SylabUZ
Course name | Rodzaje dziennikarstwa IV (dziennikarstwo ekonomiczno-prawne) |
Course ID | 15.1--DiksD-RD4DK-S22 |
Faculty | Faculty of Humanities |
Field of study | Journalism and social communication |
Education profile | academic |
Level of studies | Second-cycle studies leading to MS degree |
Beginning semester | winter term 2022/2023 |
Semester | 4 |
ECTS credits to win | 4 |
Course type | obligatory |
Teaching language | polish |
Author of syllabus |
|
The class form | Hours per semester (full-time) | Hours per week (full-time) | Hours per semester (part-time) | Hours per week (part-time) | Form of assignment |
Class | 30 | 2 | - | - | Credit with grade |
Zapoznanie studenta ze specyfiką dziennikarstwa ekonomicznego oraz statusem i profilem dziennikarza gospodarczego, z problemami tego wyspecjalizowanego rodzaju oraz perspektywami jego rozwoju, kształcenie i rozwijanie metod wypracowanych przez dziennikarzy ekonomicznych, ze szczególnym uwzględnieniem źródeł inspiracji i informacji oraz merytorycznego przygotowania do uprawiania tego rodzaju dziennikarstwa, uświadomienie znaczenia rzetelnego dziennikarstwa gospodarczego dla codziennych zachowań konsumenckich odbiorców, uwrażliwienie studenta na pułapki PR i kryptoreklamy w pracy dziennikarzy ekonomicznych.
Podstawowa znajomość źródeł informacji dziennikarskiej.
1. Dziennikarstwo ekonomiczne jako dziennikarstwo pierwszej potrzeby w zglobalizowanym świecie zdominowanym przez rynek.
2. Specyfika warsztatu dziennikarza ekonomicznego – źródła informacji, sposoby i formy publikacji.
3. Gatunki dziennikarstwa ekonomicznego.
4. Zadania edukacyjne dziennikarza gospodarczego: odbiorca jako świadomy konsument.
5. Dziennikarstwo ekonomiczne w internecie i w tradycyjnych mediach.
6. Studium przypadku: raport jako jedna z podstawowych form przekazu w dziennikarstwie ekonomicznym.
Ćwiczenia praktyczne, praca w grupach, dyskusja, projekt (portfolio).
Outcome description | Outcome symbols | Methods of verification | The class form |
Obserwacja podczas zajęć / ocena aktywności, ocena ćwiczeń praktycznych, ocena materiałów i staranności wykonania portfolio.
Biblia dziennikarstwa, red. A. Nizioł, A. Skworz, Warszawa 2010.
Chyliński M., Russ-Mohl S., Dziennikarstwo, Warszawa 2008.
Dziennikarstwo i świat mediów (nowa edycja), red. Z. Bauer, E. Chudziński, Kraków 2014.
Milewski R., Kwiatkowski E., Podstawy ekonomii, Warszawa 2001.
Sowell T., Ekonomia dla każdego, Warszawa 2004.
Bugajski M., Język w komunikowaniu, Warszawa 2007
Hennesy B., Dziennikarstwo publicystyczne, Kraków 2009.
Manovich L., Język nowych mediów, Warszawa 2006.
Olszański L., Media i dziennikarstwo internetowe, Warszawa 2012.
Steciąg M., Informacja, wywiad, felieton, Zielona Góra 2006.
Współautorem sylabusa jest: red. Jarosław Nieradka.
Modified by dr Kaja Rostkowska-Biszczanik (last modification: 11-05-2022 14:07)