SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Język niemiecki |
Kod przedmiotu | 06.1-WM-MiBM-D-03_22 |
Wydział | Wydział Mechaniczny |
Kierunek | Mechanika i budowa maszyn |
Profil | ogólnoakademicki |
Rodzaj studiów | drugiego stopnia z tyt. magistra inżyniera |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2022/2023 |
Semestr | 1 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 2 |
Typ przedmiotu | obieralny |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Laboratorium | 30 | 2 | 18 | 1,2 | Zaliczenie na ocenę |
Celem przedmiotu jest ugruntowanie przez studenta znajomości języka niemieckiego na poziomie B2 i uzyskanie poziomu B2+ wg Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego.
Znajomość języka obcego na poziomie B2 według skali ESOKJ.
Lp. | Treści programowe - LABORATORIUM | l. godz. st. stacj. |
l. godz. st. niestacj. |
||||
L1 | Nauka i studia w krajach niemieckojęzycznych: strony internetowe uczelni; terminologia naukowa; stypendia; wymiana akademicka; praktyki studenckie. | 3 | 1 | ||||
L2 | Poszukiwanie pracy: życiorys, list motywacyjny. | 2 | 2 | ||||
L3 | Poszukiwanie pracy: rozmowa kwalifikacyjna; doświadczenie zawodowe; pytania potencjalnego pracodawcy. | 2 | 2 | ||||
L4 | Początki pracy w przedsiębiorstwie: kompetencje, obowiązki. | 2 | 2 | ||||
L5 | Początki pracy w przedsiębiorstwie: struktura przedsiębiorstwa, zasady bezpieczeństwa, rodzaje zagrożeń. | 2 | 1 | ||||
L6 | Budowa urządzeń i maszyn: opis, zasady działania. | 2 | 1 | ||||
L7 | Materiały: ich właściwości i zastosowanie | 2 | 1 | ||||
L8 | Wokół produktu: prezentacja. | 2 | 1 | ||||
L9 | Budowa urządzeń i maszyn: opis, zasady działania. | 2 | 1 | ||||
L10 | Sprawdzian. | 1 | 1 | ||||
L11 | Badania i rozwój: poszukiwanie i przekazywanie informacji; innowacje techniczne. | 2 | 1 | ||||
L12 | Wynalazcy i wynalazki. | 2 | 1 | ||||
L13 | Pozyskiwanie, prezentacja i interpretacja danych istotnych dla studiowanego kierunku. | 2 | 1 | ||||
L14 | Prezentacja ustna i pisemna wybranego zagadnienia związanego z kierunkiem studiów. | 2 | 1 | ||||
L15 | Test zaliczeniowy z pytaniami otwartymi i zamkniętymi. | 2 | 1 | ||||
Suma: | 30 | 18 |
Interakcyjno-sekwencyjna metoda nauczania języka niemieckiego z podejściem komunikacyjnym.
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Podstawą do zaliczenia zajęć ćwiczeniowych jest obecność na wszystkich zajęciach, systematyczne przygotowywanie się do każdych zajęć oraz zaliczenie wszystkich cząstkowych kolokwiów sprawdzających (ustnych i pisemnych) w semestrze.
Ocena końcowa jest średnią arytmetyczną ocen cząstkowych.
1. B. Szymoniak, W. Borkowy, B. Kujawa, Mit Beruf auf Deutsch, profil mechaniczny, Nowa Era, Warszawa 2013
2. M. Rolbieniecka, J. Kucharczyk, Deutsch für Profis, branża mechaniczna, Wydawnictwo LektorKlett, Poznań 2013
3. M. Steinmetz, H. Dintera, Deutsch für Ingenieure, Springer Vieweg, Wiesbaden 2019
S. Kaufmann, L. Rohrmann, P. Szablewski-Çavus, Orientierung im Beruf, Klett-Langenscheidt GmbH, München 2013
A. Braun, P. Szablewski-Çavus, Orientierung im Beruf Intensivtrainer, Klett-Langenscheidt GmbH, München 2013
Zmodyfikowane przez mgr Danuta Chlebicz (ostatnia modyfikacja: 27-04-2022 00:38)