SylabUZ

Generate PDF for this page

Konstruowanie indywidualnych programów arteterapeutycznych - course description

General information
Course name Konstruowanie indywidualnych programów arteterapeutycznych
Course ID 05.5-WP-TPzAP-KiPA-22
Faculty Faculty of Social Sciences
Field of study Terapia pedagogiczna z arteterapią
Education profile academic
Level of studies Postgraduate studies
Beginning semester winter term 2022/2023
Course information
Semester 1
ECTS credits to win 1
Course type obligatory
Teaching language polish
Author of syllabus
  • dr Monika Kaczmarczyk
Classes forms
The class form Hours per semester (full-time) Hours per week (full-time) Hours per semester (part-time) Hours per week (part-time) Form of assignment
Class - - 10
(including as e-learning)
0,67
(including as e-learning)
Credit with grade

Aim of the course

Zapoznanie studenta z istotą i zasadami tworzenia indywidualnego programu arteterapeutycznego. Ugruntowanie postawy aktywności i staranności.

Prerequisites

Wiedza z zakresu psychologii, pedagogiki i dydaktyki ogólnej.

Scope

Rodzaje programów i ich charakterystyka. Zadania, zasady i strategie ich konstruowania. Właściwości i funkcje programu. Psychologiczno-pedagogiczna podbudowa programu arteterapeutycznego. Proces konstruowania programu. Precyzowanie założeń, celów, treści, warunków realizacji i ewaluacji indywidualnego programu arteterapeutycznego.

Teaching methods

Dyskusja, aktywność, pokaz, metoda problemowa, metoda praktyczna, prezentacje.

Learning outcomes and methods of theirs verification

Outcome description Outcome symbols Methods of verification The class form

Assignment conditions

Średnia arytmetyczna z ocen: wiedza teoretyczna, projekt programu arteterapeutycznego, przygotowywanie materiałów, praca kontrolna, dyskusja, projekt

Recommended reading

Cabaj R., Diagnoza nauczycielska: narzędzia pomiaru pedagogicznego, Gdynia 2012.

Głodkowska J. (red.), Uczeń ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi w szkole ogólnodostępnej. Wybrane zagadnienia teoretyczne, diagnostyczne i metodyczne, Warszawa 2011.

Głodkowska J. (red.), Dydaktyka specjalna w przygotowaniu do kształcenia uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, Warszawa 2010

Jarosz E., Wysocka E., Diagnoza psychopedagogiczna: podstawowe problemy i rozwiązania,

Warszawa 2006.

Jas M., Jarosińska M., Specjalne potrzeby edukacyjne dzieci i młodzieży: ABC dyrektora przedszkola, szkoły i placówki, Warszawa 2010.

Magda-Adamowicz M., Kowalska E. (red.), Dziecko i dzieciństwo w badaniach pedagogicznych, Toruń

 

Further reading

Kaczmarczyk M., Ergoterapia jako forma oddziaływań penitencjarnych,  W: (red.) A. Jaworska, Aktywność zawodowa skazanych jako obszar oddziaływań penitencjarnych, Bydgoszcz: 2016

Notes


Modified by dr Monika Kaczmarczyk (last modification: 07-07-2022 13:59)