SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Zasady prowadzenia firmy projektowo-wykonawczej |
Kod przedmiotu | 06.4-WI-ArchKP-zas.prowadz.firmy- 16 |
Wydział | Wydział Budownictwa, Architektury i Inżynierii Środowiska |
Kierunek | Architektura krajobrazu |
Profil | praktyczny |
Rodzaj studiów | pierwszego stopnia z tyt. inżyniera |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2016/2017 |
Semestr | 6 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 2 |
Typ przedmiotu | obowiązkowy |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Wykład | 15 | 1 | 9 | 0,6 | Zaliczenie na ocenę |
Ćwiczenia | 15 | 1 | 9 | 0,6 | Zaliczenie na ocenę |
Wprowadzenie studentów w podstawy funkcjonowania małej firmy projektowo-wykonawczej: rachunkowość, księgowość, marketing.
Formalne: zaliczenie Ekonomii
Nieformalne: brak
Program wykładów:
Istota i funkcje systemu rachunkowości. Zasady rachunkowości, ze szczególnym uwzględnieniem podmiotów zwolnionych z obowiązku stosowaniu ustawy o rachunkowości. Charakterystyka sprawozdań finansowych. Bilans. Rachunek zysków i strat. Informacja dodatkowa. Rachunek przepływów pieniężnych. Zestawienie zmian w kapitale własnym. Rachunek majątku i kapitału. Klasyfikacja i wycena aktywów i pasywów. Pojęcie działalności gospodarczej i obowiązek podatkowy przedsiębiorcy. Ryczałt od przychodów ewidencjonowanych. Karta podatkowa. Opodatkowanie na zasadach ogólnych. Podatkowa księga przychodów i rozchodów. Czynności księgowe i rachunkowe w małej firmie. Konta bilansowe i procesowe. Ewidencja i rozliczenie wyniku finansowego. Podstawy rachunku kosztów w małej firmie. Księgowość rzeczowa małej firmy: księga majątku firmy, inwentaryzacja, amortyzacja. Marketing jako klucz do realizacji celów firmy. Przedsiębiorstwo jako uczestnik rynku. Informacje makro i mikro-środowiskowe. Budowa strategii marketingowej. Analiza SWOT w przedsiębiorstwie. Postępowanie nabywców na rynku i czynniki wpływające na zachowanie konsumentów. Wprowadzenie do badań marketingowych.
Program ćwiczeń:
Zadania rachunkowe wykonywane na danych finansowych jednostek. Ułożenie strategii marketingowej dla firmy projektowo-wykonawczej z zakresu architektury krajobrazu: wybór segmentu rynku, nazwy, zasięgu działania, analiza SWOT, reklama, promocja.
metody podające: wykład informacyjny z wykorzystaniem technik multimedialnych, wykład problemowy
metody poszukujące:
metody problemowe: klasyczna metoda problemowa, sytuacyjna: analizowanie przez studentów rzeczywistych danych finansowych jednostek, ćwiczeniowo-praktyczne: zadania rachunkowe, wykonywanie przez studentów samodzielnych prac ćwiczeniowych i zadań; metoda projektu, dyskusje (okrągłego stołu)
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Na ocenę końcową składają się:
Oceną z przedmiotu jest oceną 60% z testu końcowego i 40% oceny z ćwiczeń rachunkowych.
Brak
Zmodyfikowane przez dr hab. inż. Andrzej Greinert, prof. UZ (ostatnia modyfikacja: 29-08-2016 19:12)