SylabUZ

Generate PDF for this page

Interdisciplinary Teamwork - course description

General information
Course name Interdisciplinary Teamwork
Course ID 06.9-WM-IB-D-09_19
Faculty Faculty of Mechanical Engineering
Field of study Biomedical Engineering
Education profile academic
Level of studies Second-cycle studies leading to MSc degree
Beginning semester winter term 2023/2024
Course information
Semester 2
ECTS credits to win 2
Course type obligatory
Teaching language polish
Author of syllabus
  • dr inż. Anna Pławiak-Mowna, prof. UZ
Classes forms
The class form Hours per semester (full-time) Hours per week (full-time) Hours per semester (part-time) Hours per week (part-time) Form of assignment
Lecture 15 1 9 0,6 Credit with grade
Laboratory 15 1 9 0,6 Credit with grade

Aim of the course

Celem przedmiotu jest zapoznanie studentów z podstawowymi aspektami pracy w zespołach, w tym zespołach, których członkami są ludzie – specjaliści reprezentujący różne dziedziny/dyscypliny.

Prerequisites

Brak

Scope

Przedstawienie aspektów pracy w zespołach interdyscyplinarnych (współpraca z pacjentami i ich rodzinami, środowiskiem medycznym, środowiskiem, obsługą techniczną aparatury specjalistycznej).

Wykład:

1 i 2. Współpraca zespołowa – mocne i słabe strony
3 i 4. Praca zespołowa
5. Rola i zadania zespołów interdyscyplinarnych
6. Korzyści wynikające z utworzenia zespołu interdyscyplinarnego
7. Powoływanie zespołów, deklaracja celów
8. Projektowanie działania
9. Etapy pracy z konkretnym problemem
10. Warunki sprzyjające dobremu funkcjonowaniu zespołu
11. Efektywność pracy zespołowej w fazie tworzenia i funkcjonowania zespołu
12 i 13. Kooperacja przedstawicieli różnych grup zawodowych
14. Wspomaganie grupowego rozwiązywania problemów
15. Rozwiązania informatyczne wspomagające pracę w zespole

Laboratorium

  1. Współpraca zespołowa – słabe strony
  2. Współpraca zespołowa – mocne strony
  3. Praca zespołowa – realizacja zajęć w zespole (1)
  4. Praca zespołowa – realizacja zajęć w zespole (2)
  5. Rola i zadania zespołów interdyscyplinarnych – case-study
  6. Korzyści wynikające z utworzenia zespołu interdyscyplinarnego – case-study
  7. Powoływanie zespołów, deklaracja celów – case-study
  8. Projektowanie działania – realizacja zadań dla wybranego zespołu
  9. Etapy pracy z konkretnym problemem – case-study
  10. Warunki sprzyjające dobremu funkcjonowaniu zespołu – projektowanie organizacji pracy zespołu
  11. Efektywność pracy zespołowej w fazie tworzenia i funkcjonowania zespołu – projektowanie organizacji pracy zespołu
  12. Kooperacja przedstawicieli różnych grup zawodowych (1) – projektowanie organizacji pracy zespołu
  13. Kooperacja przedstawicieli różnych grup zawodowych (2) – projektowanie organizacji pracy zespołu
  14. Wspomaganie grupowego rozwiązywania problemów – realizacja zadań z wykorzystaniem wybranych metod
  15. Rozwiązania informatyczne wspomagające pracę w zespole – przegląd rozwiązań

Teaching methods

Wykład problemowy, metoda projektu, dyskusja, studium przypadku, praca w grupach

Learning outcomes and methods of theirs verification

Outcome description Outcome symbols Methods of verification The class form

Assignment conditions

Wykład - warunkiem zaliczenia jest uzyskanie pozytywnej oceny ze sprawdzianu przeprowadzonego w formie pisemnej.

Laboratorium - warunkiem zaliczenia jest uzyskanie pozytywnej oceny z wszystkich ćwiczeń przewidzianych do realizacji w programie zajęć.

