SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Testowanie, ocenianie, certyfikacja |
Kod przedmiotu | 09.3--FiPlD-TO-S22 |
Wydział | Wydział Humanistyczny |
Kierunek | Filologia angielska |
Profil | ogólnoakademicki |
Rodzaj studiów | drugiego stopnia z tyt. magistra |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2022/2023 |
Semestr | 4 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 1 |
Występuje w specjalnościach | glottodydaktyka |
Typ przedmiotu | obowiązkowy |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Wykład | 15 | 1 | - | - | Zaliczenie |
Pozyskanie pogłębionej wiedzy na temat metod, funkcji i znaczenia testowania i oceniania znajomości języka polskiego jako obcego oraz certyfikacji znajomości języka polskiego jako obcego (historii, znaczenia i specyfiki działania Państwowej Komisji ds. Poświadczania Znajomości Języka Polskiego jako Obcego).
ogólna wiedza o języku polskim (w tym o typach błędów językowych), kulturze polskiej i systemie państwowym Polski
wykład, w tym wykład konwersatoryjny, prezentacja multimedialna
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
aktywny udział w dyskusji w czasie wykładu konwersatoryjnego, sprawdzian z progami punktowymi (warunkiem zaliczenia jest uzyskanie przynajmniej 51% punktów na sprawdzianie końcowym)
Izdebska-Długosz D., Błędy gramatyczne w polszczyźnie studentów ukraińskojęzycznych, Kraków 2021.
Komorowska H., Sprawdzanie umiejętności w nauce języka obcego, Warszawa 2007.
Seretny A., Lipińska E., ABC metodyki nauczania języka polskiego jako obcego, Kraków 2005, Kontrola wyników w nauczaniu języka polskiego jako obcego, s. 255-296, cz. IV aneks: Certyfikatowe egzaminy z języka polskiego jako obcego, s. 299-307.
Umiejętność rozumienia i tworzenia tekstów w świetle standardów wymagań egzaminacyjnych oraz Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego. Monografia zbiorowa, red. E. Lipińskia i A. Seretny, Kraków 2015 (wybór).
Achtelik A., Hajduk-Gawron W., Madeja A., Świątek M., „Bądź na B1” - zbiór zadań z języka polskiego oraz przykładowe testy certyfikatowe dla poziomu B1, wyd. 1, Kraków 2012, wyd. 2. Kraków 2021.
Butcher A., Janowska I., Zarzycka G., Celuję w C2. Zbiór zadań do egzaminu certyfikatowego z języka polskiego jako obcego na poziomie C2, wyd. 2, Kraków 2021.
Gołębiowska M., Grützmacher M., Testy na 4 pory roku. Zestawy zadań dla osób przygotowujących się do egzaminu certyfikatowego z języka polskiego jako obcego, 2022.
Fiema M., Egzaminy certyfikatowe z języka polskiego jako obcego w świetle badań statystycznych, [w:] Kierunki badań w glottodydaktyce polonistycznej, red. I. Janowska, M. Biernacka, Kraków 2020, s. 73-110.
Herrera-Nowak M., Gramopedia. Gramatyka na B1. Kurs przygotowujący do egzaminu certyfikatowego, Gdańsk 2021.
Lipińska E., Umiesz? Zdasz! Materiały przygotowujące do egzaminu certyfikatowego z języka polskiego jako obcego na poziomie średnim ogólnym + 2CD (B2), Kraków 2018.
Mędak S., Polski B2 i C1. Megatest, Warszawa 2013.
Wilczyńska B., Polski na B1. Ćwiczenia przygotowujące do egzaminu certyfikatowego z języka polskiego jako obcego na poziomie B1, Warszawa 2021.
Materiały zamieszczone na stronie: certyfikatpolski.pl
brak
Zmodyfikowane przez dr hab. Iwona Pałucka-Czerniak, prof. UZ (ostatnia modyfikacja: 22-04-2022 13:57)