SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Systemy rezerwacyjne w turystyce |
Kod przedmiotu | 04.4-WB-TiR2P-F5-SysRez-S21 |
Wydział | Wydział Nauk Biologicznych |
Kierunek | Turystyka i rekreacja |
Profil | praktyczny |
Rodzaj studiów | pierwszego stopnia z tyt. licencjata |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2022/2023 |
Semestr | 5 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 3 |
Typ przedmiotu | obowiązkowy |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Ćwiczenia | 20 | 1,33 | 12 | 0,8 | Zaliczenie na ocenę |
Laboratorium | 10 | 0,67 | 6 | 0,4 | Zaliczenie na ocenę |
Podczas zajęć student zapoznaje się z systemami rezerwacyjnymi, które są obecnie kluczowym czynnikiem decydującym o efektywnym funkcjonowaniu firm z branży turystycznej. Celem przedmiotu jest wskazanie, w jaki sposób analizowane systemy wspierają działalność przedsiębiorstwa w zakresie zarządzania obsługą zamówień oraz płatności, podnosząc jakość usług turystycznych.
Znajomość podstaw marketingu, podstawowa znajomość informatyki i umiejętność obsługi komputera, podstawowa wiedza w zakresie obsługi ruchu turystycznego. Znajomość podstawowych pojęć występujących w turystyce.
1. Technologie informacyjne i komunikacyjne w zarządzaniu i dystrybucji usług turystycznych - technologie ogólne i specyficzne dla turystyki.
2. Globalne systemy dystrybucji usług turystycznych. Podstawowa obsługa z wiersza poleceń w zakresie połączeń lotniczych: wyszukiwanie połączeń lotniczych, sprzedaż biletów.
3. Systemy dystrybucji biletów poza GDS. Systemy internetowe przewoźników, pośredników, multiwyszukiwarki.
4. Systemy dystrybucyjne imprez i usług turystycznych. Polski rynek touroperatorów i agentów, popularne systemy dystrybucyjne.
5. Systemy zarządzania obiektem noclegowym. Zastosowanie programu KWHotel: logowanie, konfiguracja programu, rezerwacje, rejestracja gości, zarządzanie usługami dodatkowymi, rozszerzenia funkcji programu
- prezentacje studentów
- praca z komputerem
- praca z materiałami szkoleniowymi
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Ocena zadań wykonywanych przez studenta w toku zajęć,
1. Berbeka J., Borodako K. (red.),Technologie informacyjne i komunikacyjne na rynku turystycznym, Wyd. C.H. Beck, Warszawa 2017.
2. Pawlicz A., E-turystyka, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2012.
3. Nalazek, M., Internetowe kanały dystrybucji usług na rynku turystycznym, Wyd. Difin, Warszawa 2010.
4. Kiedrowicz G., Technologia informacyjna w turystyce i rekreacji, Wydawnictwo Naukowe Instytutu Technologii Eksploatacji – PIB, Radom 2009.
1. Smul P., Wykorzystanie Internetu w sprzedaży i promocji usług turystycznych. Zeszyty Naukowe Wyższej Szkoły Humanitas. Zarządzanie, 14 (1), 2013, 88-104.
2. Kachniewska M., Wpływ nowych technologii na rynek usług pośredników turystycznych. Zeszyty Naukowe Kolegium Gospodarki Światowej, nr 32, 2011, 239-258.
Zmodyfikowane przez dr Agnieszka Gandecka (ostatnia modyfikacja: 26-04-2022 13:12)