SylabUZ
Course name | Foreign Language: English |
Course ID | 09.1-WH-WHP-JON/JA1-Ć-S14_genHBVEO |
Faculty | Faculty of Humanities |
Field of study | Journalism and social communication |
Education profile | academic |
Level of studies | Second-cycle studies leading to MS degree |
Beginning semester | winter term 2022/2023 |
Semester | 1 |
ECTS credits to win | 5 |
Course type | optional |
Teaching language | english |
Author of syllabus |
|
The class form | Hours per semester (full-time) | Hours per week (full-time) | Hours per semester (part-time) | Hours per week (part-time) | Form of assignment |
Class | 30 | 2 | - | - | Exam |
Doskonalenie umiejętności rozumienia języka standardowego z poszerzoną terminologią nauk humanistycznych i społecznych. Zakres słownictwa umożliwiający komunikację w obcojęzycznym środowisku zawodowym. Przygotowanie studentów do korzystania z obcojęzycznych materiałów źródłowych i literatury fachowej związanej z kierunkiem studiów i zdobywaną specjalnością zawodową.
Znajomość wybranego języka obcego na poziomie B1+/ B2 według skali Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego.
Utrwalenie i pogłębienie nabytych umiejętności w zakresie tworzenia tekstu mówionego (analiza, interpretacja, tłumaczenie) i pisanego oraz konsekwentne rozwijanie umiejętności słuchania ze zrozumieniem i czytania na bazie materiałów dydaktycznych o różnym charakterze i tematyce obejmującej różnorodne obszary współczesnego życia. Szczególny nacisk kładzie się na kształcenie umiejętności prezentowania własnych koncepcji, rozwijanie merytorycznej argumentacji oraz redagowanie tekstów użytkowych z wykorzystaniem różnych źródeł. Istotnym elementem zajęć jest zaprezentowanie leksyki poszerzonej o słownictwo specjalistyczne dotyczące przyszłej pracy zawodowej studentów.
Praca z tekstem źródłowym, prasowym, dyskusja i debata, praca indywidualna, w parach i w grupach, prezentacja, wywiad, gry dydaktyczne.
Outcome description | Outcome symbols | Methods of verification | The class form |
Warunkiem zaliczenia przedmiotu jest aktywne uczestnictwo w zajęciach, wykonanie wszystkich zadań i/lub projektów określonych przez prowadzącego oraz zdanie egzaminu na poziomie B2+. Próg zaliczenia: 60%.
1. Alexander, L.G. Developing skills. Longman/PWN, Warszawa, 1997.
2. Dooley, J., Evans, V. Grammarway, Swansea, 1998.
3. Doff, A. and Goldstein, B. English Unlimited. Cambridge University Press 2010.
4. Evans, V. and Edwards, L. Upstream. Express Publishing 2008.
5. Materiały określonych przez prowadzącego.
Bryson, B. The Mother Tongue. Collins Harper Publishers 2001.
Jones, L. New Progress to Proficiency. CUP, Cambridge, 2005.
Oxford Collocations, dictionary for students of English. OUP, Oxford, 2005.
Phrasal Verbs, dictionary for learners of English. OUP, Oxford, 2001.
Modified by dr Krystian Saja (last modification: 12-05-2022 16:39)