SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Wykład monograficzny: E-learning |
Kod przedmiotu | 16.9-WP-PEDD-MEL-W_genDRF6D |
Wydział | Wydział Nauk Społecznych |
Kierunek | Praca socjalna |
Profil | praktyczny |
Rodzaj studiów | drugiego stopnia z tyt. magistra |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2016/2017 |
Semestr | 3 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 2 |
Typ przedmiotu | obieralny |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Wykład | 15 | 1 | 9 | 0,6 | Zaliczenie |
Zapoznanie studentów z ideą kształcenia na odległość. Wyposażenie studenta w wiedzę i umiejętności konieczne do organizowania warsztatu pracy nauczyciela, przygotowania i poprowadzenia zajęć w systemie na odległość.
Wiadomości z zakresu dydaktyki ogólnej. Podstawowa wiedza i umiejętności z zakresu TI.
Geneza i historia nauczania na odległość. Prezentacja problematyki nauczania na odległość z historycznego punku widzenia, komparacja ewolucji nauczania na odległość w Polsce i innych krajach. Usytuowanie e-nauczania w teoriach pedagogicznych. Analiza wybranych koncepcji oraz teorii pedagogicznych uwzględniających problematykę nauczania na odległość. E-learning – definicje oraz podstawowe pojęcia. Prezentacja wybranych definicji polskich oraz obcojęzycznych autorów dotyczących nauczania zdalnego, jak i niezbędnych pojęć funkcjonujących w tej tematyce. Rozwiązania e-learningowe wybranych firm/ośrodków akademickich. Analiza polskiego rynku e-nauczania pod względem oferty edukacyjnej. Wybór rozwiązań technologicznych w e-edukacji, budowa platform e-learningowych. Ogólna charakterystyka obecnie funkcjonujących aplikacji wspomagających nauczanie na odległość, analiza możliwości oraz ograniczeń platform e-learning, analiza kosztowa. Dydaktyczne aspekty tworzenia kursów on-line. Standardy tworzenia i prowadzenia zajęć on-line, wymogi oraz zadania stawiane twórcom, uczestnikom oraz administratorom systemów e-learningowych.
Wykład, pokaz, praca z książką, dyskusja
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Wykłady i zaliczenie końcowe
Wiadomości z zajęć realizowanych zastosowaniem metody wykładu oraz samodzielnej pracy z książką lub kursem online będą sprawdzane w oparciu pracę zaliczeniową, przygotowaną indywidualnie przez każdego studenta, dotyczącą problematyki kształcenia na odległość. Zaliczenie wykładów: wykład z przedmiotu kończy się pracą pisemną dotyczącą kształcenia na odległość. Ocena pracy jest w skali punktowej (0-10 pkt.). Oceniane będą następujące elementy pracy: zgodność z tematem, poprawna struktura pracy, język, rzetelność oraz samodzielność wykonania pracy, odpowiedni dobór literatury przedmiotu. Uzyskanie minimum 6 pkt. jest równoznaczne z uzyskaniem zaliczenia z wykładu.
Każdorazowo uaktualniana, ustalana i przekazywana przez prowadzącego.
Każdorazowo uaktualniana, ustalana i przekazywana przez prowadzącego.
Kurs z materiałami dydaktycznymi oraz wymaganiami do pracy zaliczeniowe jest dostępny na platformie e-learningowej KMTI.
Zmodyfikowane przez dr Marcin Szumigraj (ostatnia modyfikacja: 07-09-2016 21:30)