SylabUZ

Generate PDF for this page

Networking - course description

General information
Course name Networking
Course ID 14.2--SocP-NTW-S22
Faculty Faculty of Social Sciences
Field of study Sociology
Education profile academic
Level of studies First-cycle studies leading to Bachelor's degree
Beginning semester winter term 2022/2023
Course information
Semester 6
ECTS credits to win 3
Available in specialities Społeczne wymiary esportu
Course type optional
Teaching language polish
Author of syllabus
  • dr Anna Mielczarek-Żejmo
Classes forms
The class form Hours per semester (full-time) Hours per week (full-time) Hours per semester (part-time) Hours per week (part-time) Form of assignment
Class 30 2 - - Credit with grade

Aim of the course

Celem przedmiotu jest zdobycie przez studentów wiedzy i umiejętności umożliwiających budowanie, podtrzymywanie i rozwijanie sieci społecznych w oparciu o techniki nwtworkingu.

Prerequisites

Scope

  1. Co to jest sieć społeczna i społeczeństwo sieci?
  2. Teoretyczne podstawy sieci społecznych w biznesie
  3. Podstawy analizy sieciowej (parametry sieci)
  4. Pozycja w sieci społecznej – uwarunkowania i znaczenie
  5. Co to jest Netwoking? Zalety i zagrożenia
  6. Techniki i narzędzia networkingu offline i online
  7. Jak budować relacje w oparciu o netwoking?
  8. Jak rozwijać relacje w oparciu o Netwoking?
  9. Jak mobilizować sieć do działania?
  10. Jak utrzymywać relacje w mediach społecznościowych?

Teaching methods

 Praca z tekstem, prezentacja, techniki warsztatowe, gra sytuacyjna, dyskusja.

Learning outcomes and methods of theirs verification

Outcome description Outcome symbols Methods of verification The class form

Assignment conditions

FORMA ZALICZENIA ĆWICZEŃ

UWAGI

Zasady uzyskania oceny z ćwiczeń

Ocena z ćwiczeń będzie średnią arytmetyczną ocen z zadań realizowanych indywidualnie lub zespołowo w trakcie ćwiczeń, np. analiza przypadku, interpretacja wyników analizy sieciowej, opracowanie strategii utrzymywania relacji w mediach społecznościowych, opracowanie strategii utworzenia sieci społecznej, zastosowanie wybranej techniki networkingu. Zadania będą realizowane w oparciu o wiedzę zdobywaną w trakcie zajęć i samodzielnej pracy studentów.

Ocena końcowa

Zasady uzyskania oceny końcowej

Ocena końcowa jest oceną z ćwiczeń

Recommended reading

  1. Castells M., Himanen P., Społeczeństwo informacyjne i państwo dobrobytu. Model fiński, przeł. Michał Penkala i Michał Sutowski, Wydawnictwo Krytyki Politycznej, Warszawa 2009.
  2. Diani M., Analiza sieciowa, [w:] Dynamika życia społecznego. Współczesne koncepcje ruchów społecznych, (red.) K. Gorlach, P. H. Money, Wydawnictwo Naukowe „Scholar”, Warszawa 2008-2009.
  3. Lin Nan, Building a Network, “Theory of Social Capital, “Connections”, nr 22(1)/1999, s. 28-51.
  4. Prechuda K., Knowledge diffusion methods in a networking company : knowledge business models, Publishing House of Wrocław University of Economics, Wrocław 2010.
  5. Salmon M., Jak wykorzystać networking w sprzedaży, Wolters Kluwer Polska, Kraków 2007.
  6. Flynn P., Superfani : proste sposoby jak się wyróżnić, wyhodować swoje plemię i odnieść sukces w biznesie, Grupa Wydawnicza Relacja, Warszawa 2019.

Further reading

  1. Castells M., Sieci oburzenia i nadziei. Ruchy społeczne w erze Internetu, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2013.
  2. Granovetter M.S., The Strength of Weak Ties, American Journal of Sociology, vol. 78, nr 6, 1973.
  3. Pawlak M., Kotnarowski M., Siła słabych powiązań na rynku pracy w Polsce, Studia Socjologiczne, nr 2, 2016.
  4. Piechocki P. (2012), Kapitał społeczny w ujęciu sieciowym. Nowy sposób konceptualizacji oraz operacjonalizacji pojęcia, [w:] Nowe rzeczywistości społeczne, nowe teorie socjologiczne, (red.) M. Gdula, A. Grzymała, Kazłowska, R. Włoch, Wydawnictwo Naukowe „Scholar”, Warszawa 2012.
  5. Sageman M., Sieci terroru, przeł. Marek Król, Wydawnictwo UJ, Kraków 2008.
  6. Urry J. Sieci społeczne, podróże i rozmowy, w: Socjologia codzienności, (red.) P. Sztompka, M. Bogunia – Borowska, Wydawnictwo „Znak”, Kraków 2008.
  7. Jasiecki K., Molęda-Zdziech M., Kurczewska U., Lobbing  [sztuka skutecznego wywierania wpływu], Oficyna Ekonomiczna, Kraków 2000.

Notes


Modified by dr Tomasz Kołodziej (last modification: 13-04-2022 00:55)