SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Poradnictwo incydentalne |
Kod przedmiotu | 05.9-WP-PSP-Pinc-W_pNadGenVX0YQ |
Wydział | Wydział Nauk Społecznych |
Kierunek | Praca socjalna |
Profil | praktyczny |
Rodzaj studiów | pierwszego stopnia z tyt. licencjata |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2016/2017 |
Semestr | 6 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 2 |
Typ przedmiotu | obieralny |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Wykład | 30 | 2 | 18 | 1,2 | Zaliczenie na ocenę |
Student potrafi: identyfikować, nazywać, opisywać codzienne, nieformalne, incydentalne praktyki poradnictwa profesjonalnego oraz nieprofesjonalnego; potrafi porównać i powiązać podstawy teoretyczne poradnictwa z poradniczą praktyką
Teoria i praktyka poradnictwa
Teoretyczne podstawy poradnictwa z uwzględnieniem koncepcji poradnictwa formalnego, nieformalnego i pozaformalnego. Rola i miejsce incydentalnych praktyk poradniczych, codziennych mechanizmów wspierających w życiu jednostki. Identyfikowanie poradniczych praktyk w instytucjach pomocy społecznej, instytucjach edukacyjnych, opiekuńczych, poradniach, mediach oraz w codzienności. Procesy uruchamiające doradców wyznaczonych przez okoliczności.
wykład, prezentacja, film
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
test (ocena dostateczna – 50-60 % prawidłowych odpowiedzi; ocena dobra – 70-80%; ocena bardzo dobra 90-100%)
Siarkiewicz E., Przesłonięte obszary poradnictwa. Realia- iluzje- ambiwalencje, Zielona Góra 2010
Zielińska-Pękał D., Refleksje o poradnictwie debiutujących doradców, Zielona Góra 2009
Brach-Czaina J., Szczeliny istnienia, Kraków 1999
Goffman E., Zachowanie w miejscach publicznych, Warszawa 2008
Brach-Czaina J, Błony umysłu
Każdorazowo ustalana przez prowadzącego.
Zmodyfikowane przez dr Marcin Szumigraj (ostatnia modyfikacja: 12-09-2016 01:55)