SylabUZ

Generate PDF for this page

Funkcjonowanie zespołów wirtualnych - course description

General information
Course name Funkcjonowanie zespołów wirtualnych
Course ID 14.2--SocP-FZW-S22
Faculty Faculty of Social Sciences
Field of study Sociology
Education profile academic
Level of studies First-cycle studies leading to Bachelor's degree
Beginning semester winter term 2022/2023
Course information
Semester 6
ECTS credits to win 3
Available in specialities Społeczne wymiary esportu
Course type optional
Teaching language polish
Author of syllabus
  • dr Justyna Nyćkowiak
Classes forms
The class form Hours per semester (full-time) Hours per week (full-time) Hours per semester (part-time) Hours per week (part-time) Form of assignment
Class 30 2 - - Credit with grade

Aim of the course

Celem przedmiotu jest zapoznanie studentów ze specyfiką funkcjonowania zespołów wirtualnych ze względu na kompetencje członków zespołów, przebieg procesów komunikowania w takich zespołach, efektywność ich pracy i zarządzanie różnorodnością.

Prerequisites

Scope

  1. Korzyści i zagrożenia wynikające z funkcjonowania zespołów wirtualnych.
  2. Proces komunikacji w zespole wirtualnym - znaczenie i zasady.
  3. Zarządzanie różnorodnością oraz wiedzą w zespołach wirtualnych.
  4. Zaufanie i identyfikacja w zespołach wirtualnych.
  5. Etapy i efektywność pracy zespołów wirtualnych.

Teaching methods

Praca w grupach, dyskusja, metoda warsztatowa, metody grywalizacyjne.

Learning outcomes and methods of theirs verification

Outcome description Outcome symbols Methods of verification The class form

Assignment conditions

FORMA ZALICZENIA ĆWICZEŃ

Zaliczenie na ocenę

Zasady uzyskania oceny z ćwiczeń

Ocena z ćwiczeń jest średnią z ocen uzyskanych za realizację zadań w trakcie zajęć oraz oceny za prezentację przygotowaną w oparciu o zrealizowane na zajęciach zadania.

Ocena końcowa

Zasady uzyskania oceny końcowej

Ocena końcowa jest oceną z ćwiczeń.

Recommended reading

  1. Dulebohn J. H., Hoch J. E., Virtual teams in organizations, 2017.
  2. Kimble C., Building effective virtual teams: How to overcome the problems of trust and identity in virtual teams, Global Business and Organizational Excellence, 30(2) 2011, 6-15.
  3. Krawczyk-Bryłka B., Budowanie zespołu wirtualnego: zasady i wyzwania. Studia Informatica Pomerania, 2 (40) 2016, 99-111.
  4. Krawczyk-Bryłka B., Kompetencje członków zespołu wirtualnego. Studia i Prace WNEiZ US, (48/2) 2017, 33-44.
  5. Mikuła B., Stefaniuk T., Zarządzanie wiedzą w zespole wirtualnym jako istotny czynnik jego skutecznej pracy, 2013.
  6. Nydegger R., Nydegger L., Challenges in managing virtual teams, Journal of Business & Economics Research (JBER), 8(3) 2010.
  7. Serrat O., Managing virtual teams. In Knowledge Solutions (pp. 619-625), Springer, Singapore 2017.
  8. Nyćkowiak J., Kołodziej T, Zróżnicowanie narodowościowe zespołów e-sportowych,[in:] Transgraniczność w perspektywie socjologicznej, 2018.
  9. Kołodziej, T., The influence of players’ nationality on the effectiveness of eSports teams based on the example of The International DOTA 2 tournaments. Review of Nationalities, 9(1), 85-99 (2019).

Further reading

  1. Krawczyk-Bryłka, B., Znaczenie różnorodności zespołu dla wirtualnej współpracy. Przedsiębiorczość i Zarządzanie, 18(11.2) 2017, 291-302.
  2. Barnowska B., Saniuk S., Korzyści i zagrożenia wynikające z funkcjonowania wirtualnych zespołów projektowych, Studia Informatica Pomerania, 1 (43) 2017, 5-14.

Notes


Modified by dr Tomasz Kołodziej (last modification: 13-04-2022 00:44)