SylabUZ

Generate PDF for this page

Praktyka zawodowa terapia pedagogiczna 2 - course description

General information
Course name Praktyka zawodowa terapia pedagogiczna 2
Course ID 05.5-WP-TPzAP-PZTP2-22
Faculty Faculty of Social Sciences
Field of study Terapia pedagogiczna z arteterapią
Education profile academic
Level of studies Postgraduate studies
Beginning semester winter term 2022/2023
Course information
Semester 1
ECTS credits to win 4
Course type obligatory
Teaching language polish
Author of syllabus
  • dr hab. Marzenna Magda-Adamowicz, prof. UZ
Classes forms
The class form Hours per semester (full-time) Hours per week (full-time) Hours per semester (part-time) Hours per week (part-time) Form of assignment
Practical training - - 60
(including as e-learning)
4
(including as e-learning)
Credit with grade

Aim of the course

Umożliwienie studentom zdobycia umiejętności zawartych w sylwetce absolwenta oraz pogłębienia praktycznej wiedzy z zakresu diagnozy i pracy z dziećmi zdolnym, uzdolnionymi i twórczymi w oparciu o wiedzę teoretyczną zdobytą podczas studiów podyplomowych. Poznanie dokumentacji prowadzonej przez pedagoga. Zapoznanie się z metodyką diagnozy pedagogicznej dzieci zdolnych, uzdolnionych i twórczych. Zapoznanie się ze specyfiką pracy pedagogicznej prowadzonej z osobami przejawiającymi zdolności, uzdolnienia i twórczość. Doskonalenie umiejętności planowania pracy diagnostycznej i animacyjno-treningowej. Gromadzenie materiałów przydatnych do przyszłej pracy.

Prerequisites

Wiedza z zakresu pedagogiki specjalnej, pedagogiki zdolności i twórczości oraz metodyki pracy z dzieckiem zdolnym i twórczym

Scope

Poznanie struktury organizacyjnej oraz zasad funkcjonowania placówki, w której odbywa się praktyka z pedagogiki zdolności i twórczości. Poznanie zakresu działalności placówki. Zapoznanie się z dostępną w danej placówce dokumentacją. Analizę otoczenia instytucji oraz ocenę jego wpływu na działalność i funkcjonowanie instytucji. Zapoznanie się ze sposobami sprawowania bieżącego nadzoru nad warunkami pracy w danej placówce. Zapoznanie z organizacją warsztatu nauczyciela pracującego z dziećmi zdolnymi i twórczymi. Obserwacja zajęć z dziećmi zdolnymi i twórczymi. W trakcie praktyki student ma możliwość samodzielnego prowadzenia zajęć. Uczestnik studiów podyplomowych ma obowiązek przeprowadzić 60 godz. praktyki z  pedagogiki zdolności z zastrzeżeniem, że 20 godz. praktyki realizuje w przedszkolu, kolejne 40 godz. w  szkole podstawowej lub ponadpodstawowej, według poniżej podanego schematu:

1. 4 godzin (tj. po 2 godz. w przedszkolu i szkole podstawowej lub ponadpodstawowej) przeznaczamy na zapoznanie się z organizacją placówki oświatowej.

2. 6 godz. (tj. po 3 godz. w przedszkolu, szkole podstawowej lub ponadpodstawowej) przeznaczamy na zapoznanie się z organizacją placówki oświatowej hospitacja zajęć kierunkowych i pokrewnych. W tym czasie student aktywnie uczestniczy we wszystkich działaniach opiekuna i dzieci oraz zapoznaje się ze specyfiką i stylem pracy z dziećmi zdolnymi i twórczymi. Asysta w prowadzeniu zajęć, pomoc w opracowywaniu materiałów metodycznych, pomoc zajęciach dydaktycznych. Obserwacja i czynny udział w zajęciach z zakresu diagnozy i animacyjno-treningowej z dziećmi zdolnymi i twórczymi.

3. Pozostałe 50 godzin (tj. po 25 godz. w przedszkolu i w szkole podstawowej lub ponadpodstawowej) uczestnik  przeznacza na samodzielne organizowanie i prowadzenie zajęć animacyjno-treningowych z dziećmi zdolnymi i twórczymi.

Teaching methods

Obserwacja, pokaz, praca z dokumentem źródłowym, działanie praktyczne.

Learning outcomes and methods of theirs verification

Outcome description Outcome symbols Methods of verification The class form

Assignment conditions

Metody weryfikacji: analiza dziennika praktyk, dokumentacja praktyki, obserwacje i ocena umiejętności praktycznych studenta, opinia opiekuna praktyk

Warunkiem uzyskania zaliczenia z praktyki jest dokumentacja praktyki: Dziennik Praktyk, w którym odnotowane są i potwierdzane przez opiekuna praktyk wszystkie działania związane z odbywanymi praktykami, konspekty do prowadzonych samodzielnie zajęć, pozytywna ocena wystawiona przez opiekuna praktyki i potwierdzona przez dyrektora placówki.

Recommended reading

Według zaleceń nauczyciela i opiekuna praktyk

 

Further reading

Według zaleceń nauczyciela i opiekuna praktyk

 

 

Notes


Modified by dr hab. Marzenna Magda-Adamowicz, prof. UZ (last modification: 01-07-2022 21:58)