SylabUZ

Generate PDF for this page

Język angielski-specjalnościowy VI - course description

General information
Course name Język angielski-specjalnościowy VI
Course ID 09.0-WP-PEDP-JAS6-K-S14_pNadGenSXBXS
Faculty Faculty of Social Sciences
Field of study Pedagogy / Nowe media w komunikacji społecznej z językiem angielskim
Education profile academic
Level of studies First-cycle studies leading to Bachelor's degree
Beginning semester winter term 2016/2017
Course information
Semester 6
ECTS credits to win 3
Course type obligatory
Teaching language polish
Author of syllabus
  • mgr Beata Burchardt
Classes forms
The class form Hours per semester (full-time) Hours per week (full-time) Hours per semester (part-time) Hours per week (part-time) Form of assignment
Tutorial 30 2 18 1,2 Exam

Aim of the course

Celem kursu jest wykształcenie kompetencji językowej i komunikacji umożliwiającej posługiwanie się językiem obcym dla potrzeb społecznych, naukowych lub zawodowych, oraz przygotowanie do nauki na innych uczelniach europejskich. Cel kursu jest realizowany poprzez rozwijanie czterech sprawności językowych (rozumienie ze słuchu, rozumienie tekstu czytanego, tworzenie wypowiedzi ustnych i pisemnych) w zakresie odpowiadającym poziomowi B2/C1 w oparciu o wykorzystanie różnorodnych materiałów źródłowych, mediów, literatury fachowej, popularnonaukowej i specjalistycznej.

Prerequisites

Znajomość języka angielskiego na poziomie B1+/B2.

Scope

Tematyka kursu dotyczy kierunku studiów oraz  przyszłej pracy zawodowej studentów. Kurs zawiera następujące treści: gramatyczne – doskonalenie poprawności gramatycznej,  wprowadzenie rzadko występujących form gramatycznych charakterystycznych dla języka fachowego,  transformacja zdań z zachowaniem pierwotnego znaczenia; leksykalne – doskonalenie umiejętności językowych w formie wypowiedzi ustnej i pisemnej w zakresie: rozpoznawania różnych rodzajów tekstów, opanowania strategii rozumienia tekstów, czytania tekstów fachowych, analizy i interpretacji tekstów, dyskusji, wymiany poglądów, prezentacji własnego stanowiska wobec omawianego  tematu, wyrażania przypuszczeń i propozycji, interpretowania danych statystycznych, przeprowadzania wywiadu, redagowania tekstów: listów osobistych i formalnych, recenzji, streszczeń, sprawozdań i referatów, wygłaszania  prezentacji. Tematyka zajęć jest powiązana z tematyką przedmiotów kierunkowych realizowanych w danym semestrze i obejmuje następujące zagadnienia: socjologia mediów; historia mediów; kultura w sieci/netykieta; technologie mobilne; cyberjęzyk.

Teaching methods

Praca indywidualna, praca w parach, praca w grupach, gry dydaktyczne, projekty, dyskusja, prezentacja, praca z wykorzystaniem środków audiowizualnych (CD, DVD).

Learning outcomes and methods of theirs verification

Outcome description Outcome symbols Methods of verification The class form

Assignment conditions

Konwersatoria

Metodą weryfikacji efektów kształcenia jest egzamin pisemny i ustny sprawdzający znajomość języka specjalistycznego na poziomie B2/C1 z uwzględnieniem specyfiki kierunku studiów. Egzamin składa się z 4 części: czytania, pisania, słuchania i mówienia. Student otrzymuje ocenę z egzaminu według następujących progów punktowych: 50-60% dostateczny, 61-70% dostateczny plus, 71-80 % dobry, 81-90% dobry plus, 91-100% bardzo dobry. Ocena z konwersatoriów jest oceną z egzaminu.

Ocena końcowa

Ocena końcowa jest oceną z egzaminu.

Recommended reading

  1. Angielski dla zaawansowanych The Changing World, Edgard 2011.
  2. Glendinning E.H., McEwan J., Basic English for Computing, Oxford 2003.
  3. Glendinning E.H., McEwan J., English for Information Technology, Oxford 2002.
  4. Hill D., Olejniczak M., English for Information Technology, Pearson Education Limited 2011.
  5. Mascull B., Key Words in the Media, Collins 1995.
  6. Matejko I., John-Jankowska B., A Selection of Sociological Problems in English, Tychy 2006.
  7. Oxenden C., Latham-Koenig Ch.L., New English File Upper-intermediate, Oxford 2008.

Further reading

  1. Chandler D., Munday R., Dictionary of Media and Communication, Oxford 2011.
  2. Cieślak M., Repetytorium tematyczno-leksykalne 3, Poznań 2009.
  3. Lax S., Media and Communication Technologies, Macmillan 2008.
  4. Śmid W., Słownik polsko-angielski biznes, media, reklama, Dr Lex 2010.

Notes


Modified by dr Jacek Jędryczkowski (last modification: 14-07-2016 22:21)