SylabUZ
Course name | Metodyka filozofii i etyki II |
Course ID | 08.1--FEPPOD-MFEII-N21 |
Faculty | Faculty of Humanities |
Field of study | Filozofia i etyka w szkole |
Education profile | academic |
Level of studies | Postgraduate studies |
Beginning semester | winter term 2022/2023 |
Semester | 3 |
ECTS credits to win | 3 |
Course type | obligatory |
Teaching language | polish |
Author of syllabus |
|
The class form | Hours per semester (full-time) | Hours per week (full-time) | Hours per semester (part-time) | Hours per week (part-time) | Form of assignment |
Lecture | - | - | 15 (including as e-learning) |
1 (including as e-learning) |
Credit |
Class | - | - | 30 (including as e-learning) |
2 (including as e-learning) |
Credit with grade |
Przygotowanie do nauczania etyki na wszystkich etapach edukacyjnych.
Brak.
Moduł III – CZEGO UCZYĆ?
Od inwentarza do programu
Budowa programu nauczania
Kryteria doboru treści nauczania
Czego brakuje polskiej szkole?
Moduł IV - JAK UCZYĆ ETYKI? CZ. 1
Teorie nauczania; Style nauczania; Uczenie pojęć, Strategie: od definicji do przykładu; od przykładu do definicji; Uczenie myślenia – heurystyka; Odniesienie egzystencjalne; Dyskusja; Praca z tekstem; Ewaluacja - ocenianie
Wykład, dyskusja, projekt.
Outcome description | Outcome symbols | Methods of verification | The class form |
Wykłady – test wyboru z progami punktowymi
Ćwiczenia – przygotowanie projektu (scenariusz lekcji, program nauczania, rozdział podręcznika z zakresu szkoły średniej)
J. Zublewicz, Dwie filozofie edukacji: aksjocentryzm i pajdocentryzm, OFPW, Warszawa 2003
B. Śliwerski, Pedagogika dziecka. Studium pajdocentryzmu, GWP, Gdańsk 2007
A. Neill, Nowa Summerhill, Zysk i S-ka, Warszawa 2000
J. Korczak, Jak kochać dziecko, Żak, Warszawa 2002
M. Bała, J. Jeziorska, S. Zalewska, Pokochać mądrość. Zarys dydaktyki filozofii i etyki, WKSW, Warszawa 2009
K. Śleziński, Zarys dydaktyki filozofii, OF Impuls, Kraków
G. Fenstenmacher, J. Soltis, Style nauczania, WSiP, Warszawa 2000
K. Kruszewski, Sztuka nauczania, t. I-II, PWN, Warszawa 2005
R. Arends, Uczymy się nauczać, WSiP, Warszawa 1994
R. Sternberg, L. Spear-Swerling, Jak nauczyć dzieci myślenia, GWP, Gdańsk 2003
R. Fischer, Uczymy jak się uczyć, WSiP, Warszawa1999
R. Fischer, Uczymy jak myśleć, WSiP, Warszawa1999
Modified by dr Paweł Walczak (last modification: 12-05-2022 14:46)