SylabUZ

Generate PDF for this page

Eco-influencing: nowe zjawiska komunikacyjne w sieci - course description

General information
Course name Eco-influencing: nowe zjawiska komunikacyjne w sieci
Course ID 15.1--DiksD-EINZKS-S22
Faculty Faculty of Humanities
Field of study Journalism and social communication
Education profile academic
Level of studies Second-cycle studies leading to MS degree
Beginning semester winter term 2022/2023
Course information
Semester 3
ECTS credits to win 3
Course type obligatory
Teaching language polish
Author of syllabus
  • prof. dr hab. Magdalena Steciąg
  • dr Janusz Łastowiecki
Classes forms
The class form Hours per semester (full-time) Hours per week (full-time) Hours per semester (part-time) Hours per week (part-time) Form of assignment
Laboratory 30 2 - - Credit with grade

Aim of the course

Wiedza: zaznajomienie studentów z aktualnymi trendami i najnowszymi ideami związanymi z przeciwdziałaniem kryzysowi klimatycznemu czy promowaniem postaw ekologicznych w sieci.

Umiejętności: wyszukiwania i obserwowania trendów oraz przykładów kreatywności przekazu ekologicznego w sieci, posługiwanie się najnowszymi pojęciami z tego zakresu.

Kompetencje: podwyższona świadomość globalnego transferu idei ekologicznych w sieci, uwrażliwienie na etykę działań komunikacyjnych.

 

Prerequisites

Znajomość pojęć dotyczących globalnego ruchu ekologicznego.

Scope

1. Ruchy społeczne w dobie mediów społecznościowych - dynamika.

2. Charakterystyka czołowych eco-influencerów w perspektywie światowej i rodzimej.

3. Tworzenie contentu na przykładzie treści wybranych eco-influencerów. Analiza eko-profili na Instagramie (Ubrania do oddania / Szafa sztywniary / Eko-logicznie / Nanowośmieci)

4. Kampania społeczna w dobie zwrotu ekologicznego (Jak ratuje świat Areta Szpura - spotkanie z autorką dotyczące założonego przez nią ruchu less waste).

5. Zjawisko influencer marketingu - od idei do monetyzacji treści (Działalność zielonogórskiego FoodMed Centrum pod kątem aktywności w sieci).

6. Zjawisko ASMR jako alternatywna droga do ekologii dźwięku (Aneta Chmielińska i jej podcast DZIKOPRZYGODY, czyli rola głosu / monologu w opowieści o zielonej stronie świata).

7. ZAPLECZE alternatywa nastrój las - przygotowanie dyskusji (w ramach podcastu SPOTIFY) z udziałem przedstawicieli Lasów Państwowych - etap pierwszy: rozmowa / podział zadań. ZAPLECZE alternatywa nastrój las - etap drugi: dyskusja, nagranie podcastu. ZAPLECZE alternatywa nastrój las - etap trzeci: podsumowanie dyskusji.

Teaching methods

Wykład konwersatoryjny, dyskusja problemowa, praca ze źródłami cyfrowymi, studium przypadku.

Learning outcomes and methods of theirs verification

Outcome description Outcome symbols Methods of verification The class form

Assignment conditions

Aktywny udział w zajęciach i w dyskusji, prezentacja studium przypadku (praca grupowa), zamieszczenie opisu studium przypadku w sieci.

Recommended reading

Castells M., Sieci oburzenia i nadziei: ruchy społeczne w erze internetu, Warszawa 2013.

Nowak J., Globalne usieciowienie aktywizmu: nowe media a rozwój nowych ruchów społecznych, „Kultura i Historia” 21/2012.

Stopczyńska K., Influencer marketing w dobie nowych mediów, Łódź 2021.

Trendy w mediach społecznościowych: https://www.wirtualnemedia.pl/artykul/social-media-trendy-2022-rok

Further reading

Myerson G., Rydin Y., The Language of Environment: A New Rhetoric, London – New York 1996 (2005).

Spectacular Environmentalisms: Media, Knowledge and the Framing of Ecological Politics. „Environmental Communication” 10/ 2016.

Steciąg M., Dyskurs ekologiczny w debacie publicznej, Zielona Góra 2012.

Notes


Modified by dr Krystian Saja (last modification: 13-05-2022 18:53)