SylabUZ

Generate PDF for this page

Przekaz filmowy i telewizyjny - course description

General information
Course name Przekaz filmowy i telewizyjny
Course ID 03.4-WP-PEDP-PFT-L-S14_pNadGen0JDG0
Faculty Faculty of Social Sciences
Field of study Pedagogy / Nowe media w komunikacji społecznej z językiem angielskim
Education profile academic
Level of studies First-cycle studies leading to Bachelor's degree
Beginning semester winter term 2016/2017
Course information
Semester 3
ECTS credits to win 2
Course type obligatory
Teaching language polish
Author of syllabus
  • mgr Paulina Woźniak-Chojnacka
Classes forms
The class form Hours per semester (full-time) Hours per week (full-time) Hours per semester (part-time) Hours per week (part-time) Form of assignment
Laboratory 30 2 18 1,2 Credit with grade

Aim of the course

Zapoznanie studentów z środkami komunikacji w mediach oraz formami wypowiedzi stosowanymi w środkach przekazu. Nabycie przez studentów umiejętności i kompetencji w zakresie korzystania z mowy ciała w kontaktach z mediami. Przygotowanie do samodzielnego występowania przed mikrofonem i kamerą.

Prerequisites

Podstawowa wiedza z zakresu pedagogiki, mediów oraz teorii komunikowania.

Scope

Kontakt z mediami czyli jak właściwie korzystać z mediów. Formy wypowiedzi stosowane w środkach przekazu (wypowiedź neewsowa, wywiad w studio, dyskusja z wieloma uczestnikami, konferencja prasowa, rozmowa telefoniczna, itp.). Wizerunek w mediach, znaczenie mowy ciała, wyglądu i sposobu mówienia. Jak w kontaktach z mediami korzystać z mowy ciała? Środki komunikacji z mediami. Podstawowe zasady, najczęściej popełniane błędy (o czym mówić i w jakiej formie, o czym nie mówić i jak unikać odpowiedzi na niewygodne pytania). Wystąpienie publiczne, strategie budowania zwięzłych komunikatów. Ujawnianie emocji, optymizm i naturalność przekazu. Jak występować przed kamerą i mikrofonem? Techniki błyskawicznego neutralizowania stresu, tremy, napięcia, czyli pokonywanie strachu przed kamerą.

Teaching methods

Pogadanka, pokaz, metoda projektu, symulacja, metoda sytuacyjna, metody ekspresyjne.

Learning outcomes and methods of theirs verification

Outcome description Outcome symbols Methods of verification The class form

Assignment conditions

Efekty kształcenia będą weryfikowane następującymi sposobami: kolokwium, projekt, zadania wykonane indywidualnie oraz grupowo. Na ocenę z laboratorium składają się wyniki osiągnięte na kolokwium (50%), ocena z projektu (30%), zadania wykonane indywidualnie, zadania wykonane grupowo oraz aktywność studenta na zajęciach (20%).

Laboratoria

Zaliczenie laboratoriów: warunkiem zaliczenia przedmiotu jest pozytywna ocena pracy studenta, aktywność na zajęciach oraz uzyskanie pozytywnej oceny z kolokwium (progi punktowe; warunkiem uzyskania oceny pozytywnej jest zdobycie minimum 60% punktów).

Ocena końcowa

Ocena końcowa jest oceną z laboratoriów (średnia ważona wszystkich ocen).

Recommended reading

  1. Borg J., Język ciała: siedem lekcji komunikacji niewerbalnej, Warszawa 2011.
  2. Fras J., Studia nad mediami i komunikowaniem masowym: prawo, język, tekst, Toruń 2007.
  3. Goban-Klas T., Cywilizacja medialna: geneza, ewolucja, eksplozja, Warszawa 2005.
  4. Kubicka D., Kołodziejczyk A., Psychologia wpływu mediów: wybrane teorie, metody badania, Kraków 2007.
  5. Reeves B., Nass C., Media i ludzie, Warszawa 2000.

Further reading

  1. Bandler R., La Valle J., Alchemia manipulacji, Wyd. Helion, 2006.
  2. Batko A., Sztuka perswazji, czyli język wpływu i manipulacji, Wyd. One Press, 2004.
  3. Cialdini R. B., Wywieranie wpływu na ludzi: teoria i praktyka, Gdańsk 2007.
  4. Orzechowski S., Komunikacja niejęzykowa a wiarygodność, Lublin 2007.
  5. Pease A., Mowa ciała, Warszawa 2001.
  6. Uścińska B., Cianciara J., Komunikacja społeczna: komunikowanie się z mediami w praktyce, Warszawa  1999.

Notes


Modified by dr Jacek Jędryczkowski (last modification: 14-07-2016 23:37)