SylabUZ

Generate PDF for this page

Innovations in Pedagogy - course description

General information
Course name Innovations in Pedagogy
Course ID 05.5-WP-TPzAP-IP-22
Faculty Faculty of Social Sciences
Field of study Terapia pedagogiczna z arteterapią
Education profile academic
Level of studies Postgraduate studies
Beginning semester winter term 2022/2023
Course information
Semester 1
ECTS credits to win 1
Course type obligatory
Teaching language polish
Author of syllabus
  • dr hab. Inetta Nowosad, prof. UZ
Classes forms
The class form Hours per semester (full-time) Hours per week (full-time) Hours per semester (part-time) Hours per week (part-time) Form of assignment
Lecture - - 5
(including as e-learning)
0,33
(including as e-learning)
Credit with grade
Class - - 5
(including as e-learning)
0,33
(including as e-learning)
Credit with grade

Aim of the course

Zapoznanie studentów z podstawowymi wiadomościami z zakresu innowacji pedagogicznych; kształcenie umiejętności wdrażania wiedzy do praktyki edukacyjnej; zapoznanie z możliwościami innowacyjnej pracy nauczyciela z dziećmi i młodzieżą.

Prerequisites

Podstawy pedagogiki ogólnej i dydaktyki oraz psychologii ogólnej i psychologii rozwojowej.

Scope

WYKŁADY: Istota innowacji: źródła, mechanizmy i cele. Zmiany społeczne i edukacyjne jako uwarunkowania innowacji. Innowacje, zmiany i reformy a modernizacja edukacji. Instytucjonalne uwarunkowania innowacji, w tym rola przywództwa. Szkoła organizacją innowacyjną. Funkcje rozwojowe systemu oświatowego. Praca z danymi i monitoring oświatowy jako baza pod innowacje na poziomie szkoły i systemu edukacyjnego. Rola nauk pedagogicznych w procesie innowacyjnym.

Ćwiczenia: Szkoły twórczości. Projektowanie innowacji pedagogicznych i/lub tworzenie programów autorskich.

Teaching methods

Wykład: konwencjonalny, praca z książką, praca z dokumentem źródłowym, metoda przypadków, praca w grupach, burza mózgów.

Ćwiczenia – dyskusja, prezentacja multimedialna, metoda sytuacyjna, przypadków, praca w grupach, opracowanie projekt innowacji do pracy z dzieci szczególnych potrzeb

Learning outcomes and methods of theirs verification

Outcome description Outcome symbols Methods of verification The class form

Assignment conditions

Wykład - aktywność w trakcie zajęć, dyskusja, projekt, wypowiedź pisemna

Ćwiczenia – dyskusja, obserwacja i ocena aktywności na zajęciach, przygotowanie projektu, prezentacja, praca pisemna,

Recommended reading

Fullan M., The Future of Learning Nowa wizja edukacji Przyszłość uczenia (się), w: file:///C:/Users/UZ/Desktop/Fullan nowa wizja edukacji.pdf

Magda-Adamowicz M., Uwarunkowania efektywności kształcenia nauczycieli klas I-III w zakresie twórczości pedagogicznej, Zielona Góra 2009.

Nowosad I, Kultura szkoły w rozwoju szkoły, Impuls, Kraków 2019.

Przyborowska B.,  Pedagogika innowacyjności. Między teorią a praktyką, Toruń 2013

Further reading

Łukasik J., Nowosad I, Szymański M. (red.) Szkoła i nauczyciel w obliczu zmian społecznych i edukacyjnych, Impuls, Kraków 2021.

Magda M., Edukacja od źródeł. Autorski program edukacji wczesnoszkolnej, Kraków 2000.

Uszyńska-Jarmoc J., Twórcza aktywność dziecka. Teoria – rzeczywistość -perspektywy rozwoju. Białystok 2003.

Notes

Każdorazowo wykładowca podaje literaturę na bieżące zajęcia. 


Modified by dr hab. Marzenna Magda-Adamowicz, prof. UZ (last modification: 10-07-2022 19:49)