SylabUZ

Generate PDF for this page

Reklama i PR - course description

General information
Course name Reklama i PR
Course ID 15.3-WP-PEDP-RPR-Ć-S14_pNadGen90E1Y
Faculty Faculty of Social Sciences
Field of study Pedagogy / Nowe media w komunikacji społecznej z językiem angielskim
Education profile academic
Level of studies First-cycle studies leading to Bachelor's degree
Beginning semester winter term 2016/2017
Course information
Semester 4
ECTS credits to win 5
Course type obligatory
Teaching language polish
Author of syllabus
  • dr hab. Roman Sapeńko, prof. UZ
Classes forms
The class form Hours per semester (full-time) Hours per week (full-time) Hours per semester (part-time) Hours per week (part-time) Form of assignment
Class 30 2 18 1,2 Credit with grade
Lecture 15 1 9 0,6 Exam

Aim of the course

Wiadomości: zna terminy i zakres pojęć dotyczących reklamy i PR; Ma elementarną wiedzę tworzenia strategii marketingowych i public relations. Umiejętności: posiada specjalistyczne umiejętności z zakresu sprawnego realizowania strategii komunikacyjnych przy wykorzystaniu event PR, sponsoringu, lobbingu oraz media relations.  Umie planować i oceniać efektywność działań marketingu i public relations. Kompetencje społeczne: realizuje zadania z poszanowaniem prawa autorskiego; kształtuje postawy odpowiedzialności i szacunku dla cudzej własności intelektualnej; potrafi stosować  media relations w tym nowe media i media społecznościowe w PR i reklamie.

Prerequisites

Podstawy socjologii, pedagogiki społecznej, komunikacji społecznej.

Scope

Wykłady

Wprowadzenie teoretyczne do zagadnień komunikacji społecznej i miejsca Public Relations w dyskursie komunikacyjnym: relacje między teorią a praktyką PR, PR a reklama i marketing, etyka PR;

Cele i PR w Polsce i na Świecie. Modele PR: rozgłos (publicity); informacja publiczna; dwukierunkowy asymetryczny; dwukierunkowy symetryczny. Public Relations a reklama i marketing. Funkcje reklamy.

Rodzaje reklamy ze względu na treść i media. Etapy projektowania reklamy. Korzyści i zagrożenia płynące z reklamy.

Ćwiczenia

Budowanie tekstów PR: relacje pomiędzy medium a konstrukcją tekstu, segmentacja mediów polskich, konstrukcja komunikatów w relacji z celem komunikacji. Warsztat i narzędzia pracy PR-owca: znajomość podstawowych usług komunikacji, umiejętność doboru odpowiednich narzędzi, zarządzanie nimi, kosztorysowanie, elementy zarządzania projektami PR, strategia PR. Znajomość rynku Public Relations: trendy, rozwój, media, konkurencja i otoczenie, wiedza na temat możliwości stojących przed absolwentami specjalizacji PR. Specyfika instrumentów PR w zależności od sfer i zakresu działania (PR produktowy, PR korporacyjny, PR finansowy itp.). Rozwijanie kompetencji komunikacyjnej (negocjacje, autoprezentacja, występowanie przed kamerą, copywriting itd.).

Teaching methods

Wykłady – wykład tradycyjny.

Ćwiczenia – pogadanka, metoda projektu (realizacja projektu badawczego).

Learning outcomes and methods of theirs verification

Outcome description Outcome symbols Methods of verification The class form

Assignment conditions

Efekty kształcenia będą weryfikowane dwoma sposobami: poprzez test wyboru oraz  wykonanie projektu (zgodność z tematem, struktura pracy, poprawny język, odpowiedni i twórczy dobór literatury; część praktyczna, np. reklama zgodna z przyjętymi uprzednio założeniami).

Wykłady

Zaliczenie wykładów: egzamin pisemny z progami punktowymi. Warunkiem uzyskania oceny pozytywnej jest zdobycie minimum 60% punktów.

Ćwiczenia

Zaliczenie ćwiczeń: pozytywne zaliczenie wszystkich kolokwiów oraz wszystkich innych podlegających ocenie zadań i prac. Ocena końcowa jest średnią arytmetyczną wszystkich ocen cząstkowych.

Ocena końcowa

Ocena końcowa: ocena końcowa jest średnią arytmetyczną końcowych ocen z ćwiczeń i egzaminu.

Recommended reading

  1. Andrzejewski P., Kot W., Medialne public relations, Poznań 2006.
  2. Davis A., Public relations, Warszawa 2007.
  3. Jabłoński W., Kreowanie informacji: media relations, Warszawa 2006.
  4. Wood M.B., Plan marketingowy, Warszawa 2007.

Further reading

  1. Doliński, D., Psychologia wpływu społecznego, Wrocław 2000.
  2. Drzycimski A., Public relations: elementy wiedzy i praktyka, Warszawa 2006.
  3. Maciejowski T., Narzędzia skutecznej promocji w internecie, Kraków 2003.
  4. Murdoch, A., Kreatywność w reklamie, Warszawa 2004.
  5. McQuil D., Teoria komunikowania masowego, Warszawa 2008.
  6. Tworzydło D., Soliński T., Public relations: narzędzia przyszłości, Rzeszów 2007.
  7. Zimbardo P., Psychologia i życie, Warszawa 2009.

Notes

Kurs z materiałami dydaktycznymi, listami zadań oraz wymaganiami dla projektu jest dostępny na platformie e-learningowej KMTI.


Modified by dr Jacek Jędryczkowski (last modification: 15-07-2016 00:21)