Recommended reading

  1. Bendix Regina, Bizer Kilian, Noyes Dorothy: Sustaining Interdisciplinary Collaboration : A Guide for the Academy. University of Illinois Press; 2017.
  2. Dziwulski, Mateusz, Gustaw Wójcik, Monika Kadłubowska, and Joanna Łuczak. 2022. “Interdisciplinary Team – Is There a Form of Cooperation in Medical Rehabilitation? .” Acta Balneologica 167 (1): 65–67. doi:10.36740/ABAL202201113.
  3. Frickel, Scott, Mathieu Albert, and Barbara Prainsack. Investigating Interdisciplinary Collaboration : Theory and Practice Across Disciplines. The American Campus. New Brunswick, New Jersey: Rutgers University Press, 2016.
  4. Gordon Thomas, Edwards W. Sterling, Rozmawiać z pacjentem. Podręcznik doskonalenia umiejętności komunikacyjnych i budowania partnerskich relacji. Wskazówki dla: lekarzy, personelu medycznego, wolontariuszy, rodziny chorego, Academica, 2009.
  5. Janiszewski Adam, Realizacja projektu badawczego a zespołowe uczenie się, Zeszyty Naukowe Politechniki Ślaskiej. Seria Organizacja i Zarządzanie. 2018, nr 117, s.187-198.
  6. Jessica Katz Jameson, Editor, Editor Sharon M. B. Joines, Editor Beverly B. Tyler, and Editor Kathleen M. Vogel. Facilitating Interdisciplinary Collaboration Among the Intelligence Community, Academy, and Industry. Newcastle upon Tyne, UK: Cambridge Scholars Publishing, 2020.
  7. Pawlak Marek, Zarządzanie projektami, Wydawnictwo Naukowe PWN, 2008.
  8. Park Sunyoung, Cho Yonjoo, Yoon Seung, Han, Heeyoung, Comparing team learning approaches through the lens of activity theory, European Journal of Training and Development, 2013, vol. 37(9) , DOI: 10.1108/EJTD-04-2013-0048.

Further reading

  1. Belbin Meredith, Twoja rola w zespole, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, 2008.
  2. Całek Grzegorz, Niedbalski Jakub, Żuchowska-Skiba Dorota, Racław Mariola. Wirtualizacja Życia Osób z Niepełnosprawnością. Vol Wydanie I. Łódź University Press; 2021.
  3. Degen Ursula, Sztuka nawiązywania pierwszego kontaktu, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, 2004.
  4. Dolińska-Zygmunt Grażyna, Podstawy psychologii zdrowia, Wydawnictwo Uniwersytetu Wrocławskiego, 2001.
  5. Golusiński Wojciech, Marcin Sówka, Renata Uczułka, Ewelina Golusińska, Hubert Kardach, Anna Wegner, and Jakub Pazdrowski. 2013. “Rola Zespołu Interdyscyplinarnego w Diagnostyce i Leczeniu Chorych z Nowotworami Krtani i Gardła Dolnego.” Otolaryngologia Polska 67 (4): 198–203. doi:10.1016/j.otpol.2013.03.006.
  6. Gruszczyńska-Malec Grażyna, Łucja Waligóra. “Zarządzanie Multigeneracyjne - Budowanie Zaangażowania w Zespole Zróżnicowanym Ze Względu Na Wiek.” Education of Economists & Managers / Edukacja Ekonomistow i Menedzerow 53, no. 3 (July 2019): 11–24.
  7. Janiszewski Adam, Szmal Arkadiusz, Działalność centrów transferu technologii a ko-kreacja wiedzy, Przedsiębiorczość i Zarządzanie, t.19, z.4, cz.3 Innowacyjność w polityce regionalnej, przedsiębiorstwie i w procesach transferu wiedzy, 2018, s.237-250.
  8. Kamiński Jacek, Negocjowanie. Techniki rozwiązywania konfliktów, Poltext, 2007.
  9. Klemens Brygida, Szewczuk-Stępień Marzena, Zarządzanie kompetencjami w zespole projektowym - przegląd naukowy i doświadczenia własne, Zeszyty Naukowe Politechniki Śląskiej. Seria Organizacji i Zarządzanie. 2018, nr 124, s.43-57.
  10. Kłobukowska Katarzyna, Trucizna w zespole : jak radzić sobie z dysfunkcjami w pracy zespołowej? , Personel i Zarządzanie. 2018, nr 6 s.59-63.
  11. Krzos Grzegorz, Szumowski Witold, Identyfikacja czynników sukcesu projektu w zarządzaniu projektem badawczo-rozwojowym branży medycznej na przykładzie projektu "Rehabio-telerehabilitacja", Nauki o Zarządzaniu. 2017, nr 32(3), s.59-64.
  12. Simpson Dorota, Wady i zalety międzynarodowych wirtualnych zespołów projektowych,  International Business & Global Economy. 2017, nr 36(1), s.275-287.
  13. Prystupa-Rządca Kaja, Wirtualny team : czy praca w zespole rozproszonym jest dla każdego?, Personel i Zarządzanie, 2018, nr 32(9), s. 32-34.
  14. Spik Aleksandra. “What Really Counts? -- Factors Related to Effectiveness of Students’ Team in Social Projects.” Problemy Zarzadzania 17, no. 6 (December 2019): 158–76.
  15. Zdonek Iwona; Podgórska Marzena, Hysa, Beata, Zdalna praca zespołu projektowego - charakterystyka ról i kompetencji,  Zarządzanie Zasobami Ludzkimi. 2019, nr 126(1), s.43-60.

Notes

Brak


Modified by dr inż. Anna Pławiak-Mowna, prof. UZ (last modification: 23-03-2023 10:03)