przedmiotu | obowiązkowy |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Ćwiczenia | 30 | 2 | - | - | Zaliczenie na ocenę |
Wiedza: Student posiada wiedzę na temat współczesnego życia kulturalnego, funkcjonowania instytucji kultury, ośrodków życia kulturalnego oraz sposobów animacji kultury, zna gatunkowe formy publicystyki i krytyki kulturowej oraz sposoby promocji i upowszechniania kultury za pośrednictwem mediów, dysponuje wiedzą na temat kulturotwórczej roli mediów, zna terminologię niezbędną w pracy dziennikarza kulturowego oraz podstawy warsztatu dziennikarza kulturowego.
Umiejętności: Student potrafi zastosować wiedzę teoretyczną w pracy dziennikarskiej, samodzielnie planuje i realizuje projekty dziennikarskie dotyczące życia kulturalnego, redaguje teksty dziennikarskie dotyczące życia kulturalnego.
Kompetencje: Student czynnie uczestniczy w życiu medialnym i kulturalnym, jest świadomy opiniotwórczej roli mediów oraz znaczenia pracy dziennikarskiej w upowszechnianiui promowaniu zjawisk kultury.
Podstawowa znajomość form medialnych popularyzujących, upowszechniających i promujących kulturę.
Opis podający, opis wyjaśniający, dyskusja, studium przypadku, analiza tekstu źródłowego.
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Aktywność na zajęciach, przygotowanie zadań cząstkowych.
Adamowski J., O warsztacie dziennikarskim, Warszawa 2002.
Dziennikarstwo i świat mediów, red. Z. Bauer, E. Chudziński, Kraków 2008.
Hartley J., Communication, Cultural and Media Studies. The Key Concepts, London-New York 2004.
Media regionalne i lokalne w praktyce, red. P. Kuca, Kraków 2011.
Mroziewicz K., Dziennikarz w globalnej wiosce, Bydgoszcz-Warszawa 2006.
Nowe media a uczestnictwo w kulturze. Raport z badań, praca zbiorowa, Warszawa 2010.
Szulborska-Łukaszewicz J., Instytucje kultury w Polsce – specyfika ich organizacji
i finansowania, „Zarządzanie w Kulturze” 2012, t. 13, nr 4.
Gierula M., Polska prasa lokalna 1989-2000, Katowice 2005.
Olszański L., Dziennikarstwo internetowe, Warszawa 2006.
Roguska A., Media globalne – media lokalne. Zagadnienia z obszaru pedagogiki medialnej i edukacji regionalnej, Kraków 2012.
Zmodyfikowane przez dr Kamila Gieba (ostatnia modyfikacja: 05-05-2022 11:18)