SylabUZ

Generate PDF for this page

Zielona technologia a greenwashing - course description

General information
Course name Zielona technologia a greenwashing
Course ID 15.1--DiksD-ZTG-S22
Faculty Faculty of Humanities
Field of study Journalism and social communication
Education profile academic
Level of studies Second-cycle studies leading to MS degree
Beginning semester winter term 2022/2023
Course information
Semester 3
ECTS credits to win 3
Course type obligatory
Teaching language polish
Author of syllabus
  • dr hab. inż. Sylwia Myszograj, prof. UZ
  • dr inż. Ewelina Płuciennik-Koropczuk
Classes forms
The class form Hours per semester (full-time) Hours per week (full-time) Hours per semester (part-time) Hours per week (part-time) Form of assignment
Class 30 2 - - Credit with grade

Aim of the course

Celem przedmiotu jest zapoznanie studentów ze zjawiskiem greenwashing’u w przestrzeni medialnej

Prerequisites

brak

Scope

Temat ćwiczeń:

pojęcia z ekologii i ochrony środowiska, zrównoważony rozwój, zielone technologie w energetyce, rolnictwie, przemyśle i transporcie, kreowanie marki „bio, eko, green”, manipulacja informacją, źródła rzetelnej informacji o środowisku, zjawisko greenwashing – mechanizmy i skutki.

Zakres ćwiczeń

  1. Analiza przykładów kampanii prośrodowiskowych w przestrzeni medialnej.
  2. Ocena merytoryczna zabiegów marketingowych, wykazanie nieprawidłowości, fałszowanie informacji, nadinterpretacja treści - studia przypadków.
  3. Przygotowanie kampanii prośrodowiskowej w formule greenwashing oraz rzetelnego przeglądu dziennikarskiego - pisanie tekstów.

Teaching methods

Praca z tekstem indywidualna oraz grupowa, studium przypadku.

Learning outcomes and methods of theirs verification

Outcome description Outcome symbols Methods of verification The class form

Assignment conditions

Warunkiem zaliczenia jest prezentacja kampanii prośrodowiskowej w formule greenwashing oraz rzetelnego przeglądu dziennikarskiego.
 

Recommended reading

  1. Wilson-Powell G.: Is It Really Green? Wyd. Dorling Kindersley Ltd 2021
  2. Schad M.: Green Marketing vs. Greenwashing. Weltrettung als Marketingstrategie 2020
  3. Stańczyk I., Bugdol M. 2021: Zielone zarządzanie ludźmi. Green HRM, Wydawnictwo Difin.
  4. Bąk I., Cheba K. 2020: Zielona gospodarka jako narzędzie zrównoważonego rozwoju, Wydawnictwo CeDeWu.

Further reading

Notes


Modified by dr inż. Ewelina Płuciennik-Koropczuk (last modification: 11-05-2022 07:18)